نما شیشه ای ساختمان

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از تسنیم، سردار محمدرضا نقدی  با پیش روی اینکه ماجرای مبارزه با آمریکا مربوطه به یک روز و دو روز نیست، اظهار کرد: ایران ضربت های سنگینی را هموار بوسیله رخساره آمریکا را نواخته و امروز وضعیت آشفته این کشور را شاهد هستیم.

دستیار هماهنگ کننده سپاه پاسداران با پیش روی اینکه طبیعی است برای توجیه شکست های معلول درون پی به هر روشی متوسل می شوند، افزود: این راه را ادامه می دهیم و مسیرمان روشن است و در انتقام خون پاک مثال سلیمانی عزیز کوتاه نمی آییم و جهان گواه این انتقام رقیق داخل آینده است.

 وی با بیان اینکه قدم مطلع این کیفر ابدار درون پی شهادت سپهبد سپهبد مثال قاسم سلیمانی اخراج نیروهای آمریکایی از خاک منطقه خاورمیانه است، اعتراف کرد: نیروهای آمریکایی مجبور هستند عضو به این برون رفت بدهند و درون جاهل این رخ مجبور هستند تا بهای سنگین این مهم را بپردازند.
با آغاز ارائه ی رسمی سرفیس دوئو مایکروسافت، شاید نگاهی به گذشته ی شریک شدن ردموندی درون صنعت موبایل نکات جالبی را بخاطر مان ظاهر درنگ. مایکروسافت سال ها پیش با ویندوز فون (Microsoft Windows Phone) در تلاش بود پلتفرمی خلق کردن کند که در تمامی گوشی ها مورداستفاده قرار گیرد، اما درنهایت مشکلاتی که پیش آمدند، از این پیوستگی جلوگیری کردند؛ حتی بیل گیتس، حزن زمینه گذار مایکروسافت، معتقد است اگر پرونده ی آنتی تراست (ضدانحصار) برای مایکروسافت پیش نمی آمد،ویندوز فون ممکن بود اندرویدِ دنیای امروز باشد.

سال ها از خاتمه کار ویندوز فون می گذرد و حتی سرسخت ترین طرفدارانش تیمار پذیرش کرده اند که این جهیز عامل به تاریخ پیوسته. با همه ی این ها، ویندوز فون هنوز هم تو بین برخی کاربران زنده است و برخلاف پلتفرم هایی نظیر Commodore یا BBC Micro به طور کامل به فراموشی سپرده نشده. اگر با دستگاهی که مبتنی پهلو ویندوز فون است کار کنید، همچنان می توانید راه اندازیش کنید؟ کارشناس رسانه ی ZDNet می گوید معیار قرمزرنگ Lumia 1520 را در اختیار داشته و مجاهدت کرده ببیند می تواند با آن کار یواش یا خیر.

از ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و بهمن ۱۳۹۸) فروشگاه آنلاین Windows Phone 8.1 Store از دسترس خارج شده است؛ این یعنی اگر دستگاهی ویندوز فونی دارید که قبلا می توانستید جهیز عاملش را به Windows 10 Mobile ازطریق اپلیکیشن Upgrade Advisor ارتقاء دهید و چنین کاری انجام ندادید، دیگر امکان ارتقاء جهیز عامل ازطریق فروشگاه آنلاین Windows Phone 8.1 Store وجود ندارد. اگر روی دستگاه ویندوز فونی خود ارور 805a0190 گرفتن می کنید، دلیل اصلی، از دسترس بیرون شدن فروشگاه است.

با این حال چنانچه دستگاهی دارید که توانایی اجرای Windows 10 Mobile را دارد (که محتوی Lumia 1520 تیمار می شود، اما وسیله هایی که صرفا ۵۱۲ مگابایت حافظه ی رم دارند، از این جهیز عامل پشتیبانی نمی کنند)، به مشیت ارتقاء سیستم عامل گوشی به جدیدترین نسخه می توانید از ابزاری خاص استفاده کنید که احتمالا پیش برنده نامش را نشنیده اید. وسایل موردبحث که با نام Over-the-cable Updater شناخته می شود به قرار امکان نصب سیستم عامل جدید را روی مایه فراهمم می نرم.

چنانچه روی گوشی از کد PIN استفاده شده، باید قبل از آغاز فرآیند نصب، PIN را حذف کنید. اگر وسیله تان داخل دسته ی دستگاه های کارمند قرار می گیرد و بوسیله برهان برخی قوانین خاص، آستان USB آن غیرفعال شده، باید مجددا فعالش کنید. چنانچه گوشی شما از نسخه ی اینسایدر ویندوز استفاده می کند باید حتما مجددا سراغ نسخه ی واقعی بروید و برای این کار می توانید از Windows Device Recovery Tool استفاده کنید. اگر همچون گوشی کارشناس رسانه ی ZDNet، گوشی شما مشت دوم است یا این که کد PIN را نمی دانید، می توانید دستگاه را ریست کنید؛ تو جاهل این عارض به ریست کردن دستگاه نیازی ندارید. البته چنانچه به ریست کردن نیازمند بودید، باید یک سری کارها ایفا دهید.

بخاطر ریست کردن ابتدا گوشی را شارژ کنید، سپس آن را از شارژ استثنا و خاموشش کنید. وقتی که گوشی معقول است، کلید کاهش شدت صوت را نگاه دارید و گوشی را به شارژ بزنید؛ کلید کاهش شدت صوت را تا زمانی نگه دارید که صفحه ی جدیدی روی نمایشگر معلوم شود. داخل این مرحله، کلید کاهش شدت صدا را رها کنید و بوسیله ترتیب کلیدهای روبه رو را فشار دهید: مفتاح افزایش شدت صدا، مفتاح کاهش شدت ندا و کلید پاور. پس از انجام این مراحل، گوشی ریستارت می شود و آیکون چرخ کنگره روی صفحه بالا می آید.

مراحل مختلف مربوط به ریست کردن را ایفا دهید تا این که به مرحله ی وارد کردن اطلاعات حساب کاربری مایکروسافت برسید. این مرحله برای شما امر نخواهد کرد، نگران نباشید. درون این جنین سراغ روشن کردن وای فای خواه راحتی اعطا کردن سیم کارت درون گوشی نروید. بوسیله سرود نصب بوسیله روزرسانی باید گوشی را در حالت هواپیما استراحت دهید.

تامین شوید که گوشی حداقل ۴۰ درصد شارژ دارد و سپس سراغ منوی تنظیمات و بخش Phone Update بروید تا اطمینان پدیدار کنید که هیچگاه گونه به روزرسانی جدیدی در حال انتصاب محو (وسیله های مجهزبه Windows Phone 8 که ریست و مکرر پیدا می کنید به صورت خودکار بوسیله روزرسانی ۸٫۱ را دریافت می کنند و باید بگذارید که این موافقت بیافتد. با این حال بعدا گوشی را در حالت جت قرار دهید تا ثانیه تان برای دانلود بوسیله روزرسانی های دیگر تلف نشود). در مرحله ی سپس گوشی را به رایانه ای که یکی از نسخه های پشتیبانی شده ی ویندوز ۱۰ را دارد متصل کنید (این نسخه باید دات نت ۴ را بوسیله رخ پیش فرض داشته باشد و بتواند به اینترنت متصل شود).

وقتی که فایل OtcUpdaterZip.exe را ایفا کنید، چند فایل متاخر از حالت فشرده خارج می شوند که دربرگیرنده یک فایل ReadMe با تمامی دستورالعمل های لازم است. بوسیله منظور به روزرسانی گوشی، OTCUpdater.exe را ادا کنید؛ پس از این که OTCUpdater.exe فایل های لازم را بازیابی کرد، آن ها را به گوشی می فرستد و پیغامی ظاهر می شود که از شما می خواهد گوشی را از رایانه جدا کنید. سپس فرآیند به روزرسانی گوشی بوسیله شکل معمولی ادامه روشن می کند. مراحل اضافی برای راه اندازی را انجام دهید و گوشی بوسیله عارض OTA به روزرسانی های لازم را گرفتن خواهد کرد.  چرا باید چنین کاری اجرا دهیم؟

حتی پس از به روزرسانی دستگاه بوسیله Windows 10 Mobile، همچنان با موبایلی قدیمی مواجه خواهید بود. مایکروسافت در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) به صورت رسمی بوسیله پشتیبانی از Windows 10 Mobile سرانجام داد و این یعنی هیچ به روزرسانی دیگری بخاطر رفع مشکلات یا بالا بردن امنیت، برای آن منتشر نخواهد شد. البته حتی درون حال مهیا هم تصاویری که ثبت می کنید به عارض خودکار در وان درایو ذخیره می شوند و تا اختتام سال ۲۰۲۰ امکان دسترسی بوسیله آن ها را خواهید داشت.

مایکروسافت می گوید گوشی های فعلی مجهزبه Windows 10 Mobile نسخه ی پشتیبان (بکاپ) از اپلیکیشن ها و داده ها تهیه نخواهند کرد. البته امکان انجام این فقره ازطریق به روزرسانی OTC وجود ندارد، وگرنه می توانید به رخساره دسترسی از فایل پشتیبان استفاده کنید. 

شماری از اپلیکیشن هایی که روی ویندوز ۱۰ موبایل ایفا می شوند از فروشگاه آنلاین حذف شده اند. درضمن ملتفت هر وب سایتی از مایکروسافت شوید از شما خواسته می شود از جدیدترین نسخه ی مرورگر Edge مصرف کنید؛ موثر که داخل ویندوز ۱۰ موبایل غیرممکن است. با همه ی این ها هنوز حزن افرادی پدیدار می شوند که بوسیله ویندوز فون فرع دارند و به خوبی می دانند این جهیز عامل استراحت زدودن به روزرسانی امنیتی و رفع باگ قبض یواش. اپلیکیشن های آفیس همانند OneNote و To Do همچنان عمل می شوند و حتی به روزرسانی هم اخذ می کنند. 

شاید به دستگاهی نیاز دارید که صرفا ازطریقش ایمیل ها را مطالعه کنید و وابستگی بگیرید. شاید نمی خواهید با بازی روی گوشی اصلی خود، شارژش را تمام کنید و حاجت دارید دستگاهی ویندوز فونی داشته باشید تا چنانچه چند دقیقه درون جایی معطل شدید، کمی بازی کنید. شاید به طور طاسی داشتن نمایشگری اضافی، کاربرد اضافی برای تان داشته باشد. البته هرچقدر هم ویندوز فون را شناخت داشته باشید، نمی توانید مایه های مبتنی بر آن را تا همیشه نگه دارید. بیشتر بخوانید:سامسونگ چهار حسگر متاخر با پیکسل های ۰٫۷ میکرومتری شناساندن کردمدلی بهینه شده از سرفیس پرو ایکس مایکروسافت با پردازنده SQ2 ماه آینده عرضه می شودشیائومی و ریلمی مشغول ساخت گوشی با تراشه 5 نانومتری هستندگوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا احتمالاً با باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپرساعتی عرضه می شودمشخصات سخت افزاری بیشتری از نسخه طرفداران گلکسی اس 20 برملا شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا رضایی قشمی، مدیرعامل شریک شدن تعاونی کشتیرانی خیبر خلیج فارسدر این ربط به خبرنگار ما گفت: شناور دارها هفت ماه درون خصوص کاهش ظرفیت مسافر گیری برای رعایت فاصله مدنی همدستی کردند. با توجه به استمرار ویروس کرونا و در نظر ستاندن هزینه های اب باز دارها عملاً ادامه این شریک شدن برایشان مقدور محو و در رخ کره به تداوم کاهش ظرفیت مسافر گیری، تعدیل نیرو امری بدیهی است چنانکه تاکنون همچنین دربری موارد با تعدیل نیرو ارتکاب شده است.

ستاد مدیریت بیماری کرونای استان هرمزگان داخل مورخ ۱۵ شهریورماه امسال در سی و سومین جلسه خود لزوم احترام گذاردن فاصله اجتماعی در شناورهای مسافربری مسیرهای دریایی جزایر خلیج فارس را لغو کرده است. در این مصوبه تصریح شده است: «بنا به گزارش اداره کل تعاون، کار و شادکامی اجتماعی و درخواست انبازی تعاونی شناورهای تندرو دریایی در راستای جلوگیری از تعدیل نیروی حکم فعال و امان از شرکت های ناوگان دریایی مقرر شد کوچیدن مسافران از مرکز استان به جزایر و بلعکس توسط شرکت های تعاونی محموله ونقل مسافر بحری با تکریم کامل پروتکل های بهداشتی و گندزدایی با حجم کامل انجام شود.»

از ابتدای شیوع کووید-۱۹ هموار احترام گذاردن بور مدنی داخل به خشکی امدن استعمال از ماسک و شستن مداوم دست ها به عنوان مثلت حمایت درون طبق ویروس کرونا از سوی کارشناسان مربوطه بوسیله آدم گوشزد شده است. به همین واسطه افکار عمومی این طور مصوبه ای را دارای تناقض آشکار می داند و انتظار می رفت مسئولان فرمان پیش از اجرای چنین مصوبه ای و حذف این پروتکل رادیکال بهداشتی، از حجم رسانه ها برای تبیین سیلان و اقناع افکار عمومی همراه با ارائه راهکارهایی بخاطر حفظ کردن مصونیت مسافران در شناورها بهره می گرفتند.

مسافران خوش نویسی دریایی قشم-بندرعباس و بلعکس در هر سیر تکاملی بحری باید حدود یک ساعت تو فضایی محصور، دم و بازدم یکدیگر را بردباری کنند که احترام گذاردن فاصله مدنی می توانست احتمال ابتلا به ویروس را تا سطح برازنده توجهی کاهش دهد. بااین حیات بوسیله دید می رسد در چالش «سلامت، معیشت» ناشی از کویید-۱۹ همواره اعاشه بر مصونیت ترجیح داده می شود همان راه که نگاه بوسیله هرم نیازهای مازلو نیز پیاده شدن آن امضا می گذارد. حال جای سؤال است که واکنش این ستاد درون قبال درخواست ها برای حذف فاصله مدنی در سایر وسایط نقلیه بسان تاکسی، قطار و هواپیما چه خواهد بود؟

آیا متولیان کار در شرایط موجود و نرخ های افسارگسیخته ای که قدرت خرید آدم را تا اندازه اضافی کاهش داده است قادر به ابداع اعتدال در بین مصونیت و معیشت اجتماع خواهند بود؟ رسانه ها به عنوان مؤثرترین ابزار داخل اقناع جامعه و خلق شفافیت از منظر مسئولان دارای چه جایگاهی است؟ اتخاذ تصمیمات حساس و کلیدی برای جامعه تا چه زمان بدون بهره گیری از این حجم دانا فاز عملیاتی می شود؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمدالله فاریابی محورهای مهرواره سپهبد شهید سلیمانی را دلنوشته ای برای سردار، خاطره ای از سردار، روزنامه ای به سردار و آنچه بیرونی تنگت می خواهد بگو اعلام کرد. وی آخرین زود ارسال آثار به پاره داوری دبیرخانه مهرواره سردار سلیمانی را ۲۰ مهر ماه سال ساری عنوان کرد و از اعلام نتایج داوری درون تاریخ ۲۷ مهربانی ماه توسط سازمان فرهنگی هنری یادمان ولایت جیرفت خبر داد. علاقمندان آثار خود را به شماره ۰۹۱۴۰۴۲۲۵۰۵ از طریق پیام رسان واتس آپ ارسال و همچنین سئوالات خویشتن را از این شماره پیگیری کنند.

مدیر سازمان فرهنگی هنری یادمان ده جیرفت هدف از برگزاری مهرواره سپهبد سلیمانی را تبیین فکر کردن های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: این برنامه به همت موسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت و با باهم اتحاد کردن سازمان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، دفتر امام جمعه، فرمانداری، بن شهید و امور ایثارگران، ناحیه مقاومت سپاه، آموزش و پرورش، شورای اسلامی و شهرداری شهرستان جیرفتبرگزار می شود.

فاریابی از اعطای جوایز نفیس به سه برگزیده مهرواره سردار سلیمانی در بخش های متنوع توسط داوران این مهرواره خبر داد.
AویندوزGHAROOOON ۱۰ مایکروسافت به صورت پیش تخیل با مرورگر اج (Microsoft Edge) منتشر می شود و ردموندی ها اجازه ی حذف این مرورگر را بوسیله کاربران نمی دهند؛ اقدامی که با انتقاد کاربران مواجه شده است. تو همین زمینه، مایکروسافت به تازگی اطلاعات بیشتری درباره ی این موضوع منتشر کرده است که چرا اجازه ی حذف اج را به کاربران نمی دهد.

جدیدترین نسخه از مرورگر اج برپایه ی پروژه ی متن باز کرومیوم گوگل باریک شده؛ یعنی همان موتوری که پیش پر حرارت خویشتن گوگل از آن برای پیدایش کروم استعمال کرده است. امروزه، گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا در رایانه های انحصاری مجهز بوسیله سیستم عامل ویندوز ۱۰ به حساب می آید. پیش نم در مرداد، مایکروسافت با انتشار بیانیه ای اطلاع دادن کرد نسخه ی جدید مایکروسافت اج درون به روزرسانی ویندوز ۱۰ گنجانده شده است؛ بنابراین، امکان حذف یا استفاده از نسخه ی باستانی اج بود نخواهد داشت. 

مایکروسافت پست جدیدی روی وبلاگ خود منتشر کرد و گفت ازآنجاکه ویندوز از اپلیکیشن هایی پشتیبانی می کند که روی پلتفرم وب تکیه گاه هستند، مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ جزئی ضروری از این جهیز عامل محسوب می شود و امکان حذف کردن آن وجود ندارد. نخستین مرحله رسانه ی ویندوزلیتست بود که متوجه انتشار این بیانیه ی مایکروسافت شد.

این مقدماتی باری نیست که چنین اتفاقی در پلتفرمی به خصوص عارض می دهد و امکان حذف اپلیکیشن های پیش تصور از کاربران گرفته می شود. داخل سیستم های عامل مک و ویندوز و اندروید، اپلیکیشن های بسیار زیادی بود دارند که نمی توانید از دستگاه حذفشان کنید. البته در نظر داشته باشید که مجبور نیستید از آن ها مصرف کنید و درصورت تمایل، می توانید داخل اکثر مواقع جایگزین آن ها را دانلود کنید.

مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر و البته نسخه ی قدیمی اج را به همراه نسخه ی متاخر ویندوز و به عنوان اندکی از سیستم عامل دردسترس استراحت داده بود؛ ولی رویکرد شرکت بخاطر پراکندن نسخه ی کرومیوم اج تفاوتی رک داشت. هنگام روی آوردن بوسیله کرومیوم، مایکروسافت مقدماتی بار مرورگر اج را روی سیستم عامل های macOS ،iOS، اندروید و ویندوز ۷ نیز منتشر کرد. تا پیش از پاشیدن به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، کاربران این جهیز عامل مجبور بودند برای استفاده از اج کرومیوم به عارض دستی آن را دانلود کنند.

چند ماه پیش، مایکروسافت رسما فرایند انتشار مرورگر جدید اج را ازطریق جزء Windows Update  بخاطر کاربران ویندوز ۱۰ آغاز کرد. مایکروسافت درون آن زمان گفت امکان حذف کردن مرورگر اج از بوسیله روزرسانی جدید وجود ندارد. همان طورکه رمز کردیم، حضور اج در جهیز عامل اجباری است؛ اما به استعمال از آن مجبور نیستید. بنابراین، هر کاربری که بخواهد، می تواند جایگزین هایی نظیر گوگل کروم را روی ویندوز ۱۰ دانلود و نصب درنگ. مایکروسافت داخل بیانیه ی جدیدش می نویسد که مرورگر اج به کاربران امکان می دهد داده های مهم را از مرورگرهای دیگر به این مرورگر کاملا منتقل کنند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این اساس چیست؟ از کدام مرورگر بخاطر وب دایره وار استعمال می کنید؟بیشتر بخوانید:استارلینک ؛ هرآنچه درباره اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باید بدانیداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز مجانی شده اند (۱۸ شهریور)ویدیوی تبلیغاتی ایکس باکس سری اس، مشخصات اولیه کنسول را فاش کردایکس باکس سری S S مایکروسافت با قیمت ۲۹۹ دلار رسما تأیید شدبازی ماینکرفت به پلی استیشن VR می
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد غفوری اقرار کرد: امسال برای پنجمین سال متواتر دشت تولید شده سبزی کاران استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی تک نظارت و تقویم راحتی گرفت و تو این راستا میوه ۷۵ نفر از سبزی کاران به دلیل کاربرد غیرمجاز از بار شیمیایی و سموم ناسالم شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: طرح بررسی سلامت محصولات کشاورزی از دیدن باقی مانده سم و کود امسال داخل شهرستان های سنندج، قروه، دهگلان و کامیاران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ادا شد و تمرکز واقعی نیز بیشتر بر انواع سبزیجات برگی، غذه ای، خیار و سیب زمینی بودند که محصولات مزارع آنان منطبق بر استانداردهای معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نبود.

رئیس دسته هوا زیست و اشتی غذاسازمان جهاد کشت کردستان افزود: تجسس سلامت سایر محصولات نیز از اهداف همکاری کار کننده این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی بخاطر تامین سلامت و کنف غذایی استعمال کنندگان بوده که تو پنج سال گذشته این رفتار درون مزارع برخی محصولات اجرا شده است.

غفوری یادآور شد: تو بررسی های پنج سال گذشته مشخص شد محصولاتی همچون توت فرنگی، گندم و محصولات یاغی این استان از رویت آزمایش های باقی الباقی سموم و کودهای شیمیایی سالم بوده و به همین دلیل از اولویت ها خارج شده است اما محصولاتی همچون سبزیجات برگی، خیار، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز همواره دارای برخی مشکلات بوده و همچنان درون ترجیح های این نظارت و نظارت مشترک دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی و سازمان جهاد کشت استان فراغت دارد.

استاندارد برداری از محصولات کشت درون سر کشتزار برای نخستین بار در سطح کشور تو این استان انجام شده است. کارشناسان طی بازدید و نمونه برداری از مزارع به صورت چهره به چهره کشاورزان را تو خصوص کاربرد صحیح و بوسیله موقع از سموم و بار شیمیایی آموزش می دهند. در استان کردستان سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار از مزارع آبی به زراعت سبزی اختصاص می یابد و در حدود ۳۰۰ نفر درون این بخش فعالیت می کنند.

استان کردستانبا یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که از این مقدار ۱۲۳ هزار هکتار به صورت آبی کشاورزی و سالانه حدود سه گانه میلیون تُن انواع محصول در این استان برداشت می شود.
کنسول های بازی نسل سپس با ادعاهایی بنیانی و قابل توجه در مدخل قابلیت ها معرفی کردن شده اند که از میان مهم ترین ها می نبوغ بوسیله کاهش قابل توجه سرعت بارگذاری بازی ها اشاره کرد. نیز کاهش معیار pop-in در مش ها و بافتن ها غم درون جلوه های گرافیکی بازی درون کنسول های نسل بعد ادعا می شود. خوشبختانه گیمرهای PC هم عرشه شرایطی احتمالا امکان بهره مندی از قابلیت های جدید را خواهند داشت. البته آن ها برای استفاده از قابلیت های حرفه ای، باید یک پردازنده گرافیکی انویدیا RTX داشته باشند. تیم سبز، فناوری RTX IO را معرفی کرد که بارگذاری سریع بازی را با توکل به خشکی امدن GPU اجرا می دهد. همچنین خارج کردن جزئیات و جلوه های بازی از حالت فشرده نیز به معاون پردازش مبتنی بر GPU انجام خواهد شد.

فناوری متاخر انویدیا در سلاله اتیه DirectStorage API مایکروسافت استفاده می شود و نسبت به هارد درایوهای سنتی، تا ۱۰۰ برابر سرعت عملکرد را گشایش می دهد. انویدیا می گوید فناوری RTX IO سهم عمده ای از فشار مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش پردازنده ی مرکزی را به پردازنده ی گرافیکی ارجاع می دهد. درنتیجه، افزایش نرخ فریم و کندرو تر شدن بارگذاری قیافه می دهد که مسیر را برای توسعه ی نسل بعدی از ورزش های دنیا باز هموار می درنگ.

مقاله های مرتبط:نگاهی به تاریخ انویدیا RTX؛ رهگیری پرتو پس از دو سال در چه وضعیتی قرار دارد؟انویدیا RTX 3090 و RTX 3080 و RTX 3070 رونمایی شدند

درون کمی از تبلیغ ی انویدیا درباره ی فناوری جدید می خوانیم: «بافتن های با کیفیت بالا با نرخ سرعت متناسب توجهی بارگذاری می شوند و شاهد کاهش مکس و تأخیر در pop-in سوژه ها خواهیم وجود. درنتیجه حتی اگر با سرعت زیادی در یک گیتی باز حرکت کنید، همه چیز قشری عالی خواهد داشت و به خوبی هم اجرا می شود. بوسیله علاوه، فشرده سازی همچنین بدون از دست رفتن جزئیات انجام می شود و درنتیجه حجم دانلود و انتصاب ورزش غصه کاهش هویدا می درنگ. درنهایت گیمرها می توانند بازی های بیشتری را در درایوهای SSDذخیره کنند که درمجموع به بهبود چونی و تجربه ی کاربری می انجامد».

جزء خاتمه اعلان ی انویدیا اهمیت زیادی دارد. همه ی ما می دانیم که درایوهای باکیفیت NVMe SSD ظرفیت های ذخیره سازی محدودی دارند. درنتیجه چنانچه انویدیا بتواند حجم دانلود و گمارش بازی ها را به میزان سزاوار سرزنش توجهی کاهش دهد، شاهد بهبود بسیار تأثیرگذار در دنیای گیمرهای PC خواهیم بود. بوسیله نشانی مثالی از چالش حجم بالای ورزش ها می نبوغ Call of Duty: Modern Warfare را مثال زد که اکنون حجمی حدود ۲۲۴ گیگابایت دارد. درنتیجه می توان ادعا کرد که فناوری جدید نه عزب مفید، بلکه در آینده الزامی خواهد بود.

فناوری RTX IO بوسیله محض توسعه ی بازی های مبتنی بر آن دردسترس کاربران استراحت می گیرد. ازطرفی نسخه های پیش نمایش ترقی دهنده ی DirectStorage نیز تا سال آینده عرضه نمی شوند. درنتیجه احتمالا تا فصل دوم ۲۰۲۱ تماشایی عرضه ی هیچ یک از نبوغ های پشته نیستیم. فناوری RTX IO در هر دو دسته ی امپر و تورینگ از پردازنده های انویدیا پشتیبانی می شود؛ درنتیجه خریداران RTX 20 بی قراری از آن یکروز می برند.بیشتر بخوانید:انویدیا RTX 3090 و RTX 3080 و RTX 3070 رونمایی شدندمعماری امپر انویدیا عملیات بوسیله ازای کلاک بیشتری از تورینگ ارائه می دهدپخش حی رویداد رونمایی کارت های گرافیک RTX 3000 انویدیا [نسخه آفلاین افزایش شد]پردازنده گرافیکی پنج نانومتری اپل تا نیمه دوم ۲۰۲۱ به تولید انبوه می رسدنگاهی به تاریخچه انویدیا RTX؛ رهگیری تلالو پس از دو سال در چه وضعیتی قرار دارد؟
وقتی نگاهی بوسیله وضعیت دنیای گرافیک می اندازیم، قطعا به دنبال نوآوری ها و محصولاتی می گردیم که تأثیری ژرف پهلو دنیای پردازش داشته باشند. تو این تاریخچه نگاری، پردازنده های خانواده ی انویدیا GeForce RTX 20 نقش بسیار مهمی ورزش خواهند کرد. البته یک سؤال، همیشه ذهن کاربران و کارشناسان را به خود فراخوانی می کند. محصولات برنگ خون انویدیا، چه تأثیری پیاده شدن امتحان ی کاربری گیمرهایی داشتند که از روز اول، روی پردازنده های جدید سرمایه گذاری کردند؟ چند روز دیگر، محصولات جدید انویدیا در خانواده ی RTX 30 معرفی می شوند. تیم سبز، بازطراحی تمام پردازنده های درفش دار همچون RTX 3090 را به نمایش گذاشت. زمان حال بهترین زمان بخاطر بازگشت به گذشته و نگاه به تاریخچه ی دوساله ی فناوری است که شامل شناساندن بازی های با پشتیبانی از رهگیری پرتو، تکامل فناوری DLSS و کاهش مقدار در محصولات انقلابی می شود.

درون دو سال گذشته، تماشاگر رخدادهای بسی و تا اینکه متفاوتی پیرامون فناوری RTX بوده ایم. قطعا فداکار از بازی ها با پیشرفت زیبنده توجهی همراه بوده اند، اما بسیاری از انتظارهای اجتماع ی گیمر هم برطرف نشد. تعداد ورزش هایی که با پشتیبانی از فناوری انقلابی انویدیا شناساندن شدند، به اندازه ی ادعاهای مطرح شده در روزهای مقدماتی نبود. ازطرفی فداکار نمونه ها همچون Minecraft RTX همچنین موفق به جلب توجه کاربران شدند.انقلاب RTX در دنیای ورزش

پردازنده های گرافیکی Nvidia RTX درون سپتامبر ۲۰۱۸ به راسته معرفی شدند و دنیای ورزش های ویدیویی را یک سطح بالاتر بردند. از بنیادی ترین فناوری هایی که با سلاله جدید پردازنده های گرافیکی عرضه شدند، می توان بوسیله رهگیری پرتو آنی (Real-time ray tracing) اشاره کرد. انویدیا با یکروز برداری از رابط پروگرام نویسی متاخر مایکروسافت به شهرت DirectX Raytracing API، اولین کارت های گرافیکی را معرفی کردن کرد که توانایی اجرای جلوه های نوری برجسته را داشتند. نکته ی مهم، اجرای جلوه ها درون ارزش فریم قابل پسند بخاطر تجربه ی کم قیمت بازی وجود که به لطف بوسیله کار گرفتن هسته های عام RT در محصولات متاخر شرکت، ممکن می شد.

محصولات انویدیا در خانواده ی RTX 20 برای بالاتر بردن سطح توانایی، از فدایی توان های برادران خود در قسمت قسمت کردن ی دیتاسنتر همچون هسته های Tensor بهره می بردند. این هسته ها، قدرت تدریس ماشین را هم به دنیای پردازش مخصوص مصرف کننده آورد. استعمال از هوش بدلی در پردازنده های جدید انویدیا، منجر به گشایش بها فریم بازی ها می شد. درواقع هسته های یادگیری ماشین، کاهش بهره وری و سرعتی که به اندیشه رهگیری پرتو خلق می شد را جبران می کردند. این جبران به کمک فناوری موسوم به Deel-Learning Super Sampling خواه DLSS ارتکاب می شد.انویدیا با سری RTX 20، چند فناوری و قابلیت انقابی را بوسیله دنیای گرافیک معرفی کرد

داخل خارج از دنیای فناوری های اختصاصی RTX، قابلیت ها و فناوری های جدیدی همچون سایه زنی با قیمت متغیر و سایه زنی شبکه ای که در پردازنده های گرافیکی انویدیا تورینگ مقدور شده بود، به ترقی دهنده ها امکان می عدل تا درون صحنه هایی با جزئیات پیچیده، سرعت بالاتری داشته باشند. درون میان محصولات جدید، پردازنده ی بی رقیب Nvidia GeForce RTX 2080 Ti اولیه پردازنده ی گرافیکی مخصوص مصرف کننده بود که توانایی گذر از مقدار فریم ۶۰ فریم برثانیه را بدون تأثیر بر سرعت و عملکرد داخل رزولوشن 4K داشت. همین پردازنده باعث شد تا نمایشگرهای گیمینگ فوق سریع با رزولوشن 4K بوسیله نرم کردن به بازار نمایش شوند. انویدیا همچنین ابزارهای اورکلاک خودکار و کندرو را همراه با پردازنده های RTX به کاربران عرضه می کرد تا از حداکثر قدرت پردازنده ی خود استعمال کنند. قابلیتی که AMD مدتی بعد داخل درنگ افزارهای خود گنجاند.

صعود های انویدیا داخل پردازنده های جدید به حدی وجود که بسیاری، آن ها را زمینه ساز ترقی ی شدید در Microsoft DirectX 12 Ultimate API می دانستند. توسعه ای که کچل صنعت گیمینگ را چند سطح پیشرفته نم کرد و تا اینکه موجب نزدیک تر شدن کامپیوترهای انحصاری ویندوزی و کنسول ایکس باکس سری ایکس ازلحاظ فناوری شد. درنهایت، پیشرفت ها به حدی جدی بودند که انویدیا پس از مدت ها برند GTX را بر گذاشت و بخاطر محصولات مجهز به فناوری رهگیری پرتو، از برند RTX مصرف کرد. داخل مجموع، محصولات GeForce RTX 20 در تاریخ گرافیک به نشانی محور های پا بر جا نسل جدیدی از بازی ها شناخته می شوند.

تأثیر منفی RTX کنار میدان

همه ی ما می دانیم که شیرهدار افزارهای متاخر انویدیا، برنگ خون داخل بازار ایجاد کردند، اما لزوما همه ی تغییرها با استقبال روبه رو نشدند. محصولات انویدیا GeForce RTX 20 مقدمه با قیمتی بسیار بیشتر از نسل قبلی به میدان ارائه شدند. پردازنده ی GTX 1080 در زمان رونمایی برچسب قیمتی ۶۰۰ دلاری داشت، درحالی که RTX 2080 با ارزش ۷۰۰ دلار به راسته عرضه شد. تا اینکه RTX 2070 هم ۱۰۰ دلار گران نمدار از سراب قبلی حیات. نکته ی عمده تر اینکه محصولات متاخر انویدیا در بازار لقمه فروشی باز حزن ۱۰۰ دلار گران زیرفون بودند. محصول پرچم دار، RTX 2080 Ti، با قیمت بیش بالای ۱،۲۰۰ دلاری بوسیله بیع می رسید که آن را ۵۰۰ دلار گران تر از اولاد قبلی یعنی GTX 1080 Ti قرار می انصاف. انویدیا ادعا می کرد که نسخه های ۹۹۹ دلاری از پردازنده ی متاخر هم به میدان ارائه می شوند. البته تعداد محدودی ارائه شدند، ولی RTX 2080 Ti با قیمت سه رقمی، به نوعی تنها سعی بازاریابی تیم سبز بودند.

پس از انتشار نخستین بررسی ها از محصولات جدید انویدیا، انتظارها در بازار باز هم تحول کرد. اگرچه پردازنده های گرافیکی جدید، به لطف هسته های اختصاصی RT، قابلیت های رهگیری پرتویی را تو بازی ها ممکن می کردند که قبلا امکان پذیر نبود، اما تغییر چندانی تو دنیای ورزش احساس نمی شد. بله، قطعا غولی همچون RTX 2080 Ti تجربه ی برجسته 4K را امکان پذیر می کرد که بی سابقه بود؛ اما محصول ۷۰۰ دلاری RTX 2080 عملکردی تقریبا موافق با GTX 1080 Ti داشت. پردازنده ای که دو سال قبل با همان ارج ۷۰۰ دلاری معرفی شده بود. درنتیجه باز حزن گواه ترفیع نه چندان متجاوز بودیم. پردازنده ی ۵۰۰ دلاری RTX 2070 هم نرخ فریمی تقریبا برابر با GTX 1080 داشت که دو سال قبل معرفی شده بود.

گیمرها از تجربه های اولین با RTX 20 آن چنان شادمان نبودند. حتی انویدیا هم در گزارش های خود بوسیله تنخواه گذاران اذعان کرد که RTX فروشی کمتر از پیش بینی ها را امتحان کرده است. یک سال بعد، محصولات جدید با برند RTX Super معرفی شدند و کاهش قیمت RTX 2060 به فکر رقابت با AMD Radeon، منجر به افزایش فروش شد.

یکی از مهم ترین نکات مؤثر بر کاهش انتظارهای اجتماع ی گیمر از پردازنده های RTX، تعداد پایین بازی هایی بود که از این فناوری پشتیبانی می کردند.چالش های متعدد رهگیری پرتو آنی

لول روی لبه ی فناوری همیشه با مشکلاتی همراه می شود. فرایند رونمایی و نمایش به بازار پردازنده های RTX 20 نیز از این قائده مستثنی نبود. بسیاری از رسانه ها و متخصصانی که پردازنده های متاخر انویدیا را مطالعه می کردند، بوسیله این حاصل رسیدند که ظرفیت و توانایی اصلی RTX 2080 و RTX 2080 Ti داخل فناوری هایی نهفته است که درون آن زمان حتی دردسترس کاربران و متخصصان صنف ای غصه قرار نداشت. حتی آن هایی که بوسیله آینده ی مدنظر انویدیا محتوی انواع محصولات با پشتیبانی RTX امیدوار بودند تیمار مولود ی چندانی بوسیله دست نیاوردند. درواقع درون زمان رونمایی RTX، هیچ بازی از رهگیری پرتو و DLSS پشتیبانی نمی کرد. گیمرها بخاطر چیزی هزینه پرداخت می کردند که تنها یک امیدواری بوسیله آینده بود.



درون روزها و ماه های ابتدایی معرفی RTX، حتی ویندوز غم اقتدار مدیریت و نمایش ی فناوری رهگیری پرتو را نداشت. پردازنده های GeForce RTX 2080 و RTX 2080 Ti در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ رونمایی شدند. زمانی که حتی امکان اجرای فرایندهای رهگیری تلالو برای کاربران امکان پذیر نبود. بخاطر اجرای نهایی، باید به روزرسانی ماه اکتبر ویندوز ۱۰ نصب می شد تا DirectX Raytracing API دراختیار کاربران استراحت بگیرد. فراموش نکنید که مایکروسافت، به روزرسانی مذکور را تا ماه نوامبر ارائه نکرده بود.

پس از عرضه ی به روزرسانی ویندوز، زمان یدکی برای امتحان ی فناوری جدید نیاز نداشتیم. ورزش Battlefield V که به نشانی شرکت واقعی انویدیا تو رونمایی RTX شناخته می شد، چند روز پس از آن تاریخ معرفی کردن شد که پشتیبانی تمام از رهگیری پرتو با جلوه های نوری عالی و DLSS را بوسیله کاربران ارائه می کرد. البته باز تیمار انتظارها برآورده نشد. جلوه ها و بازتاب های نوری متأثر از فناوری رهگیری پرتو، تو بازی شوتری با سرعت پشته همچون Battlefield، گشایش آن چنان بالایی را نشان نمی دادند. نکته ی بدتر اینکه با فعال کردن رهگیری پرتو، ارج فریم کاهش شدیدی را تجربه می کرد. نیمی از حالت های رهگیری پرتو نیز در ورزش عمل نمی کردند. به علاوه، فناوری DLSS که صبر بود قدری از کاهش عملکرد را تکرار کند، درون روزهای اولیه اصلا نتیجه ی خوبی ارائه نمی کرد. درنهایت، با کوشا کردن DLSS حالتی مات و خیر چندان خوشایند در بازی ایجاد می شود. انویدیا و EA، به روزرسانی های متعددی را بخاطر بازی نمایش کردند تا برخی از چالش ها اعاده شود، اما هیچ گاه موفق به جلب نظر عالی مخاطبان نشدند.بازی های بزرگ، چند ماه پس از عرضه ی اولیه، پشتیبانی از رهگیری پرتو را نمایش کردند

بتلفیلد و به روزرسانی های متعدد آن عزب امتحان ی کاربران از رهگیری پرتو در سال ۲۰۱۸ حیات. تو آن سال، هیچ بازی دیگری با پشتیبانی از فناوری متاخر و مخرب RTX به میدان عرضه نشد.

داخل سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه ی بازی های بیشتری با پشتیبانی از فناوری رهگیری نور بودیم. البته همه ی آن ها در اول با چالش هایی روبه رو بودند. بازی Metro Exodus در میانه ی ماه فوریه به میدان عرضه شد و بوسیله کارگیری رهگیری نور در نورپردازی تام آن بازی، هنوز بی قراری یکی از بهترین دستاوردهای صنعت بازی در ربط با Ray Tracing محسوب می شود. البته در آن بازی حزن پیاده سازی DLSS آن چنان خوب نبود. بازی مهم دیگر، Control بود که داخل آگوست همان سال عرضه شد. دو بازی مذکور، به عنوان دو نمونه از برترین ورزش های سال ۲۰۱۹ شناخته شدند و از همان ابتدا، جلوه های RTX را به نوع دوستی به بازیگران ارائه می کردند. از بازی های عمده دیگر می استعداد به Call of Duty: Modern Warfare اشاره کرد که داخل ماه آگوست و با پشتیبانی از رهگیری پرتو داخل جزء های سایه زنی عرضه شد.

بازی های خوبی که در رفعت معرفی کردن شدند، کمی معدود از انتظارهای جامعه ی گیمر را برآورده کردند. بسیاری از بازی هایی که درنهایت از RTX پشتیبانی می کردند، متأسفانه در روز نمایش چنین قابلیتی نداشتند. انویدیا در رونمایی RTX در آگوست ۲۰۱۸ اشاره ای قطعی بوسیله بازی Shadow of the Tomb Raider داشت. این ورزش در سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی شد، اما گیمرها بخاطر تجربه ی RTX تا ماه مارس سال پس ازآن هواخواه ماندند؛ تاریخی که بسیاری از گیمرها تا آن زمان ورزش را به پایان رسانده بودند.

پشتیبانی از رهگیری پرتو در بازی Wolfenstein: Youngnlood پس از ۶ ماه نمایش شد. بازی دیگر، MechWarrior 5: Mercenaries بود که پنج ماه پس از عرضه، پشتیبانی از رهگیری پرتو را داخل قالب یک به روزرسانی نمایش کرد. بازی های مستقلی همچون Amid Evil و Deliver Us The Moon حزن کمی پس از عرضه، قابلیت های حرفه ای را بوسیله گیمرها عرضه کردند. البته بوسیله روزرسانی ها برای این ورزش های مستقل کارساز حیات و مخاطبان جدیدی را برایشان به همراه داشت.



روند پیاده سازی و پشتیبانی از رهگیری تلالو در ورزش ها بوسیله صورت کلی با سرعتی آهسته پیش می رفت. یک سال پس از رونمایی RTX 20، عزب ۶ بازی از رهگیری پرتو پشتیبانی می کردند که در میان آن ها یک ورزش Quake II تیمار توسط خویشتن انویدیا توسعه یافت و عرضه شد. حالا و پس از بخشیدن دو سال، تعداد بازی ها به ۱۳ عدد رسیده است که از میان جدیدترین ها می نبوغ به World of Warcraft: Shadowlands اشاره کرد.

۱۳ بازی در طول دو سال، باتوجه به سرمایه گذاری لازم برای رهگیری پرتو آنی واقعا تعداد اضافی نیست. در مجموع، این کارت های گرافیکی گرانبها بها همان تجربه ای را به کاربر انتقال می دادند که نسل سابق با همان بها ارائه می کرد. بسیاری از گیمرهایی که اقدام بوسیله فروش کارت های گرافیمی RTX 20 کردند، به دنبال تجربه ی بازی هایی با پشتیبانی از رهگیری نور بودند. بازی هایی که تعدادشان بسیار ناچیز بود. دو عنوان AAA در میان بازی ها، پس از نزدیک به ۶ ماه، پشتیبانی از فناوری را به کاربران عرضه کردند. پنج عنوان دیگر تیمار خواه بازی های خاص مختار بودند یا به عنوان یک بازسازی و بازطراحی از عناوین قدیمی شناخته می شدند. بسیاری از ورزش هایی که انویدیا قول پشتیبانی از RTX را در آن ها داده بود، مظفر به عرضه ی امتحان ی کاربری عالی به گیمرها نشدند. برخی از آن ها حتی رونمایی هم نشده اند. به هرحال چنین رخدادی مایوس کننده حیات.

جلوه های رهگیری پرتو بی آرامی هیچ گاه آن چنان خیره کننده نبودند. بازی های مدرن نمی توانند رهگیری پرتو را عاری تأثیر روی نرخ فریم بازی به خوبی در کل صحنه ها پیاده سازی کنند. به همین دلیل عزب بازی های قدیمی شبیه Minecraft و Quake II RTX از رهگیری تلالو کامل برای عرضه جلوه های نوری بهره می برند. رهگیری پرتو برای دو ورزش مذکور، نتیجه و جلوه ای برجسته بوسیله همراه دارد و آن ها را بیش جذاب پر حرارت می بطی ء. ورزش های مدرن، باید بین جلوه های موجود از رهگیری پرتو، چند نمونه را انتخاب کنند. در بسیاری از موارد اندوه جلوه های افزودن شده بیشتر شبیه بوسیله قابلیتی افزودنی به چشم می آمدند و نتیجه و هدفی عالی به همراه نداشتند. بسیاری از کارشناسان، بازی های Metro: Exodus و Control را عزب عناوین AAA می دانند که در دوره ی زمانی دو ساله از معرفی RTX 20، نیکوترین جلوه های نوری را با رهگیری پرتو به گیمرها نمایش کرده اند.

با وجود طولانی چالش ها و کمبودهای RTX درون دنیای بازی، عناوین وقار با پشتیبانی از فناوری انویدیا عرضه شدند که به هرچه بیشتر شناخته شدن آن معاون کردند. Minecraft به عنوان مبصر ترین ورزش جهان شناخته می شود که جلوه هایی برجسته از رهگیری پرتو را بوسیله کاربران ارائه می نرم. Call of Duty یکی از پرفروش ترین فرنچایزهای دنیای بازی محسوب می شود که هر سال رکوردها را جابه جا می کند. فناوری رهگیری پرتو به World of Warcraft هم می آید که خود به معنای جذب مخاطبان بسیار بیشتر خواهد حیات. بازی های Control و Metro: Exodus هم که هردو از بهترین عناوین دو سال گذشته بوده اند. به این جمع، Battlefield و Tom Raider را هم افزایش کنید که مجموعه ی عظیم از طرفداران دارند.

فناوری رهگیری پرتو درون دست خط رفعت گیری قرار دارد. هر دو کنسول جدید پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس از آن پشتیبانی می کنند. پردازنده های گرافیکی متاخر AMD و اینتل نیز این فناوری را ارائه خواهند کرد. زمان حال که پردازنده های گرافیکی پرچم دار و پیش گام انویدیا، فناوری را پایه ریزی کرده اند و تمامی بازی های ارشد حزن به نرم کردن به دست خط اضافه می شوند، توسعه دهنده ها آماده هستند تا استفاده ی عمیق رطوبت از فناوری داشته باشند. ورزش Cyberpunk 77 که بسیاری منتظر عرضه اش هستند، اخبار کرد که از جلوه های رهگیری نور پشتیبانی می بطی ء. از بازی های متاخر دیگر با پشتیبانی از رهگیری تلالو در کامپیوترهای انحصاری می توان به Watch Dogs Legion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Dying Light 2 و Crysis Remastered رمز کرد. قطعا با رونمایی از کنسول های دوده جدید، ورزش های بیشتری بوسیله این مجموعه اضافه می شوند.

پیشرفت و هوشمندتر شدن DLSS

نصف دیگری از دستاوردهای انویدیا در خانواده ی RTX، مصرف از یادگیری عمیق درون سمپلینگ ورزش خواه همان DLSS بود که برخلاف رهگیری پرتو، فناوری انحصاری تیم سبز محسوب می شد. فناوری مذکور با ادعاهای زیاد مبنی بر پشتیبانی از ورزش های بیش بیشتر و تجربه ی عمیق نمدار بازی معرفی شد، اما اولین تجربه ها و میزان های فناوری، اکثرا ناامیدکننده بودند. به علاوه، بسیاری از بازی ها هیچ گاه از DLSS پشتیبانی نکردند. البته DLSS 2.0 اکنون در سطر بهتری استراحت دارد و مانند رهگیری پرتو، توجه ها را به نرم کردن به خود فراخوانی می کند.

بررسی های بی شمار روی هسته های تنسور پردازنده های گرافیکی انویدیا تورینگ، جزئیات زیادی از عملکرد فناوری DLSS نشان می دهند. به طور طاسی با پیاده سازی قابلیت، بازی ها داخل رزولوشن پایین زیرفون اجرا می شوند، اما با کاربرد از درایت جعلی و درس ماشین، معیار دهی و افزودن رزولوشن بدون کاهش کیفیت صورت می دهد. پیاده سازی درس ماشین این امکان را خلق کردن می کند که بازی ها در بها فریمی بسیار بالاتر نسبت به زمانی که با رزولوشن اصلی رندر می شوند، ارتکاب شوند. درنتیجه DLSS را می قابلیت مکملی عالی درکنار رهگیری پرتو دانست، بمنظور رهگیری تلالو بوسیله استاندارد سزاوار سرزنش توجهی روی عملکرد و سرعت بازی تأثیر می گذارد. هوش مصنوعی داخل پردازنده های انویدیا همچنین می تواند چونی تصویر را غم بهبود دهد. نکته ی رادیکال تر اینکه مزایای فناوری مذکور شایان پیاده سازی تو ورزش های سنتی و عاری رهگیری پرتو بی آرامی هستند.نسخه ی نخستین ی DLSS علاوه به خشکی امدن افت پشتیبانی، مشکلات عملکردی زیادی هم داشت

فناوری DLSS هم درون روزها و ماه های ابتدایی با مشکلات متعددی همراه بود. پیاده سازی آن داخل بازی Battlefield V واقعا ناامیدکننده وجود و تا اینکه پس از به روزرسانی های متعدد، باز غم مشکلات گرافیکی مشهود بودند. ازطرفی با اینکه گشایش کیفیت و عملکرد بوسیله کمک DLSS، بازی Metro: Exodus را با رهگیری پرتو بوسیله حالتی مناسب می برد، نسخه های مقدماتی خالی از ایراد نبودند. خوشبختانه یک به روزرسانی سریع برای بازی مذکور عرضه شد، اما هیچگاه گاه فعال کردن DLSS، کیفیت آن را به اندازه ی ورزش کردن در رزولوشن 4K به صورت بومی، نشان نمی داد. نکته ی مهم و زیبایی استفاده از فهمیدن قلابی داخل بهینه سازی جلوه های تصویری بازی این است که فناوری، روز به روز هوشمندتر می شود.

انویدیا در اولین رونمایی ها از DLSS قطعا زیاده روی کرده بود. آن ها در طی رویدادهای رونمایی RTX و Gamescom و GTC Japan ادعا کردند که DLSS در ۲۵ بازی پشتیبانی خواهد شد. تنها هشت نشانی از آن ورزش ها امروز از فناوری پشتیبانی می کنند. ورزش هایی همچون PlayerUnknown Battlegrounds و Ark: Survival Evolved هیچگاه گاه از فناوری انویدیا پشتیبانی نکردند. بازی های زیر، عناوینی هستند که قرار وجود از DLSS پشتیبانی کنند و تنها عناوین برجسته شده، اکنون با DLSS عرضه می شوند:Ark: Survival EvolvedAtomic Heart (UNRELEASED)Battlefield VControlDauntlessFinal Fantasy XVFractured LandsHitman 2Islands of NyneJustice OnlineJX3Mechwarrior 5: MercenariesPlayerUnknown’s BattlegroundsMetro: ExodusRemnant: From the AshesSerious Sam 4: Planet BadassShadow of the Tomb RaiderThe Forge ArenaWe Happy FewDarksiders IIIDeliver Us The MoonFear the WolvesHellblade: Senua’s SacrificeKINETIKOutpost ZeroOverkill’s The Walking DeadSCUMStormdivers



وضعیتی که داخل بالا می بینید، نظیر آنچه که درون پشتیبانی از رهگیری پرتو رخ داد، اصلا امیدوارکننده نیست. کم از یک سومین از ورزش هایی که انویدیا، ادعای پشتیبانی از DLSS را درون رویداد رونمایی RTX برای آن ها مطرح کرده بود، امروز از فناوری پشتیبانی می کنند. نکته ی نارحت کننده خیس اینکه اکثر آن ها درون سال اول پشتیبانی از فناوری، به هیچ وجه خروجی مناسبی را ارائه نمی کردند. بسیرای از ورزش های حرفه ای که در سیاهه رونمایی انویدیا نبودند، بعدا پشتیبانی از DLSS را به ساختار خود اضافه کردند. از میان اساسی ترین ها می توان به Monster Hunter World و Bioware Anthem اشاره کرد.

با وجود طولانی مشکلاتی که نسخه ی مقدماتی DLSS داشت، انویدیا در DLSS 2.0 قابلیت هایی عالی را عرضه می کند. بررسی های ابتدایی از نسخه ی دوم مدال قسط که بسیاری از مشکلات برطرف شده اند. عملکرد سریع تر، کیفیت بالاتر، انفراد های کمتر و پیاده سازی راحت برنده توسط توسعه دهنده ها در بازی ها، تنها تعدادی از بهینه سازی های ارتکاب شده روی DLSS 2.0 بودند.

گشایش نسخه ی دوم DLSS تاکنون به خوبی اثبات شده است. بازی هایی همچون Minecraft, MechWarrior 5: Mercenaries, Wolfenstein: Youngblood, Deliver Us The Moon و Death Stranding همه ارزش فریم را تا حد بسیار زیادی بهبود می دهند و در هیچ یک از آن ها حزن خبری از مشکلات مد DLSS نسخه ی اول نیست. فناوری DLSS 2.0 به حدی خوب ظاهر شد که مشارکت Remedy آن را جایگزین DLSS 1.0 در بازی Control کرد. حتی با F1 2020 که از رهگیری نور پشتیبانی نمی کند، DLSS 2.0 را به نشانی قابلیتی یکپارچه عرضه خواهد کرد. درنهایت، نسخه ی جدید فناوری انویدیا مبتنی بر درایت مصنوعی، بازی ها را با سرعت متجاوز بالایی اجرا می کند و خیر تنها تأثیری منفی روی کیفیت بصری ندارد، بلکه در برخی موارد آن را گشایش غصه می دهد.فناوری DLSS 2.0 قطعا در بازی های بیشتری پشتیبانی خواهد شد

انویدیا ادعا می نرم هر بازی با پشتیبانی از TXAA anti-aliasing (که محتوی بازی های زیادی می شود)، امکان بهره مندی از DLSS را با کمترین چالش خواهد داشت. در وضعیت کنونی، هیچگاه روانی نزولی خواه ضعفی برای DLSS دیده نمی شود و حتی می نبوغ نمو هرچه بیشتر آن را متصور شد. نکته ی متجاوز عمده اینکه تمامی بازی های حرفه ای AAA آتی با پشتیبانی از رهگیری پرتو متشابه Cyberpunk 2077, Watch Dogs Legion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Dying Light 2 و Crysis Remastered از DLSS غم پشتیبانی می کنند.

اگرچه انویدیا برای دستیار به پیشرفت رهگیری پرتو احتیاج به پیاده سازی فراخ ی فناوری درون صنعت دارد، DLSS یک قابلیت و مزیت رقابتی مخصوص بخاطر آویشن سبز محسوب می شود. کنسول های بازی و پردازنده های گرافیکی رقیب، امکان بهره مندی از هسته های تنسور RTX را ندارند. با وجود اینکه انویدیا ۸۰ درصد از میدان پردازنده های گرافیکی مستقل را تو کامپیوترهای شخصی دراختیار دارد، انحصاری بودن فناوری شاید جلوگیری کننده از صعود آن شود. البته هنوز این امیدواری وجود دارد که فناوری DLSS مسیر رشد انعام را طی کند. چنانچه خانواده ی پردازنده های RTX 30 انویدیا، هسته های تنسور و RT را در تمامی محصولات سبد انویدیا ارائه کنند و محدود به نسخه های پرچم دار نشوند، می نبوغ آینده ای بسیار مشخص را بخاطر DLSS 2.0 پیش دماغ کرد.جمع بندی

خریداران اولین نسخه های GeForce RTX 20، درواقع گرایش بوسیله آینده را خریداری کردند. آن ها به دنبال شانسی بودند تا بخاطر مقدماتی بار و پیش از سایر گیمرها، رهگیری پرتو را تجربه کنند.



زمان حال و با عفو دو سال از رونمایی سری RTX، بوسیله خوبی می دانیم که همیشه باید سخت ادوات را بوسیله خاطر توانایی های کنونی اش خریداری کنیم، نه امیدواری به آن چه که سازندگان درباره ی آینده ادعا می کنند. همان طور که گفتیم، انویدیا مبدا توقع کرد که بازه ی وسیع ای از ورزش ها از رهگیری نور و DLSS پشتیبانی می کنند؛ اما عزب تعداد قدری از آن ها در دوران بود RTX 20 با نبوغ های ادعا شده عرضه شدند. نسخه های مقدماتی DLSS اندوه که عملکردی ناامیدکننده داشتند. از همه بدتر اینکه خریداران اولیه، هزینه های زیادی بخاطر تجربه ی فناوری های متاخر پرداخت کردند.

در آستانه ی رونمایی خانواده ی RTX 30، تنها هفت بازی AAA و تو مجموع ۱۳ عنوان از رهگیری پرتو پشتیبانی می کنند. بوسیله تماشایی کارشناسان، از میان بازی های معرفی شده، تنها چهار نشانی با تجربه ی عالی رهگیری پرتو پیشنهاد می شوند: Minecraft, Control, Metro: Exodus و Quake II RTX. بازی های مذکور، تجربه ای عالی را ارائه می کنند، اما تعداد آن ها بسیار کمتر از انتظارات یک گیمر صنف ای است. دو عنوان هم که بازی هایی متعلق به حدود یک دهه پیش هستند. کمتر از ۱۵ بازی امروزه از DLSS پشتیبانی می کنند و بسیاری از آن ها، همان هایی هستند که از رهگیری تلالو بی آرامی پشتیبانی می کنند.مقاله های مرتبط:فناوری رهگیری پرتو RTX انویدیا؛ معاینه عملکرد یک سالهنگاهی جامع به کارت های گرافیک RTX Super؛ همه ی داشته های انویدیا

با حیات کامل رخدادهای بالا، اگرچه تأثیر اصلی فناوری RTX بخاطر خریداران ابتدایی آن چنان در طول عمر RTX 20 نمایان نبود، نمی توان تأثیر بلندمدت را نادیده گرفت. پیشرفت هایی که درون پردازنده های گرافیکی انویدیا تورینگ قیافه دادند، امروز به عنوان پایه های DirectX 12 Ultimate شناخته می شوند. به علاوه، ترکیب استعداد های کلیدی در هر دو راسته کنسول و PC می تواند بوسیله عنوان نیروی محرکه ای عظیم بخاطر پیاده سازی رهگیری پرتو درون کل صنعتی بازی عمل درنگ. تاکنون ورزش های AAA بیشتری با نزدیک شدن بوسیله تاریخچه عرضه ی کنسول های جدید، به سیلان پیاده سازی فناوری رهگیری پرتو پیوسته اند. قطعا DLSS بوسیله خاطر انحصاری بودن نقشی در قضیه متاخر ندارد، ولی بوسیله هرحال DLSS 2.0 به خیال بهینه سازی های بی شمار و درصورت پیاده سازی در همگی ی محصولات انویدیا، احتمالا ترقی دهنده های بیشتری را به خود جذب می کند.

درنهایت وضعیت رهگیری تلالو و DLSS در سراب مقدمه رونمایی بخاطر عاشقان دنیای بازی که هزینه های اضافی برای تجربه ی متاخر صیقلی کردند، ناامیدکننده بود. ازطرفی صعود ها و تلاش هایی که انویدیا در دو سال گذشته روی RTX اجرا داد، آن را برای آینده آماده کرد. محصولات انویدیا در قوم ی GeForce RTX 20 به دستاوردهایی بی سابقه داخل دنیای کارت گرافیک رسیدند. البته دو سال پس از ورود انباشته سروصدای RTX به دنیای گرافیک، باز تیمار RTX 30 از کاربران می خواهد که بیش از واقعیت، امید بوسیله آینده ی فناوری را خریداری کنند. البته امروز دیگر امیدی زورمند پر حرارت خریداری می شود و بازی های حرفه ای بیشتری به کلکسیون افزوده خواهند شد.

خوشبختانه اگر سیلاب عظیمی از ورزش هایی با پشتیبانی از RTX با ارائه ی سخت افزارهای جدید به میدان عرضه شوند، کارت های گرافیکی قدیمی RTX 2080 Ti یا RTX 2070 اندوه از آن ها پشتیبانی می کنند. اگرچه دو سال اولیه با قضیه کندی در عرضه ی بازی ها همراه بود، اما اکثر گیمرها کارت های خود را تا مدت زمان بیشتری نگه داری می کنند و از ورزش های جدید غصه لذت خواهند سرما.بیشتر بخوانید:کارت گرافیک AMD Radeon RX 5300 معرفی کردن شدمشخصات متخصص پردازنده های GeForce RTX 3090 و 3080 و 3070 فاش شدانویدیا ۸۰ درصد از بازار کارت های گرافیک مجزا را دراختیار داردافزایش فروش پردازنده ها و کارت های گرافیکی تو عهد شیوع کروناآمپر؛ آنچه از طایفه بعدی کارت های گرافیک انویدیا می دانیم
«محسن آقاجانی» ادیب شورایاری برزن ابوذر غربی به اهمیت اجرای این طرح اشاره می یواش و می گوید: «اجرای حروف نیلوفری تو آبادانی محله ابوذر غربی نقش قابل توجهی دارد و باعث ایجاد کریدور سبز در این برزن می شود. با اجرای این پروژه سرزمین های معارض مسیرهای جانبی حریم اسلوب آهن از بین می رود و تردد آسان می شود. این کار به کاهش سفرهای برون شهری شهروندان می انجامد که رفاه شهروندان را افزودن می دهد.» آقاجانی گستردگی لیف خسته را از مشکلات این محله تذکر می کند و دنباله می دهد: «بخش زیادی از محله ابوذر غربی درون لیف فرسوده قرار دارد که باید تسهیلات لازم بخاطر ترمیم آنها در نظر گرفته شود. ترمیم اصولی لیف فرسوده و توجه به پیوست های مدنی نوسازی بافت فرسوده، زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی خیابان کوچک را افزایش می دهد.» وی ارتباط تنگاتنگ مدیریت شهری با شورایاران را عمه مثبت عملکرد مدیریت شهری تخمین می بطی ء و می گوید: «آن چه علت شده مدیریت شهری منطقه در به ثمر رساندن پروژه های کلان توفیق داشته باشد، تعامل مناسب این نهاد با شورایاران و سایر نهادهای منطقه است.»
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: پی ستاندن گزارش هایی مبنی پیاده شدن اینکه راننده آمبولانس با شناساندن خود به نشانی پزشک و فرد دارای نفوذ داخل موسسه علوم پزشکی و زیبایی پرستاری،  اقدام  به جمع آوری مدارک هویتی از افراد مختلف و تهیه کارت ترتیب پرستاری بخاطر آنها درون قبال دریافت  مبلغ 5 میلیون تومان، بررسی موضوع داخل اذن امر اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

مهتر پلیس آگاهیالبرزافزود: ماموران بلافاصله نسبت به شناسایی محل سکونت وی و همدستانش رفتار  وبا هماهنگی مقام قضائی تو یک عملیات غافلگیرانه و با شریک کلانتری ۲۱ فاز ۴ مهرشهر و به عارض همزمان ۲ نفراز متهمان اصلی را خبر و بازداشت کردند.

وی تقریر کرد: پلیس  در ادامه یکی دیگر از همدستان آن ها را خبر و در عملیات مجزا تو  مخفیگاهش دستگیر کرد که در بازرسی از منزل و خودروهای متهمان، ۱۰ قطعه کارت نظام پرستاری جعلی  با هویت های متنوع و یک عدد مهر جعلی کشف شد.

نادربیگی با رمز بوسیله اینکه سردسته باند در اعترافات خود اذعان داشت که با انبازی اعضای گروه رفتار به چاپ کارت های نظام پرستاری جعلی کرده و درون قبال هر کارت مبلغ بین ۵۰  میلیون ریال از متقاضیان دریافت کرده است گفت: تاکنون بیش از ۷۵ فقره کارت برای افراد مختلف که به عنوان نیروی خدماتی در درمانگاه های کرج وتهران فعالیت می کردند صادر شده است.