نما شیشه ای ساختمان

در تقویم موتوراسپرت، سه هم چشمی دارای جلال ویژه و سابقه ی تاریخی بالا هستند. هم چشمی های سالیانه درون فرمول یک موناکو، ایندی ۵۰۰ و لمان ۲۴ ساعته از نظر کلاس خودرویی، مغایرت های بنیادین با یکدیگر دارند؛ ضمن اینکه قهرمانی در هرکدام از آن ها، افتخاری بسیار بزرگ است.



ابتدایی مشق ی ۲۴ ساعته درون لمان فرانسه، ۹۶ سال پیش برگزار شد تا همچنان باستانی تازگی رقابت رانندگی استقامت (Endurance racing) محسوب شود. تمامیت کریستنسن از دانمارک، با ۹ قهرمانی داخل لمان، پرافتخارترین راننده ی این مسابقات است. پورشه هم با سابقه ی متجاوز تمام در لمان، ۱۹ قهرمانی تیمی دارد و اعلی از دیگر خودروسازان، مشهورترین برند این مسابقات محسوب می شود. تو بین آویشن های مستقل شریک شدن کننده هم، جوئست ریسینگ با ۱۳ قهرمانی، برتر از دیگران استراحت دارد؛ هرچند که اسمال تو لمان حضرت نداشت.



یکی از مهم ترین اتفاقات داخل لمان ۲۰۱۹، دومین قهرمانی پیاپی برای تیم تویوتا و فرناندو آلونسو حیات. راننده ی اسپانیایی که سابقه ی دو قهرمانی گیتی درون فصل های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ فرمول یک جهانی را تو کارنامه دارد؛ اینک توانسته است بسیار از یک بار، ۲ هم چشمی محترم موناکو و لمان را فتح یواش. علاوه بر او، ۱۲ راننده ی دیگر نیز توانسته اند به موفقیت داخل موناکو و لمان برسند؛ ولی تنها گراهام هیل شوفر ی انگلیسی، قهرمان سه گانه ی لمان، موناکو و ایندی ۵۰۰ شده است. 



امسال هم، لمان تو کلاس های LMP1، LMP2، LMGTE حرفه ای و LMGTE آماتور برگزار شد. در مهم ترین و قدرتمندترین گروه، خودروهای تویوتا به مقام نخست و دوم LMP1 رسیدند. قهرمان لمان در این کلاس، استاندارد TS۰۵۰ هیبرید بود که فرناندو آلونسو، کازوکی ناکاجیما و سباستین بوئمی را ظهر فرمان داشت. این خودرو با عزب ۳۴ پیت استاپ، توانست ۳۸۵ دور را در لمان ۲۰۱۹ کامل کند. تو مقام دوم، دیگر خودروی تویوتا با نفاق ۱۶.۹۷۲ نفس توانست ۳۸۵ دور بزند. مقام ثالث کلاس LMP1 اندوه بوسیله رانندگان خودروی BR1 از تیم BR Engineering رسید.



درون کلاس LMP2، امسال آلپاین A470 از تیم فرانسوی سیگناتک آلپاین (Signatech Alpine Matmut) با تباین ۱۷ دور نسبت بوسیله قهرمان LMP1، بهترین رله را در گروه خود به مشت آورد. خودروهای اورکا از تیم جکی چان (Jackie Chan DC Racing) هم، به مقام های دوم و سومین رسیدند.



در کلاس LMGTE Pro، پس از مدت ها، فراری توانست به قهرمانی لمان برسد. خودروی فراری 488GTE EVO در لمان ۲۰۱۹ توانست ۴۳ دور کمتر از قهرمان LMP1 بزند و با رانندگانی از ایتالیا، انگلیس و برزیل، شروع شود. داخل رتبه های دوم و سوم کلاس LMGTE Pro، خودروهای پورشه 911RSR فراغت گرفتند تا چیرگی آن ها نسبت به فورد GT، شورولت کوروت C7R و بی ام و M8 GTE ثابت شود.



لمان ۲۰۱۹ در کلاس LMGTE AM با قهرمانی فورد GT از تیم امریکایی کیتینگ (Keating Motorsports) به پایان رسید. مقام های دوم و سوم این گروه هم بوسیله ترتیب در وارستگی پورشه 911RSR و فراری 488 GTE قرار گرفت.بیشتر بخوانید:گلچین خط مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۱۹؛ تویوتا درون مقام های اول و دوملوئیس همیلتون، پردرآمد ترین ورزشکار دنیای اتومبیلرانیتویوتا با ارزش ترین برند خودروساز دنیا ابدی ماندتیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مقیاس ۱۹۶۰ رونمایی شدشاسی اهتزاز برقی فورد تریتوری برای بازار چین معرفی شد
  • ۹۸/۰۳/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی