نما شیشه ای ساختمان

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

بی خوابی شب هنگام می تواند منجر بوسیله بی حالی و خستگی در روز سپس شود. احتمالا برای همه ی ما پیش آمده که در کشش یک روز کم تاب و درمانده باشیم. این خستگی می تواند در اثر بی خوابی شب گذشته باشد خواه دلایل دیگری نظیر تمرینات ورزشی شدید روز قبل داشته باشد یا از علایم ابتلا بوسیله سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد. این احساس خستگی معمولا با استراحت در روز سپس خواه تو نهایت با یک استراحت طولانی و رویا کافی در شب پس ازآن رفع می شود.مقاله های مرتبط:آیا بی خوابی کشنده است؟مغز پس از بی خوابی مزمن، بوسیله معنای واقعی واژه خودخوری می یواش

اما برای تعدادی از افراد، خستگی داخل طول روز و داخل ساعات بیداری امری همیشگی است. بی خوابی که عامل ایجاد این خستگی است، می تواند به تدریج تحول بوسیله معضلی شود که صلح و صفا این افراد را تهدید می کند و امکان پذیر است تا اینکه منجر به بروز حوادثی شود و این افراد را در معرض کار بزرگ تصادفات و حتی اجل در جای پا خواب آلودگی صبر دهد. اگرچه دلایل متعددی برای علایم خستگی و بی حالی داخل کشش روز حیات دارد که از جمله ی آن ها می توان به اختلال افسردگی، حیات کمبودهایی تو رژیم غذایی، دیابت، کم خونی و مشکلات تیروئید رمز کرد، باید گفت خستگی مزمن روزمره می تواند شاگرد از اختلالات خواب باشد.

خواب آلودگی موکد روزانه چیست؟

رویا آلودگی شدید روزانه (EDS)، با احساس دایمی خستگی اکید شناخته می شود که اساسی ترین ویژگی آن است. کسانی که از این اختلال رنج می برند، حتی تو روزهایی که بوسیله دید می رسد طی شب گذشته به اندازه ی کافی خوابیده اند، احساس خستگی مزمن را تجربه می کنند.علایم خواب آلودگی موکد روزانهسخت بیدار شدن داخل صبحاحساس رویا آلودگی شدید و پایین وجود داشتن سطح انرژی تو طول روزچرت زدن و خواب های مقطعی دوباره تو طول روز یا احساس حاجت شدید بوسیله آنفرو رفتن به رویا درون زمان های نامناسب از جمله خلال صرف کود ی غذایی، هنگام مکالمه با دیگران یا حتی هنگام رانندگیاحساس خستگی و خواب آلودگی به طوری که چرت زدن و خواب های مقطعی مکرر درون طول روز بخاطر رفع آن بی تأثیر هستند.عاطفه تهییج پذیری یا اضطرابناتوانی در تمرکزحواس پرتی و اشکال تو توجهکاهش اشتهاکاهش سطح عملکرد در محل کار یا دبستان و دانشگاهدلایل رویا آلودگی قطعی روزانه

از آنجایی که دلایل متعددی بخاطر رویا آلودگی اکید روزانه وجود دارد، بهتر است این موضوع را بخاطر ریشه یابی دلایل آن با پزشک معالج خود در میان بگذارید. البته معمولا اختلالات خواب، منجر به عاطفه خواب آلودگی شدید روزانه در افراد می شوند. این اختلالات عبارت اند از:اختلال آپنه ی خواب (OSA)



آپنه ی خواب انسدادی (OSA)، شایع ترین اختلال خواب بوده که فقط در آمریکا بیش از ۲۰ میلیون بزرگسال از آن رنج می برند. آپنه بوسیله معنای وقفه ی تنفسی است؛ یعنی فردِ مشغول بوسیله آپنه ی خواب، وقت رویا به طور مکرر دستخوش وقفه ی تنفسی می شود. هر وقفه ی تنفسی مقدور است ۱۰ تا ۲۰ ثانیه طول بکشد و تو طول شب امکان پذیر است فرید صدها وهله دچار وقفه ی تنفسی شود.

آپنه ی خواب در اثر امانت شدن مجاری تنفسی فوقانی خلق کردن می شود؛ جایی که هنگام خواب، عضلات حنجره منبسط شده و اصطلاح به تعاقب حرکت کرده و در حروف مجاری تنفسی قرار می گیرد و از طرفی، لوزه های بزرگ و آدنوئیدها غصه جلوگیری کننده جریان هوا می شوند.

زمانی که وقفه ی تنفسی رخ می دهد، عدد چاره ای ندارد جز اینکه باخبر شود؛ چراکه باید سیگنال های عصبی را بوسیله دستگاه تنفسی صادر یواش تا این دستگاه بتواند فعالیت خود را مجددا آغاز کند. اغلب افراد نمی دانند که مبتلا به چنین اختلالی هستند مگر آن که شخص دیگری آن ها را از ایست های تنفسی شبانه خود آگاه یواش.

اگرچه افراد مبتلا بوسیله اختلال آپنه ی رویا از این سیلان آگاه نمی شوند اما به طور دوباره درون کشش شب بیدار می شوند. داخل نتیجه، اختلالی درون چونی خواب آن ها ایجاد می شود. این کاهش چشمگیر تو کیفیت خواب که به دلیل بیداری های مکرر درون طول خواب بخاطر گشایش مجاری تنفسی و رهایی از وقفه ی تنفسی اتفاق می افتد، باعث خلق کردن خواب آلودگی شدید یومیه شده که واقعی ترین علامت ابتلا به یک اختلال خواب است.حمله ی رویا (نارکولپسی)



حمله ی خواب یا نارکولپسی، همچنین یکی از شایع ترین اختلالات رویا است که تقریباً از هر ۲۰۰۰ نفر یک نفر را مشغول می کند. حمله ی رویا یک مصیبت عصبیِ خودایمنی است که با ناتوانی مغز در کنترل حرکت دورانی ی رویا و بیداری شناخته می شود. داخل بیشتر افراد، خواب مراحل مختلفی دارد که به شکل چرخه ای از مرحله ای NREM(که در آن حرکت سریع کره ی چشم حیات ندارد) آغاز شده و به بار ی REM (که با حرکات سریع کره ی چشم مشخص می شود ) ختم می شود. افرادی که دارای الگوی رویا منظم هستند، حدوداً پنج حرکت دورانی ۹۰ دقیقه ای خواهند داشت که بین NREM و REM متناوب بوده و تقریباً ۷۵٪ از خواب خویشتن را تو مرحله ی NREM صرف کردن می کنند.

در مرحله ی NREM، بدن کاملا داخل حالت قرار و آرامش راحتی می گیرد تا بتواند داخل این حالت به ترمیم بافت ها و استحکام استخوان ها و تقویت جهیز امان بپردازد. اما درون جنین ی REM فعالیت عدد اضافه می یابد و در این مرحله، افراد رویا دید را امتحان می کنند. تو افراد مشغول به نارکولپسی، با فرورفتن به خواب فورا وارد جنین ی REM می شوند و نکته ی جالب اینکه مرحله ی REM به صورت مقطعی، خلال بیداری حزن صورت می دهد.

اگرچه همچنان علت اختلال حمله ی خواب واضح نشده است، دانشمندان کشف کرده اند که معیار یک احاله دهنده ی تندخو بوسیله نام اورکسینمعروف به هیپوکرتین درون مبتلایان به اختلال حمله ی خواب به طور قابل توجهی پایین است. مستمری ی این احاله دهنده ی عصبی القای بیداری است. سلول های عصبی یا نورون های بیماران اختلال حمله ی خواب حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد اندک از سایرین بوسیله تولید این انتقال دهنده ی خشمناک می پردازند. در این ویدئو تجربه ای از اپیزودهای حمله ی خواب تو زندگی روزمره ی محدودیت که به این بلای ناگهانی مبتلا است فیلم برداری شده است. وی در این ویدئو در حال مطالعه کردن است که بارها حملات رویا را تجربه می کند.

بنیانی ترین علامت بیماری حمله ی رویا خواب آلودگی شدید روزانهاست. مبتلایان به این اختلال علاوه بر اینکه نیاز شدیدی را برای جماع کردن تو طول روز امتحان می کنند، دستخوش حمله های خواب می شوند؛ زمانی که نیاز موکد به خواب، عزم ی فرید را مغبون کرده و باعث می شود که وی کنترل خود روی خواب را از دست داده و تا اینکه درون زمان های نامناسب بوسیله خواب فرو رود. این حملات تو هر موقعیتی امکان پذیر است روی دهند که از چند ثانیه تا چند دقیقه بوسیله طول می انجامند.سندرم پای بی قرار (RLS)



سندرم پای بی قرار (RLS) نوعی بیماری خشمناک است که با خواهش غیرقابل کنترل بخاطر حرکت اعطا کردن پاهای فرد (خواه تو موارد نادر سایر اندامها یا تقدیر های بدن) هویدا می شود. مبتلایان به این اختلال از احساس سست شدن و دردی تیره در پاها شکایت دارند که همراه با احساس مور مور شدن در پاها است. این علایم هنگام بیداری بروز ظاهر می کنند و زمانی که بی مانند می خوابد تشدید می شوند. شدت احساس ناراحتی شاگرد از این بیماری ممکن است افزایش پیدا کند، طوری که بوسیله درد تبدیل شود.

بیماری سندروم پای بی قرار باعث خلق درد و بیم داخل پاها شده و فردِ مبتلا بخاطر ساکت این عاطفه به حرکت دادن پاها تمایل نمودار می کند. این تمایل آن احترام شدید است که بی مانند برای حرکت دادن پاها احساس اجبار می کند. بنابراین، این بیماری تأثیری سلبی روی کیفیت و کمیت خواب می گذارد. اغلب بیماران مبتلا به سندروم پای بی قرار در فرو رفتن بوسیله رویا مشکل دارند. همچنین اغلب از بیداری های مکرر شب هنگام گزارش می دهند. بنابراین این دسته از بیماران غصه از علایم خواب آلودگی موکد روزانه در امان نیستند. تشخیص و تداوی خواب آلودگی اکید روزمره

رایج ترین ابزاری که برای نمره EDS استفاده می شود مقیاس خواب Epworth است. این میزان به کمک دستگاه غربالگری سهل ای وجب می آید که پزشک مراقبت های اولیه ی شما می تواند از آن مصرف کند تا شدت خواب آلودگی شما را براساس یک پرسشنامه ی کوتاه و مختصر ظاهر کند. این پرسشنامه در معیار صفر تا ۳ است که سوالاتی را از بیمار مبنی بر نمونه خواب آلودگی و گمان به رویا رفتن در فعالیتهای متنوع می پرسد؛ عدد ۳ نشان دهنده ی احتمال زیاد و عدد صفر نشان دهنده ی لیس حیات احتمال فرو رفتن بوسیله خواب در فعالیتی مشخص است.

پزشک معالج براساس سایر مفروضات و سوابق پزشکی فرد، قادر خواهد بود تا در راستای اقدامات لازم مربوط باینده گام بردارد. همان نعوظ که رمز شد دلایل فراوانی برای علایم رویا آلودگی شدید روزمره وجود دارد و به خشکی امدن همین اساس، درمان ها بیش متفاوت خواهند حیات. اگر پزشک مراقبت های اولیه ، انگیزه زیربنایی علایم خواب آلودگی موکد روزانه را به اختلالات خواب نسبت دهد، احتمالا برای دامنه بعدی، ناخوش را به یک متخصص رویا انتقال دهد. درمان اختلال آپنه ی خواب (OSA)

با توجه به شدت علایم در افراد مبتلا به اختلال آپنه ی خواب، این اختلال می تواند بوسیله سادگی و با تغییر در شیوه ی زندگی مانند اجرا بازی و دگرگونی در رژیم غذایی درمان شده یا درون صورت موکد بودن علایم، برای علاج این اختلال احتیاج به ارتکاب گونه های درمانی گوناگون و اجرا جراحی باشد.



مد ترین گونه درمانی برای تداوی اختلال آپنه ی خواب، روش فشار قضیه هوای متصل مثبت (PAP) است. اغلب بیماران مبتلا به اختلال آپنه ی خواب با کاربرد از دستگاه PAP علاج می شوند و علایم آن ها گشایش میابد. این دستگاه بوسیله آهستگی سیلان محیط را به درون مجاری تنفسی فرد هدایت می کند؛ داخل خراج فشار هوای وارده از سوی این دستگاه مانع از بسته شدن مجاری تنفسی توسط عضلات گلو و کلمه می شود و به جای آن که هربار انسداد درون مجاری تنفسی سبب بیدار شدن مغز شود، نعمت خواب اسودگی شبانه را به فرید بازمی گرداند. اضافه کیفیت خواب در شب هنگام جهت می شود انرژی از مشت رفته اعاده شده و هوشیاری داخل طول روز را برای بی نظیر به ارمغان می آورد. درمان حمله ی خواب (نارکولپسی)

اگرچه شایع ترین مدال این بیماری خواب آلودگی شدید روزانه است، باید دانست که این اختلال علایم دیگری همچنین دارد که عبارت اند از:  تن انداختگی (کاتاپلکسی)، توهم و افلیج خوابی (بختک) . درون اغلب مبتلایان به نارکولپسی زیاد از یک نشان بروز روشن می کند و الزاما کامل علایم درون فرد بروز معلوم نخواهد کرد. موقوف به نوع و شدت علایم درون فرد، درمان های مختلفی برای تداوی این اختلال تجویز می شود. محرک هاکه برای تحریک دستگاه تندخو مرکزی تجویز شده یا داروهای شبه آمفتامین که برای مسبوق نگه داشتن فرد درون طول روز کاربرد می شوند.ضدافسردگی هامانند مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI's ) و مهارکننده های بازجذب نوراپی نفرین و سروتونین (SNRI's ) که برای سرکوب مرحله ی REM خواب استاده شده و سعی درون کاهش علایمی قرین جثه انداختگی (کاتاپلکسی)، توهم و فلج خوابی (کابوس) دارند.سدیم اکسی بات که ساکت بخشی قوی است که بخاطر بیماران دچار حمله ی خواب دیپلم شده تا بتوانند شب ها بخوابند. البته امکان پذیر است این کار که بیماران مشغول بوسیله حمله‎ی خواب، دچار بی خوابی در شب هستند کمی عجیب و متناقض به دید برسد، اما باید گفت همان طور که هوشیار ماندن در طول روز بخاطر این بیماران مشکل است، خوابیدن تو شب تیمار برای آنان دغدغه ای پرمشقت است.

تغییر در شیوه ی زندگی متشابه داشتن پروگرام ای برای خواب های مقطعی یا چرت زدن درون طول روز، داشتن پروگرام ی رویا منظم و مداوم، پرهیز از مصرف الکل و کافئین و همچنین بازی کردن به طور منظم و مداوم همگی می توانند علاوه بر بهبود علایم بیماران مبتلا به حمله ی خواب، نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت خواب این بیماران ایفا کنند. تداوی سندروم پای بی فراغت (RLS)

سندروم پای بی قرار معمولا علامتی از یک مصیبت دیگر است. بنابراین، بهتر است نسبت به تشخیص و درمان بیماری ایجاد کننده ی این علامت پرداخته که به دنبال آن، سندروم پای بی صبر برطرف می شود. با برطرف شدن این علامت، ممشکل خواب آلودگی شدید روزانه ی ناتندرست حزن رفع خواهد شد.

بیماری هایی که منجر بوسیله سندروم پای بی قرار می شوند عبارت اند از: بیماری پارکینسون، فقر آهن، نارسایی کلیه و دیابت.

نیز در اثر استعمال داروهای ضدتهوع، داروهای ضدروان پریشی و داورهای ضدافسردگی ممکن است عوارضی از جمله سندروم پای بی‎قرار خلق کردن شود.  عوامل دیگری که ممکن است موجب بروز سندروم پای بی استراحت شوند عبارت اند از: سومصرف داروها و مواد افیون مصرف الکلبارداری

مواردی که به آن ها اشاره شد ممکن است باعث ابراز سندروم پای بی استراحت شده یا باعث تشدید آن شوند. برای درمان سندروم پای بی فراغت درصورتی که علایم آن شدید نباشند می قابلیت از تداوی های خانگی بهره ضربان. طرز های علاج شوهردار و استفاده از داروهای بدون نسخهورزش منظمبرنامه ی منظم خوابکاهش مصرف الکل، کافئین و تنباکوماساژ پااستفاده از بسته های یخ و کیسه های آب گرم روی پاها بوسیله طور متناوباستفاده از داروهای ضد درد عاری نسخه قرین استامینوفناستفاده از داروهای مخالف التهاب مثل ایبوپروفن و ناپروکسناستفاده از ویتامین ها و مواد معدنی درون رژیم غذایی برای درمان سندروم پای بی فراغت که در اثر فقر ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن، فولیک اسید، منیزیم و ویتامین B ایجاد شده است.درمان با داروداروهای ضد درد زورمند بخاطر التیام دردداروهای آرام پاره به سرود کمک بوسیله خواب بیماران مانند بنزودیازپین هاداروهای ضدتشنج

داروهای دیگر برای درمان بیماری هایی زیربنایی که عامل اصلی ایجاد علایم هستند، بسان بلای ناگهانی هایی که در خلق سندروم پای بی قرار نقش داشتند.

در عاقبت باید گفت داشتن خوابی کافی و با کیفیت از شاخصه های بنیادی یک زندگی سالم است. افرادی که از بیخوابی رنج می برند باید تمام جدیت خود را علت رفع اختلالاتی که بانی آن هستند بکارگرفته تا بتوانند زندگی پرنشاطی را امتحان کنند.

آیا تابحال دچار بی خوابی شده اید؟ تامل می کنید یک بی خوابی شبانه که متصل درون پی خود فردایی همراه با خواب آلودگی و خستگی را نما می زند، داخل زندگی شما چه تاثیراتی خواهد داشت؟ لطفا دیدگاه هایتان را با زومیت داخل میان بگذارید. بیشتر بخوانید:ضعف رویکرد کنترل ژنتیکی پشه های راوی بیماری در برزیلتخم مرغ بخاطر سلامتی مفید است یا موجب بلای ناگهانی قلبی می شود؟غیرفعال کردن یک پروتئین، سرماخوردگی را درمان می کندتاثیرات عریض تغییرات اقلیمی روی سلامتیاختلال رنجش عمده؛ عامل ۲۰ بیماری دیگر درون بدن