نما شیشه ای ساختمان

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

ابرخودرو جذاب اماراتی که ماه پیش اولین جنین چشم بینندگان بوسیله آن افتاد، به صورت رسمی در نمایشگاه دبی ۲۰۱۹ رونمایی شد. بشار عجلانی، بنیان گذار شرکت عجلانی، در مصاحبه با نامه ی تاپ گیر گفت ظاهر طراحی این ابرخودرو از لامبورگینی الهام خمود شده است.



شرکت سازنده قصد دارد در فرایند تولید عجلانی دراکوما (Ajlani Drakuma) از پاگانی الهام بگیرد. به عبارت دیگر، ۹۹ مایه خودرو تولید خواهند شد که هرکدام مقابل سلایق مشتریان کاملا تنظیم شدنی است. 



در ابتدا مقدور است تامل کنید باتوجه به علنی و طراحی عجلانی دراکوما، این ابرخودرو نیز از پیشرانه ی ۱۲/۳ لیتری خورجینی ۱۶ ستون با چهار توربوشارژرDevel Sixteen نصیب می برد؛ اما دراکوما فقط از پیشرانه ی خورجینی هشت ستون با دو توربوشارژر برخوردار است. پیشرانه ی عجلانی دراکوما در وسط شاسی قرار می گیرد و طبق گفته های سازنده، می تواند ۱،۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. ناگفته نماند پیشرانه ی هشت لیتری W16 مجهز به چهار توربوشارژر بوگاتی ویرون نیز تقریبا همین نمونه غلبه را تولید می کند. 



بشار عجلانی همچنین درباره ی دراکوما به تاپ گیر گفت اگرچه شاسی آن نهایی نشده است، این شریک شدن چند گزینه را تو نظر دارد. صرف دید از روش حل های ممکن، دراکوما به لطف بدنه ای از سنخ فیبرکربن، وزن خویشتن را کاهش می دهد. درها ظاهرا متشابه بال اژدها باز خواهند شد؛ ولی تمام تصاویری که تاکنون از این ابرخودرو مشاهده کرده ایم، نشان می دهد درها بسته است.

مقاله های مرتبط:ابرخودرو متاخر و ۸۳۰ اسب بخاری لامبورگینی تا سال ۲۰۲۰ رونمایی می شودلامبورگینی وننو رودستر با بها ۸.۳ میلیون دلار حراج شد

هنوز تصویری از داخل کابین منتشر نشده و این ابرخودرو نمایشی با پنجره های کاملا سیاه رنگ در دبی بوسیله ارائه گذاشته شده است. این یعنی مشارکت سازنده هنوز آماده نیست تصاویر فضای داخل اتاقک را فاش کند. درحقیقت، دراکوما نمونه ی مقدماتی ای از طراحی به شمار می جوی که در پنج سال مخلوق شده و نشانگر رؤیای بشار عجلانی بخاطر ساخت پاگانی آینده است. عجلانی اعتراف می بطی ء هوراچیو پاگانی یکی از شخصیت های تأثیرگذار در زندگی او است؛ برای اینکه وقتی از کیفیت سخن بوسیله میان می آید، پاگانی اصلا دراین زمینه رخوت و اهمال کاری نمی بطی ء. 



کاملا حس کردنی است که فدایی درباره ی ظن چسبیدگی ابرخودرو عجلانی دراکوما به مرحله ی تولید مشکوک هستند؛ ولی دست کم عجلانی همان طورکه وعده داده بود، آن را تو نمایشگاه خودرو دبی رونمایی کرد.بیشتر بخوانید:ابرخودرو ۱،۲۵۰ اسب فرخوراک پزی زدرو نوتوریوس رونمایی شدقیمت و مشخصات فنی ابرخودروی ژاپنی اسپارک مشخص شدابرخودرو جدید و ۸۳۰ اسب بخاری لامبورگینی تا سال ۲۰۲۰ رونمایی می شودنگاهی به سابقه کاری لوریس بیکوکی؛ راننده برجسته بوگاتی، پاگانی و کونیگزگرکورد صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف کامل، شکسته شد
خلاصهداشتن ژن های ویژه بوسیله این معنا است که طعم سبزیجات برای برخی افراد تلخ تر است.ژن مزه می تواند روی نحوه ی درک طعم درون افراد تاثیرگذار باشد.حساسیت جوانه های چشایی با افزایش سن کاهش می یابد، بنابراین سبزیجاتی که اکنون یار ندارید، امکان پذیر است در مراحل بعد اینده زندگی، خوش طعم تر به نظر بیایند.

پژوهشگران دانشگاه کنتاکی پهلو این باورند که یک ژن خاص جهت می شود که ترکیبات موجود درون سبزی ها باعث شود آن سبزی ها مزه ی بی قرار رطوبت برای برخی افراد داشته باشند، بنابراین این دسته از افراد از استعمال سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و جوانه ها که بخاطر سلامتی دل کار کننده هستند، خودداری می کنند.ژن مزه

هر بی تا دو نسخه از ژن TAS2R38 را به ارث می سرما. این ژن کدکننده ی پروتئینی است که در گیرنده های چشایی واژه تولید می شود و بوسیله ما رخصت می دهد مزه ی تلخی را درک کنیم. این ژن دو الل خواه واریانت ژنی به اشتهار های AVI و PAV دارد. افرادی که دو نسخه از واریانت AVI را به ارث اسیر باشند، دربرابر مزه ی تلخ ناشی از مواد کیمیایی خاص حساس نیستند. کسانی که حامل یک نسخه از واریانت AVI و یک نسخه از واریانت PAV، باشند، طعم تلخ این مواد شیمیایی را درک می کنند؛ اما خیر بوسیله حد ی افرادی که دو نسخه از واریانت PAV را دارند. طعم برخی از غذاها برای دسته اخیر که «چشنده های فوق العاده» نامیده می شوند، زیاد بی قرار است.

به گفته ی پژوهشگران، به ارث بردن دو نسخه از ژن «طعم لوس» باعث می شود که غذاهایی مانند کلم بروکلی و جوانه ها مزه ناروایی برای افراد داشته باشند. این موضوع می تواند علت این حکم باشد که چرا فداکار افراد نمی توانند سبزیجات را به اندازه ی کافی در رژیم غذایی خویشتن بگنجانند. همین ژن ممکن است انگیزه شود که آبجو، قهوه و شکلات بیگانه نیز برای فرد لوس باشد.

ازلحاظ تکاملی، احساساتی بودن نسبت به طعم بیگانه مقدور است طرز کار بوده و موجب شده باشد که آدم از خوردن گیاهان سمی (تلخ) خودداری کند. اما دکتر جنیفر اسمیت و همکارانش از دانشکده ی پزشکی دانشگاه کنتاکی می گویند که این مساله همچنین می تواند به معنای این باشد که افراد مذکور ازنظر مصرف ۵ بار علیه و سبزیجات تو کشش روز دستخوش بغرنج شوند.



دانشمندان ۱۷۵ فرد را مورد مطالعه صبر دادند و دریافتند کسانی که دارای دو نسخه از واریانت PAV هستند، مقادیر زیاد کمی از سبزیجات تجهیزات سبز را که بخاطر قلب کار کننده هستند، مصرف می کنند. دکتر اسمیت در نشست انجمن دل آمریکا به پزشکان گفت:اگر واقعا می خواهید که ناسالم سفارش های غذایی را متعاقب کند، باید این مساله را نیز درنظر بگیرید که طعم غذاها برای وی چگونه است.

 این تجسس در میتینگ علمی اتحادیه قلب آمریکا که در فیلادلفیا برگزار می شود، نمایش خواهد شد و داخل ادامه ی پژوهش های گذشته انجام شده است که نشان می دادند بین ژنوتیپ و مصرف سبزی ارتباط وجود دارد.

پژوهشگران پرسش نامه های مرتبط با استعمال مواد غذایی ۱۷۵ نفر را تجزیه و تفریق کردند. میانگین سنی پاسخ دهندگان ۵۲ سال وجود. بیش از ۷۰ درصد از آنان را زنان تشکیل می دادند. پژوهشگران دریافتند احتمال اینکه افراد دارای نسخه ی PAV، داخل شقه ی پایین مصرف کنندگان سبزی راحتی بگیرند، ۲/۵ برابر بیشتر است. این مطالعه می تواند رویکرد پزشکان را در زمینه ی توصیه های غذایی برای داشتن سیستم قلبی عروقی تندرست نمدار تحول دهد. اسمیت گفت:مقاله های مرتبط:غبطه به چای خواه قهوه می تواند منشا ژنتیکی داشته باشدگیاهان خانواده کروسیفر و بررسی تاثیر آن ها تو مبارزه با سرطانچگونه یک رژیم غذایی روی اشتی بدن تاثیر می گذارداین بستگی می تواند روی توانایی آن ها برای تغییر رژیم غذایی درجهت رسیدن به الگوی تغذیه ای سالم برای قلب تاثیرگذار باشد.

پژوهشگران به دنبال درک این موضوع هستند که آیا استفاده از ادویه جات می تواند به پوشیدن طعم عقب مانده معاون بطی ء و سبزیجات را بخاطر این گروه از افراد دوست داشتنی زیرفون کند. بوسیله گفته ی اسمیت پژوهش هایی باید به منظور یافتن رویه هایی برای وسوسه این افراد به نوشانیدن سبزیجات ادا شود. او گفت:ما امیدواریم مسیرهایی جدیدی را پیدا کنیم که افراد دارای این ژن بتوانند با آن طعم بهتری به غذاهای خویشتن بدهند. ما امیدواریم درنهایت بتوانیم از اطلاعات ژنتیکی برای فاش کردن این موضوع که کدام سبزیجات برای افراد شایان مقبول هستند و کدام ادویه ها علت می شود سبزی برای این گروه از افراد دوست داشتنی تر شود، استفاده کنیم تا آن ها بتوانند سبزیجات بیشتری بخورند.

پند

تونیا رینهارد از دانشگاه ایالتی وین این امر را جالب دانست که پژوهشگران دانشگاه کنتاکی، مناطق ژنی مرتبط با طعم را پدیدار کرده اند که می تواند روی تفویض مواد غذایی و توسعه ی فداکار از بلای ناگهانی های مزمن تاثیر داشته شد. او گفت:از آن جایی که میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مقوی ضروری هستند که می توانند انگیزه کاهش التهاب و آسیب اکسیداتیو شوند (دو فرایند آسیب کندرو ی کلیدی که با بیماری قلبی عروقی، سرطان و دیگر بیماری های مزمن مرتبط هستند)، هرعاملی که روی استفاده روزانه ی این غذاها تاثیر بگذارد، احتمالا روی توسعه ی این مصیبت ها نیز تاثیرگذار خواهد حیات.

او با ذکر این موضوع که مردم باید بوسیله خاطر داشته باشند که حس مزه داخل انسان فرایند پیچیده ای است که تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد، گفت:مردم باید سعی کنند ترجیحات غذایی خود را بشناسند و درصورت مریض بودن، از عملکرد شناختی خویشتن برای غلبه بر برخی از آن ها استفاده کنند.

آنی ماهون، متخصص تغذیه از دانشگاه IUPUI، مطالعه ی ژن هایی را که روی ترجیحات مزه پی می گذارند، حوزه ی فعالی از پژوهش خواند. او درمورد پیامدهای صلح و صفا خودداری از مصرف گیاهان خانواده ی کروسیفر ازجمله سبزیجاتی قرین کلم بروکلی و گل کلم که بخاطر مصونیت قلب مفید هستند، ابراز نگرانی کرد. او گفت:این سبزی ها عین خوبی از فیبر، فولات و نیز ویتامین های C و K هستند. این مواد مغذی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی و گوارشی و نیز قلب اساسی هستند.

او پختن سبزیجات را به افرادی که دارای این ژنوتیپ هستند، پیشنهاد کرد و گفت:با این کار امکان پذیر است تلخی سبزی کمینه شود و طعم قابل قبولی پیدا درنگ. راه دیگر اینکه، افراد باید منابع دیگری از آن مواد مقوی برملا کنند که در دسترس بوده و کاربرد آن ها سهل باشد.

او همچنین گفت که جوانه های چشایی با افزایش سن درک خویشتن را از مشت می دهند:اینکه هنگام جوانی، سبزی خواه میوه ای را خویش نداشتید، به معنای این نیست که وقتی مرشد تر شدید، نیز هنوز آن را دوست ندارید.بیشتر بخوانید:اپل اپلیکیشن های مرتبط با سیگار الکترونیکی را ممنوع کردانجام ورزش پیش از صرف کردن کود هایی غذایی چه فوایدی دارد؟پاسخ هورمونی و دارویی درون افراد بی حالت و لاغر هم ارز نیستبرای افزایش طول عمر چقدر باید دوید؟با عجیب ترین فوبیاهای جهان بیشتر آشنا شوید (بخش دوم)
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عادات تشییع جثه مطهر بسیجی شهید «محمدمهدی رضوان» که توسط اراذل و اوباش در تهران افسرده شده بود روز پنجشنبه  ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ تو محله شهید هرندی تشییع می شود.

محمدمهدی رضوان از بسیجیان چرخنده ۱۲۱ امام علی (ع) یگان امام حسن مجتبی (ع) بود که در ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۸ در حال تفرج اطلاعاتی، عملیاتی بوسیله منظور مقابله با جرائم و مفاسد اجتماعی و تأمین امن اخلاقی بود که تو منطقه شوش تهران مورد سوءقصد قرار گرفت و از ناحیه سر دچار آسیب شد و به کما رفت که نهایتاً پس ازآن از عفو سه روز در روز ۱۹ آبان ماه داخل درمانگاه سینا بوسیله فیض شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار فردا ساعت ۹ بامداد از محله مثال هرندی به جانب حسینیه حاج همت واقع در میدان شهدا و از آنجا به جانب قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار می شود.
به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)  گزارش داد که سلطان عربستان در دیدار با جینا هاسپل، مهتر سیا در خصوص تحولات منطقه و جهان و موضوع های مشترک گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار وزرای خارجه و ناحیه عربستان سعودی نیز حضرت داشتند.

جزئیات بیشتری از این ملاقات منتشر نشده است.

این بازدید در حالی اجرا شد که مقام های قضایی آمریکا، شانس عربستان را متهم کردند که با استخدام دو کارمند توئیتر تکاپو کرده که علیه منتقدانش جاسوسی کند. آمریکا، عربستان را بوسیله استخدام جاسوس در توئیتر متهم کرد
بوسیله گزارش همشهری، بخش بزرگی از آب گرفتگی ها نه بوسیله دلیل حجم بیش آب بلکه بوسیله برهان زباله های پلاستیکی ابداع می شود که داخل نهرها ریخته می شود.
اینطور که راه اندازی هواشناسی پیش بینی کرده است فعالیت سامانه بارشی همراه با رعد و برق و وزش پف داخل روزهای ابتدای هفته دنباله خواهد داشت. چند روز باقی مانده به شروع بارندگی ها، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از لایروبی مسیل ها، پاکسازی زیر پل ها و نهرهای قانون پوشیده کنار خیابان خبرداده بود. به گفته علی اصغر عطایی، همان پیمانکارانی که موظف بوسیله جمع آوری پسماندها از برزن و خیابان هستند وظیفه پاکسازی نهرهای صوری در کنار خیابان ها را برعهده دارند.

با فاتحه بارش ها، عطایی اعلام کرد که شدت بارندگی ها در جنوب و جنوب غرب و غرب تهران متجاوز از سایر نقاط گزارش شده و سطح خیابان ها در این مناطق شاهد رواناب های بیشتری است و مناطق ۲۲گانه ولایت تهران و سازمان ها و مایه های مسئول در آماده باش به سرمی برند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران دیروز با اشاره به رصد لحظه به لحظه شهر تهران و آماده باش طولانی نیروهای خدمات شهری در پی باران ها، تأکید کرد: براساس پیش دماغ راه اندازی هواشناسی باران های دیروز و صبح امروز پیش درآمد هستند؛ هرچند که حجم احسان از بارش را به همراه داشتند و از عصر جمعه تا روز سه شنبه باران ها ادامه خواهد داشت، با پیش بینی هایی که از قبل انجام شده آماده بارش های بیشتر تو پایتخت هستیم.

عطایی افزود: با رصد لحظه به لحظه معایب کوچک نیز شناسایی و برطرف می شوند و تاکنون نیز هیچ گزارشی از آبگرفتگی که در سطح شهر خلق شاق کند، نداشته ایم که این نشان از آمادگی و اقدام بوسیله موقع نیروها دارد. آماده باش نیروهای خدمات شهری

دستیار شهرداری تهران از آماده باش نیروهای خدمات شهری همزمان با بارش باران در پایتخت خبر داد. مجتبی یزدانی با بیان اینکه بارندگی ها در پایتخت از ۳روز پیش آغاز شده، تقریر کرد: بارش ها درون خانه دادن پرحجم گزارش شده، اما شهرداری تهران درون طول سال تمهیداتی را برای این موضوع اندیشیده است.

او با بیان اینکه خانه دادن تهران دارای ۵٣٠کیلومتر مسیل و کانال اصلی و ١٠هزار کیلومتر انهار فرعی است، اضافه کرد: داخل بارش های پرحجم صورت گرفته کانال های مهم هیچ مشکلی نداشتند و تحت کنترل بودند. چنانچه این کانال ها دستخوش مشکل شوند، درصورت بارش باران شهر هم دچار مشکل می شود.

کمک شهردار تهران با اشاره به انهار فرعی پایتخت و بروز مشکلات احتمالی توضیح داد: بعضاً به واسطه مشاغل خاشاک ساز و بی دقتی فدایی از شهروندان، در انهار و شبکه های صوری زباله ریخته می شود و آبگرفتگی هایی اتفاق می افتد، اما این آبگرفتگی ها آنقدر تراشیدن که خانه دادن را تحت تأثیر راحتی دهد.

یزدانی با اشاره بوسیله اینکه با پاکسازی این انهار جریان معمولی آب مجددا برقرار می شود، گفت: با توجه بوسیله اعلام هواشناسی درخصوص بارندگی ها؛ تمام مدیران خدمات شهری، مناطق ٢٢گانه و نواحی ١٢٢گانه تو آمادگی تمام هستند و امیدوارم بتوانیم نظیر سال گذشته از بروز هرگونه مشکل جدی جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه مقدور است به صورت موردی درون فداکار از معابر آبگرفتگی موقتی ایجاد شود، تکثیر کرد: در این صورت، با پیشگاه نیروهای خدمات شهری سریعاً آبگرفتگی رفع خواهد شد. بوسیله طور کلی، شهرداری تهران با حضور ۱۵هزار نفر از نیروهای خدمات شهری و نظارت مدیران تمام سعی خویشتن را برای رفع هرگونه مشکل به کار گرفته و با استانداری، سازمان آب و فاضلاب، هواشناسی و سایر دستگاه های مسئول درون ارتباط است.

شهرداران فدایی از مناطق نیز از آماده باش نیروهای خود داخل وضعیت بارندگی خبرداده اند. شهردار منطقه یک تو این باره گفت: نیروهای خدمات شهری و پیمانکاران درست تو نواحی دهات گانه منطقه یک به صورت روزانه و مستمر رفتار به لایروبی مسیل های سیرت تهران می کنند که درون طرح های ویژه فضای اطراف هر جسمی های جمشیدیه، دارآباد و... مورد لایروبی تمام فراغت گرفت.

حمید موسوی تصریح کرد: در فداکار نقاط که امکان آبگرفتگی بوسیله دلیل نبود کشش نهرها نسبت به حجم بارش ها وجود داشت، بیش از ۵۰۰ نیروی خدمات شهری بوسیله صورت شبانه یکروز محضر دارند و اقدام به ساماندهی و هدایت آب های جاری و رفع نقاط آبگیر کرده اند.

  معاون شهرداری تهران:  بخانه برگشتن تهران دارای ۵٣٠کیلومتر جدول و کانال پا بر جا و ١٠هزار کیلومتر انهار فرعی است. اگر این کانال ها دچار مشکل شوند، درصورت باران باران ده بی قراری دچار مشکل می شود

  مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران: از عصر جمعه تا روز سه شنبه باران ها ادامه خواهد داشت، با پیش بینی هایی که از قبل ارتکاب شده آماده بارش های بیشتر درون پایتخت هستیم
ایرنا نوشت: محمود شکسته شده بند در واکنش به فدایی ادعاها مبنی کنار کنار گذاشتن طرح طرز اندازی بازار متشکل ارز افزود: روش اندازی این بازار همچنان تو دستور کار اقبال و بانک مرکزیاست اما زمان راه اندازی این بازار رابطه به تصمیم سیاستگذار دارد.

وی درباره آخرین وضعیت سیاق اندازی میدان  متشکل ارز، اظهار داشت: زمان نحو اندازی بازار متشکل ارزی بوسیله دادرسی های بانک مرکزی وفاق دارد، اما شرایط را بخاطر راه اندازی این میدان حاضر کرده ایم.

وی درباره تاخیر در زمان راه اندازی بازار متشکل ارزی، افزود: آتش سوزی که چندی پیش در بناء محل راه اندازی این بازار رخ داد ضرر هایی را بوسیله وهله آورد که بوسیله سرعت نسبت به بازسازی آن اقدام کرده ایم.

وی با بیان اینکه مقدمات راه اندازی این بازار دنباله دارد، اعتراف داشت: با ثبت شهرت و آموزش صرافان، شمار بانک ها و صرافی هایی که بوسیله شبکه بازار متشکل ارزی هموار شده اند به حدود ۱۳۰ مورد رسیده است. تست گرم بازار متشکل بخاطر صرافی ها

راسته متشکل ارز که بنیانی ترین طرح نصیب و قسمت برای ساماندهی میدان ارز به حساب می رود تو قیافه مطمئن شرط های بانک مرکزی و آماده شدن صرافی ها و بانک ها و طی روند آموزشی آغاز به امر خواهد کرد.

زمان راه اندازی «بازار متشکل ارز» که به رویت کارشناسان در صورت راندمان درست می تواند به جولان دلالان و سوداگران درون میدان ارز آخر داده و علاوه پهلو ثبات بها ها، نرخ ها را نیز کاهش دهد هنوز نمایان نیست و تاکنون چندین بار زمان راه اندازی آن به تاخیر افتاده است.

بررسی های ایرنا نشان می دهد، برای آشنا کردن صرافی ها با سامانه بازار متشکل یک فضای مجازی (دمو) برای آنها تو نظر پژمرده شده و معاملات فرضی توسط آنها ارتکاب می شود.

تست گرم سامانه میدان متشکل نیز از اواخر تیرماه آغاز شده که داخل آن، صرافان به نعوظ اصلی و داخل ظرفیت پایین اقدام بوسیله سفارش گذاری و سودا و ابتیاع ارز می کنند.

حجم معاملات داخل تست گرم بازار متشکل، تحت یک هزار دلار است.

با وجود اینکه هنوز زمان جدیدی برای راه اندازی بازار متشکل تعیین نشده، اما از صرافی ها خواسته شده تا روند آماده سازی خویشتن را شتاب دهند.

قرار است داخل بازار متشکل ارزی، معاملات اسکناس و نقد انجام شود؛ بر این اساس صادرکنندگان و دارندگان ارز می توانند از طریق صرافی ها برای فروش، مقدار مورد رویت خود را درون سامانه راسته متشکل به ثبت برسانند.

تو بازار متشکل ارز، معاملات نقدی ارزهای مهم انجام شده و معاملات حواله جات ارزی همچنان در سامانه نیما خواهد حیات.
اوایل مهرماه ، گوشی شیائومی می میکس آلفا، موبایلی از سنخ نمایشگر با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد. اما اخبار حاکی از آن است که چینی ها در خوش نویسی جدیدی قرار پژمرده اند و قصد ندارند از معرفی دستگا ه هایی با مشخصات فوق العاده خوب دست بکشند. 

پوستر جدیدی از گوشی هوشمند شیائومی می CC9 پرو در شبکه ی اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شده است که تاریخ عرضه ی دستگاه متاخر را نشان می دهد. بوسیله علاوه باتوجه بوسیله تصویر منتشرشده، به نظر می رسد احتمالا باید منتظر گوشی هوشمندی با پنج دوربین شامل دوربین واقعی ۱۰۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۵ انطباق باشیم.

مقاله های مرتبط:شیائومی بیشترین سهم بازار هند را در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ تصاحب کردتصاویر منتسب به شیائومی ردمی نوت 8 تی فاش شدند

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می تواند در وضعیت نوری خوب تصاویری دقیق و در نور کم عکس های ۲۷ مگاپیکسلی با کیفیت خوب عرضه دهد. بزرگنمایی اپتیکال ۵ انطباق بدان انتزاعی است که احتمالا باید منتظر دستگاهی با دوربین زوم پریسکوپ شبیه بوسیله هواوی پی ۳۰ پرو و اوپورینو ۱۰ ایکس زوم ادیشن باشیم.

سایر دوربین های پنل پشتی گوشی هوشمند جدید شامل دوربین علو عریض، دوربین سه بعدی ToF می شود. هنوز مشخصات دوربین پنجم گوشی دستگاه متاخر به اشتراک گذاشته نشده است. باید ببینم این دوربین از جنس دوربین ماکرو خواه حسگر امتیاز عمق یا دوربین دیگری خواهد وجود یا خیر.

تو هر صورت، شیائومی ترانه دارد تو کتاب ۵ نوامبر (۱۴ آبا ن ماه ) رویداد رونمایی را برگزار کند. اگر همگی ی مشخصات این وسیله متشابه سایر گوشی های هوشمند می CC9 باشد، می توانیم خواست داشته باشیم دستگاه بعد اینده با حسگر اثر انگشت تحت نمایشگر معرفی شود. باتوجه به اینکه می CC9 پرو دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد، احتمالا دستگاه متاخر از باتری با ظرفیت والاتر و مثل گوشی های هوشمند بالارده نصیب می برد. از لفظ دیگر، امیداوریم قیمت گوشی هوشمند جدید شیائومی نیز مشابه سایر دستگاه های معمولی چینی ها باشد و با قیمت بالایی همچون می میکس آلفا ۲۸۰۰ دلاری معرفی نشود. 

شیائومی مشیت دارد در رویداد ۵ نوامبر (۱۴ آبان ماه) ساعت هوشمند شیائومی و Mi TV 5 را نیز معرفی کردن بطی ء. ظاهرا روزگار هوشمند شیائومی با نام می واچ (Mi Watch) نخستین گجت پوشیدنی چینی ها با جهیز عامل Wear OS خواهد بود.بیشتر بخوانید:شیائومی تصاویر دوربین می CC9 پرو را با تمرکز روی قابلیت های زوم منتشر کردشیائومی بیشترین تسهیم راسته هند را در سه گانه ماهه سوم ۲۰۱۹ تصاحب کردتصاویر منتسب بوسیله شیائومی ردمی نوت 8 تی فاش شدندتصویر جعبه شیائومی می نوت 10 فاش شدجعبه گشایی ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 شیائومی
پس از تعطیلی سومار، مثنی تمیمی استاندار دیالی عراق و هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در سرحد سومار دیدار کردند و در این میتینگ بر تکمیل و تجهیز زیرساخت های این مرز و به ضرورت بازگشایی نوک تیز آن تاکید شد، اما این مرز بازگشایی نشده است. بیکاری کارگران در معلول تعطیلی مرز سومار

استاندار کرمانشاه در این باره با بیان اینکه سپس از ۲۲ ماه پیگیری بالاخره هیأت دولت ۳ مرز «شوشمی»، بازارچه مرزی «سومار» و بازارچه مرزی «شیخ صله» کرمانشاه را به عنوان مرزهای رسمی بخاطر ادخال و خروج کالا و مسافر معرفی می نرم و می گوید: تعطیلی سرحد سومار علت بیکاری چندی از کارگران شده است و از طرفی خسارت هایی برای  استان در بر داشته است. از طرفی، تنگ کردن تعطیلی سرحد سومار بر خسروی باز شد.

هوشنگ بازوند با رمز بوسیله مشی های لازم با طرف عراقی و ایرانی و از سرگیری فعالیت مجدد این سرحد تو آینده نزدیک درباره میزان معاوضه های مرز سومار طی یک سال گذشته هم تکثیر می کند: درون سال گذشته حدود ۶۰ هزار کامیون با یک میلیون تن کالا از مرز سومار معاوضه شده است.  بازوند مداومت می نرم: بسته شدن این سرحد خسارت های اقتصادی متعددی برای ۲ استان کرمانشاه و دیالی خواهد داشت و باید رویکرد هر ۲ استان بوسیله سمت اضافه مبادله های اقتصادی باشد. کارگران چه می گویند؟

یکی از کارگران بیکار شده در مرز سومار با بیان اینکه  تعداد زیادی از جوانان گیلانغربی در مرز کارشان دفع و بارگیری لوازم در سرحد سومار است به همشهری می گوید: درون مجموع حدود هزار نفر از مرزنشینان به طور مستقیم و غیرمستقیم با فرمان در بازارچه امرار معاش می کنند که ۲ ماه است بیکارشده اند. از مسئولان دولتی و استاندار ادعا داریم به فکر این آدم باشند.  گودرز که جوان ۳۳ ساله ای است، ادامه می دهد: قبل از این اتحاد بارگیری و تخلیه لوازم درون آن طرف مرز  ۳ روز توسط ایران و ۳ روز توسط عراقی ها ایفا  می شد، اما درون حال حاضر عراق  این را پذیرش نمی نرم و می گوید درون تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی فقط باید از کارگران خود استفاده  یواش. این موضوع افراد اضافی را بیکار کرده است، زیرا تنها صدای زیر مردانه ما شانس و مسئولان هستند که برای بازگشایی مرز دلسوزانه مجاهدت کنند تا شاید نان خوان های کارگران مرزنشین منقطع نشود.  یکی دیگر از کارگران می گوید: دولت عراق کارشکنی کرده و نان کارگران ایرانی را منقطع است. ما از استاندار کرمانشاه، نمایندگان باشگاه شورای اسلامی و دیگر مسئولان مربوطه توقع داریم در این باره تلاش کنند. خویشتن را جای کارگرانی بگذارند که نان زن و کودک سندیت را از بازارچه تو می آورند. سومار؛ دریچه تجاری کرمانشاه

رئیس حجره بازرگانی، صنایع و معادن استان با بیان اینکه مرز سومار بوسیله دستور شانس عراق امانت شد به همشهری می گوید: سومار دریچه ورود تجاری استان به مدخل میانی و جنوب عراق است و امیدواریم با مشی هایی که مقامات کشورمان و کرمانشاه با مسئولان عراقی داشته اند به زودی تماشاگر بازگشایی این سرحد خواهیم بود.  کیوان کاشفی دلیل ودیعه شدن سرحد سومار را مشکلات و تخلف کارکنان عراقی داخل این مرز عنوان می کند و می افزاید: تخلف ها دولت عراق را مجبور به تعطیلی آن و جابه جایی مسئولان کرده است.  کاشفی با اقرار اینکه تنخواه گذاری های جلال از لفظ حصه خصوصی و دولتی در این مرز انجام شده است که استان را متضرر خواهد کرد، اقرار می کند: جدیت مسئولان استانی و کشوری این بود که سرحد سومار تو ایام اربعین به برهان ممنوعیت تردد کامیون ها درون مرزهای تجاری از جمله خسروی (۱۷ مهر تا ۳ آبان) بازگشایی شود، اما این اتفاق نیافتاد.   سومار از طرف ایران مرز رسمی نیست

حمید حسینی، دبیر حجره بازرگانی مشترک ایران و عراق، هم درباره بازگشایی سرحد سومار بوسیله همشهری می گوید: عراقی ها معتقدند مرز سومار از طرف ایران مرز مصوب و رسمی محو و برای همین ما نمی توانیم آن را باز کنیم. آنها دستاویز زیرساخت ها را هم داشتند. البته ما هم مصوبه ها و مدارکی را ارسال کردیم که مرز سومار داخل ایران به عنوان مرز رسمی اطلاع دادن شده است. نیز نشانی شد همانطور که عراق باید روی زیرساخت و ترمینال باری سومار داخل سرحد خود حکم کند، ایران بی قراری باید روی این حوزه سرمایه گذاری کند.   مزایای مرز سومار

فرمانروا گیلانغرب درون گفت وگو با همشهری با بروز امیدواری از بازگشایی سرحد سومار در آینده نزدیک می گوید: بسته شدن مرز سومار علت بیکاری بیش از ۴۰۰ کاری شد. یک ماه و نصف از تعطیلی مرز می گذرد و از تاجر خمود تا غرفه دار در این مرز بیکار شده اند.  کورش محمودیان در ادامه به ظرفیت صادرات سال پیش مرز سومار اشاره می نرم و می افزاید: سال گذشته ۶۰ هزار کامیون از مرز سومار صادرات به مقدار  یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار از مرز سومار صادرات داشته ایم که ۴۸ درصد صادرارات  تجاری کرمانشاه از مرز سومار انجام شده است.  وی با ابراز تاسف از مشکلات امسال بخاطر مرز اظهار می بطی ء: امسال مرز چند وعده دستخوش مشکلات و حواشی شد که معیار صادرات خیلی پایین آمد و چشمگیر محو. فرماندار گیلانغرب ابراز امیدواری می کند به زودی  با مجاهدت و رایزنی های استاندار، کلکسیون اقتصادی استان و مسئولان وزارتخانه مرز سومار از نو بازگشایی خواهد شد و فعالیت تجاری و صادراتی خویشتن را از عادت خواهد گرفت. مشکلات صادرات از مرز سومار

مدیرکل گمرکات کرمانشاه غصه تو این باره به همشهری می گوید:  مشکلات تهی سازی و بارگیری، صادرات از سرحد سومار را متوقف کرد. خلیل حیدری با بیان اینکه بعضی از کارگران گیلانغربی تو مرز سومار کار می کردند و عملیات دفع و بارگیری توسط آنها انجام می شد که در حال حاضر بیکار شده اند، می افزاید: کلکسیون مدیریتی استان در حال کیاست بخاطر حل مشکلات مرز سومار هستند. وی با ابراز امیدواری از نخست بوسیله فعالیت مرز سومار در آینده نزدیک اظهار می کند: با بازگشایی و اول فعالیت مرز سومار با تمام قابلیت پای فرمان می آییم که رونق مجدد به مرز بازگردد مدیرکل گمرکات کرمانشاه با رمز به فعالیت دیگر مرزهای استان از رشد  بالای ۱۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی خبر می دهد. بازگشایی مرز سومار پس ازآن از اربعین

معاون اقتصادی استاندار در گفت وگو با همشهری با اقرار این خبر که عادل عبدالمهدی شروع وزیر عراق رخصت بازگشایی مرز سومار را به استاندار دیالی  داده است، می گوید: راحتی حیات بعد از اربعین هیات مشترکی از عراق، ایران و کرمانشاه با اندوه نشستی برگزار کنند و داخل این جلسه درباره ایجاد بارانداز در سومار و سایر موضوعات در سومار، تبادل نظر شود تا نظر طرف عراقی را طلبیدن کنیم. در این نشست که احتمالا روزهای آینده برگزار می شود صبر است ۲ استاندار کرمانشاه و دیاله با هم درباره نحوه اجرایی فعالیت ها بوسیله تفاهم نهایی برسند.  هدایت حاتمی دنباله می دهد: ما بی آرامی تو مرز سومار کارهای زیرساختی خودمان را اول و در حال ارتکاب هستیم تا بستر فعالیت در سرحد سومار حاضر شود.   صادرات ۳ میلیارد دلاری از سومار

سومار یکی از ۵ سرحد رسمی کرمانشاه است که درون فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین قرار دارد. بر اساس گفته مسئولان سال گذشته حدود ۶۰ هزار کامیون با یک میلیون تن کالا  به قیمت ۳ میلیارد دلار از مرز سومار صادر شده است. بازارچه مرزی سومار  به دلیل فاصله بخشی که از بغداد دارد، یکی از مرزهایی است که بیشترین صادرات را به استان های شرقی کشور عراق دارد. این مرز چند وقتی است که بوسیله اجازه مقدمه وزیر عراق تعطیل شده است و رایزنی مسئولان استان برای بازگشایی آن کماکان  دنباله دارد.
موجود شگفتی انگیزی که «بلاب» نامیده می شود، نوعی جنبنده زنده ی مورد سلولی است که بیش شبیه یک قارچ به رویت می رسد اما رفتار جانوران را دارد. این موجود داری ظاهری زردرنگ و جلبک مانند است و می تواند به اندازه ی یک سانتی متر در زمانه حرکت کند. این ارگانیسم نیز دارای این اقتدار است که هر روز خود را دوبرابر کند. بلاب ها مغزی ندارند، اما می توانند یاد بگیرند و بصیرت خویشتن را به دیگر بلاب ها منتقل کنند.برونو دیوید، مدیر کفش ی کتاب طبیعی پاریس گفت:بلاب یکی از اسرار طبیعت است. این موجود موجب شگفتی ما شده است زیرا مغزی ندارد ولی می تواند یاد بگیرد و اگر شما دو بلاب را با هم ادغام کنید، بلابی که یاد خمود است، دانش خود را به دیگری منتقل می نرم.

نام بلاب برگرفته از یک فیلم علمی تخیلی ترسناک به همین صیت است (توده ی چسبنده یا حباب) که درون آن شکلی از زندگی بیگانه به طور وحشیانه، هر چیزی را که درون حروف آن به شهر کوچکی در پنسیلوانیا فراغت دارد، می بلعد.مقاله های مرتبط:هجوم نوعی قارچ مرگبار به گونه های مختلف دوزیستان تو سرتاسر جهانزنبورها بی قراری به تغذیه از گوشت نیاز دارندپاتوژن ها؛ عامل احتمالی تکامل جانوران خونگرم

این موجود همچنین می تواند درون حالت خفته قرار گیرد و بعد دوباره بیدار شود. گزارش ها حاکی از آن است که کشتن این موجود نیز تقریبا غیرممکن است. بلاب با اینکه دهان، معده و چشم های مشخصی ندارد، می تواند طعام را تشخیص داده و آن را بخورد. بلاب ها تو اسارت، از قارچ ها و فرنی لذت می برند اما از غذاهای شور پرهیز می کنند و وقتی گرسنه بمانند، اتفاق عجیبی عارض می دهد. آدری داساساتور از دانشگاه پل ساباتیه هدایت پژوهش های مرتبط با بلاب ها را برعهده دارد. او یک آخر هفته نتوانست به آزمایشگاه روال بزند و وقتی پس از این مدت به آزمایشگاه برگشت، دیدن که این موجودات روی سقف با هم مرکب شده اند. او می گوید:کسی در آزمایشگاه نبود و غلام حزن به علت یک مشکل شخصی نتوانستم به آنجا طریق بزنم و آن ها را تغذیه کنم... بلاب ها وقتی فرار می کنند، همدیگر را پیدا کرده و با غصه ادغام می شوند. بلاب ها همیشه وقتی که بلابی را که ازنظر ژنتیکی با آن ها مانند است، پیدا می کنند، این حکم را اجرا می دهند. آن ها در هم ادغام شده و یک بلاب بزرگ را تشکیل می دهند. آن ها هیچگاه غذایی پیدا نکرده ولی سقف آزمایشگاه را پیدا کرده بودند.

اگر بلاب ها از وسط بریده شوند، می توانند تو عرض دو و نیم دقیقه خود را ترمیم کنند. بلاب ها می توانند تا چندین کیلومتر مربع رشد کنند و دانشمندان امیدوار هستند، بتوانند از آن ها در بازیافت غریزی مانند پاک کردن کف بیشه ها خواه زمین های آلوده استعمال کنند.



چندین اقتدار حیرت انگیز که بلاب و خویشاوندان نزدیک او یعنی کپک های مخاطی از خود نشان می دهند، عبارت است از حل ماپیچ ها، تقلید از طرح شبکه های محموله و نقل مخلوق شده بوسیله وسیله ی آدم و انتخاب سالم ترین غذاها از میان یک فهرست متنوع غذا. ظاهرا الگوریتم های تربیت کننده ی حرکات این موجودات حی به طور استقامت درون بیوشیمی هر سلول نهفته است. براین اساس، این رفتارهای شایان توجه، ایده ی ما را درمورد ادراک بیولوژیکی به چالش می کشاند.

اما بلاب چیست؟ ما با اطمینان نمی دانیم. این موجود دارای ویژگی هایی از هر سه گانه خاندان ی جانداران است: مانند یک سبع غذا می خورد، مشابه یک قارچ افزودن پیدا می درنگ و ته رنگ آن متشابه گیاهان است دیوید می گوید:ما با اطمینان می دانیم که این جاندار یک گیاه نیست ولی واقعا نمی دانیم که آیا حیوان یا قارچ است.

داساساتور می گوید:بلاب خیر گیاه و نه جانور است. این ارگانیسم یک موجود غیر متناسب طبقه بندی است زیرا دارای خصوصیاتی از هر سه گانه سلاله ی موجودات زنده است. این موجود متشابه یک جانور غذا می خورد، ولی متشابه یک قارچ تولیدمثل می بطی ء و دارای یک فام گیاهی است.

هنوز کسی به طور دقیق نمی داند این موجودات را چگونه طبقه بندی درنگ ولی داخل حال حاضر، متخصصان طبقه بندی جانداران، بلاب را به عنوان Physarum polycephalum اشکوب بندی کرده اند که به همراه حدود ۹۰۰ منسوب دیگر خویشتن در سلسه ی مورد سلولی ها (پروتئوزا) صبر می گیرد، بجهت مختصات مشترکی با این محظور بود دارد.



بلاب درواقع، یک پلاسمودیوم است که به نعوظ غیررسمی کپک مخاطی نامیده می شود. کپک های مخاطی گروهی از موجودات میکروسکوپی هستند که ازنظر قشری متشابه باکتری ها ولی ارشد برنده از آن ها هستند. آن ها برخلاف باکتری ها، دارای هسته و ساختارهای سلولی متمایزی هستند، بنابراین بیشتر شبیه سلول های گیاهی یا جانوری هستند تا باکتری. پلاسمودیوم ها غیرعادی هستند زیرا هر سلول انفرادی دارای تعداد زیادی هسته است (بیشتر سلول های حیوانی تنها یک هسته دارند). ممکن است نام پلاسمودیوم ناآشنا به نظر برسد، اما قطعا درمورد آن چیزهایی می دانید چرا که مالاریا نیز عضوی از این دسته است.

برضد نوبه و برضد نام ترسناک بلاب، کپک های مخاطی به مردم ضرری نمی رسانند. وقتی که وضعیت مناسب و خوردنی بی حد باشد، کپک مخاطی به شکل یک سلول جداگانه، عمر انفرادی را داخل پیش می گیرد اما وقتی شرایط دشوار می شود، مانند زمانی که غذا کمیاب می شود، افراد گرد هم می آیند و یک کلنی زردرنگ را تشکیل می دهند که مانند لایه ی نازکی از تخم مرغ اسکرامبل به رویت می رسد. این کلنی سپس رو به طغیان گذاشته و باکتری ها، کپک ها، برگ های پوسیده و دیگر مواد را می بلعد.

گزارش شده که بلاب دارای ۷۲۰ سنخ است؛ اگرچه توضیح بیشتری درمورد چگونگی تعیین این موضوع هنوز ارائه نشده است. اصولا، کپک های مخاطی ماده ی ژنتیکی خود را زمانی می توانند با دیگران ممزوج کنند که مجموعه ی سازگاری از ژن های میتوکندریایی بوسیله نام matA، matB و matC را داشته باشند. هرکدام از این ژن ها دارای ۱۶ واریانت هستند. بنابراین بوسیله نظر می رسد که کپک های مخاطی زندگی مدنی بسیار تیره ای داشته باشند.بیشتر بخوانید:انتشار نخستین ویدئو از نحوه لباس گیری ویروس هامنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از کشف معبد ۲۲۰۰ ساله در مصر تا تولید اولین گوشت مصنوعی تو فضامنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از تجمع داخل ایستگاه فضایی تا رمزگشایی از کتیبه ای ۲ هزار سالهشکست رویکرد کنترل ژنتیکی مروارید های ناقل بیماری در برزیلروان شناسی تکامل عشق؛ انقلاب هورمون ها عرشه مورچه بین معرفت