نما شیشه ای ساختمان

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

ماه فوریه ۲۰۱۲، ابتیاع رایانه ی تک برد رزبری پای (Raspberry Pi) آغاز شد. از آن زمان تاکنون تولیدکنندگان رزبری پای موفق به بیع بیش از ۳۰ میلیون رایانه ی کوچک تک برد رزبری پای به بازار شده اند.

ایبرت اپتون (Ebert Upton )، هم بنیاد گذار رزبری پای پیش دماغ کرده وجود که رایانه ی کوچک تک برد بتواند خرید متوسطی درون حدود ۱۰ هزاره مایه را رقم بزند. ولی داخل کمال تعجب، مینی کامپیوتر ۳۵ دلاری که تاکنون چهار نسل از آن بوسیله راسته عرضه شده و حتی فرم فکتور کوچک تری نسبت بوسیله رزبری پای زیرو دارد توانست فروش نیکوکاری را بخاطر خویشتن نما بزند. 

مقاله های مرتبط:۱۰ پروژه کاربردی رزبری پای برای نو کارانبا بهینه جایگزین های رزبری پای در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

اوایل سال جاری میلادی، اوراکل با ۱۰۶۰ مینی کامپیوتر رزبری پای فیروز به ساخت بزرگ ترین سوپرکامپیوتر پای در گیتی با ۴۲۴۰ هسته شد. آزمایشگاه JPL ناسا نیز از بردهای این رایانه ی کوچک درون مأموریت  مریخ استفاده می بطی ء. از رزبری پای داخل مدل سازی گوشی های هوشمند، فناوری ساختمانی های هوشمند و تبلت و فضای ابری خصوصی استعمال می شود.

تنوع کاربردهای رزبری پای طی پنج سال گذشته باعث شده است که فروش آن از ۷۰۰ هزار دستگاه تو سال ۲۰۱۳ به چهار میلیون وسیله تو سال ۲۰۱۴، قصبه میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۶ ، چهارده میلیون داخل سال ۲۰۱۷ و درنهایت بیش از ۳۰ میلیون مایه در سال جاری افزودن صریح درنگ.

آپتون در توئیتی اطلاع دادن کرد: «آمار فروش رزبری پای به سرعت در حال افزایش است. هفته ی گذشته فروش این رایانه ی کوچک به ۳۰ میلیون مایه رسید.» اوایل تیرماه، رزبری پای ۴ با پشتیبانی از 4K معرفی شد. برای نخستین بار، رزبری پای ۴ با ظرفیت های مختلف رم از یکسره رم یک، دو  و چهار گیگابایتی و همچنین ظرفیت حافظه ی داخلی متفاوت به بازار عرضه شد. 

شرکت Sony TEC UK در Pencoed یکی از شرکت هایی است که تاییدیه ی تولید رزبری پای را دارد و توانست تو سال ۲۰۱۷ آمار تولید را به ۱۵ هزار واحد در روز برساند که با احتساب تولید هفت روز درون هفته، آمار تولید آن به رقمی طبق با ۵/۵ میلیون دستگاه درون سال می رسد. براساس اعلام آپتون، این شرکت داخل حال حاضر حدود ۶ میلیون دستگاه رزبری پای تولید می نرم. بیشتر بخوانید:۱۰ پروژه کاربردی رزبری پای بخاطر تازه کارانبا بهترین جایگزین های رزبری پای درون سال ۲۰۱۹ آشنا شویدآموزش تمامیت اورکلاک رزبری پای 4نقد و بررسی رزبری پای 4؛ ویژگی ها و مشخصات جدیدوجود اشکال اساسی درون طراحی USB-C رزبری پای 4 تایید شد
ASGHAبیOOOON ام و از سال ها پیش در تمامی مراکز تولید و مونتاژ خود فرایندهای تولید و مونتاژ صنف ای پیشرفته را توسعه می دهد. از میان آن ها می توان به جابه جایی قطعات و محصولات به وسیله ی ربات ها و بازوهای رباتیک اگزواسکلتون برای کارگران اشاره کرد که به مرور به فرایندهای تولید و مونتاژ خودرو اضافه شده اند. این خودروساز آلمانی اخیرا اعلام کرد الگوریتم درایت مصنوعی استعمال شده در تولید را برای استفاده ی عموم دردسترس راحتی می دهد و الگوریتم های سابق الذکر اکنون تو این آدرس در گیت هاب استراحت دارند.

الگوریتم هایی که بی ام و منتشر کرد، حصه هایی اصلی از کاربردهای مختلف درک قدر یا بهای چیزی تقلبی هستند. به عنوان مثال، می توان به کاربردهای اطلاع تصویر خودکار و برچسب زنی روی تصاویر اشاره کرد. اشاعه عمومی الگوریتم ها بوسیله توسعه دهندگان درنگ افزار در سرتاسر جهان امکان می دهد کد منبع را مشاهده کنند و آن را گشایش دهند و از آن استفاده کنند. دِرِک درهر، مدیر پاره برنامه ریزی لجستیک بی ام و، درباره ی نشر الگوریتم ها می گوید:دسته بی ام و با نشر اشتراکی الگوریتم ها زمان ترقی برای شبکه های عصبی مصرف شده داخل جهیز های محموله ونقل و ربات ها را کاهش می دهد.

مقاله های مرتبط:همکاری بی ام و با آی بی ام برای ترقی فناوری های خودرویی مبتنی بر فهم مصنوعینمایش استعداد های اولین نمونه آزمایشی از فناوری خودران سطح چهار بی ام و

شبکه های عصبی در فرایند تولید خودرو، تصاویر زنده از مراحل تولید و لجستیک را با مرکز داده ی تصاویر مقایسه می کنند تا هرگونه تفاوت با حالت بازپسین مدنظر را شناسایی کنند. رویکرد متن بازی که بی ام و در پیش گرفت، علاوه کنار توسعه دهندگان نرم اسباب به خویشتن گروه خودروسازی همچنین کمک می کند.

کریستین پاترون، مدیر نوآوری و تحول دیجیتال Smart Data Analytics، درباره ی رویکرد متن باز اظهارنظر کرد:ما مؤلفه های اولیه ی بطی ء اسباب برچسب گذاری تصویر خود را به جمله عرضه می کنیم. درمقابل، پشتیبانی لازم برای ترقی ی پیشرفته نمدار درنگ افزار هوش بدلی بوسیله ما عرضه می شود. بوسیله علاوه، می توانیم تمرکز بیشتری روی پیشرفت کاربردهای فهمیدن تقلبی تو تولید و لجستیک معطوف کنیم.

کای دمترودر، مدیر بسرنوشت شوم دچار کردن هوش تقلبی و پلتفرم های داده ای بسرنوشت شوم دچار کردن IT دسته بی ام و، درادامه افزود:سرمایه گذاری های جلال داخل مرزوبوم ی فهم بدلی می کنیم و با تعهد پرداخت گذاری الگوریتم ها با جامعه ی جهانی ترقی دهندگان، نقش خود را انجام می کنیم و فهم مصنوعی را دردسترس قسمت قسمت کردن بزرگ تری از کاربران استراحت می دهیم. انتظار داریم ترقی ی آتی در جامعه ی متن باز، به صعود کندرو و چابک تر درنگ افزارها منجر شود.



رویکرد بی ام و در اشتراک گذاری الگوریتم ها، از قوانین جامعه ی متن باز متابعت می کند. تمامی کربران الگوریتم ناشناس باقی می مشابه و هرگونه نقص در الگوریتم به سرعت نمودار می شود. در این فرایند، فعالیت های خودکار نمایش شده ی اپراتورهای پلتفرم نیز کاربردی هستند. گروه بی ام و بخاطر تأیید کیفیت پیش از پیاده سازی یا اشتراک پیشنهاد کاربران، همگی ی آن ها را معاینه می کند. نمونه بازپسین یا همان ادراک جعلی که با الگوریتم های بهبودیافته توسعه می یابد، همیشه محفاظت می شود. ترقی دهندگان و شرکت کنندگان در الگوریتم نیز می توانند درباره ی دسترسی داشتن یا نداشتن شرکای بی ام و به کدها تصمیم گیری کنند.بیشتر بخوانید:بی ام و موتورسیکلت برقی E-Power Roadster را رونمایی کردبی ام و موتورسیکلت های F900 R R و F900 XR را رونمایی کردموتوراد از قدرتمندترین پیشرانه باکسر بی ام و رونمایی کردبی ام و Z4 و تویوتا سوپرا با تیونینگ AC اشنیتزرفهرست برترین خودروهای اسپرت دنیا بوسیله تفویض
محتوای اصلی این پیغام متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.  راهنمای بیع بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟چگونه به راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟چگونه بلیط جت کم قیمت به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟



تابستان که طولانی می شود، برگ درختان تغییر رنگ جزیی می دهند، جمیع ها نوشیدنی های گرم می فروشند و بادهای قوی به دیوارهای قریه می کوبند. پاییز نه عزب شرایط چالش برانگیزی را با خود برای خلبان ها به همراه می آورد؛ بلکه موقعیت های متجاوز مطلوبی را نیز برای موجودی حاضر می کند. پاییز، فصلی است که مهارت های خلبانی خویشتن را علامت می دهند؛ هر تیک آف و هر فرود نیازمند نهایت تمرکز و مهارت است. پس چرا بادهای شدید باعث خلق تربولانس می شوند؟ کراس ویند چیست و چه مشکلاتی برای خلبان ساختن می کنند؟ و اینکه آیا هنگام تحرک های جدی هواپیما باید نگران شد؟ با دانستن این موارد با تامل راحت بلیط جت خویشتن را تدارک کنید و آماده یک پرواز عالی شوید.

برای پاسخ این پرسش ها تا سرانجام با کجارو همراه باشید.تربولانس



بوسیله نعوظ حتم زمانی که به وضعیت طوفانی داخل پرواز می اندیشید به یاد تربولانس می افتید. با اینکه ابد این اتفاق نمی افتد؛ اما معمولا وقتی محیط طوفانی است پروازها ناملایم تر می شوند. برای توضیح این موضوع باید بوسیله بنیان فیزیکی پرواز برگردیم و ببینیم که هواپیما نیروی بالابرش را چطور تأمین می کند.

برضد عقیده عموم، سواری نیروی بالابر را تأمین نمی یواش. این نیرو به دستیار جریان هوا روی بال ها ایجاد می شود. موتورها منحصرا نیروی پیشرانه به جلو را تأمین می کنند تا جریان محیط به بال ها برسد. خلبان ها به مشیت افزایش این نیرو تقدم می دهند در باد تیک آف کنند و فرود آیند. جریان هوای بیشتر یعنی لازم نیست روی زمین سریع لول کنیم.

با تکثیر قضیه هوا، نیروی بالابر نیز افزایش می یابد. بااین حال، همیشه در سپهر جریان فضا مدلل نیست. تغییرات در سرعت و حروف نفخ یعنی در یک لحظه نیروی بالابر زیاد و داخل دم دیگر نیروی بالابر کم است. حالا این قضیه را تو هر ثانیه صد مقابل کنید و آنجا است که تربولانس صورت می دهد. هرچه نفاق تغییرات داخل نیروی بالابر بیشتر باشد، تحرک های ناگهانی همچنین ارشد تر خواهند بود.

بخاطر کمک به آرام برنده کردن این تکان ها، بال ها شبیه سیستم تعلیق خودرو ارتکاب می کنند. زمانی که از شیب یک خیابان پایین می رویم، سیستم تعلیق بالا و پایین می شود تا تحرک هایی را که به مسافران واقف می شود متحمل تر نرم. در یک هواپیما، بال ها طوری طراحی شده اند که با خم شدن همان تأثیر تعلیق را داشته باشند.

از رویت خلبان ها، تربولانس های اکید تنها باعث دردسر هستند. ما می دانیم که هواپیماها طوری نقشه کشی شده اند که هر نیروی بادی را بردباری کنند. تهدید بزرگ مرطوب از سمت اسباب گذرا یا مسافران تو جت است. درون کروز روند رادیکال مربوط به واضح کردن علائم کمربند و اطمینان از این است که همه مسافران در سر جای خود ایمن باشند.

سپس سرعت را بوسیله رخساره معمولی کمتر می کنند تا هم هواپیما بتواند تکان ها را بهتر کنترل کند و هم خلبانان حواسشان به سرعت پف باشد. اگر حراست تصعید اخبار کند که جریان هوا موقر مرطوب است، می توانند ارتفاع تصعید را تبدیل دهند. با وجود این، اغلب چنانچه در یک رفعت ویژه تکان ها فاتحه شوند، تو تمام بلندی ها نیز این تحرک وجود دارد. تو چنین موقعیت هایی تا وضعیت بهتر شود باید از آن جان سالم به در ببرند.کراس ویندها خواه بادهای جانبیتیک آف

همان نعوظ که داخل اوج گفتیم، هواپیماها خواست به تیک آف و فرود در نفخ دارند. با وجود این، چه اتفاقی می افتد اگر نفخ درون هیچ یک از جهات باند نوزد و درعوض از اوج و بر بیاید؟ این همان چیزی است که کراس ویند می نامند و در این شرایط بخاطر جنبش آف و فرود از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند.

در طول یک تیک آف کراس ویند، از آنجا که سرعت بوسیله رخساره عمود بر باند رو بوسیله تکثیر است، هواپیما تاثیراتش را کاملا احساس می بطی ء. نخست تأثیر خروس بادنما (Weathercocking).

آیا تابه حال خروس بادنما بالای ساختمانی ها را دیده اید که جهت باد را علامت می دهند؟ دم جت چنین تأثیری را دارد. زمانی که سرعت جت در سبب باند افزایش می یابد، تورم خلاف موجب به وقت برخورد می بطی ء (۱. درون تصویر ذیل). این نیرو دماغه هواپیما را به سمت باد می چرخاند.

برای رویارویی با این اتفاق، از پدال زیر پاها استفاده می کنند تا سکان روی وقت را بوسیله کار بیندازند. این سکان که کارکردش درست شبیه سکان قایق است، جریان تورم را وادار می درنگ تا دم را بوسیله عقب، در مسیر باد هول دهد (۳). با تنظیم نرخ نیروی سکان می توانیم کنترل حرکت هواپیما بوسیله جانب باند را بوسیله دست بگیریم. (۴)



اگرچه این تکنیک بخاطر مستقیم نگه داشتن دماغه هواپیما زیاد کاربردی است ولی نمی تواند دیگر نیروهای وارده را راهنمایی کند.

همان نعوظ که در فراز دیدیم این روند تورم است که باعث اهتزاز شدن بال می شود. بالا رفتن یک بال نسبت بوسیله دیگری باعث می شود آن نهنگ بالاتر از دیگری باشد (۲).

برای مواجهه با این شرایط، فرمان را می چرخانند تا شهپر را روی بال ها فعال کنند با این هدف که جناح والاتر را از فراز روبیدن سریع نگه دارد (۳). با نگه داشتن کار دم پریدن آف، بال ها را تیمار سطح نگه می دارند.



خلبان ها با ترکیب این دو تکنیک به رخ هم زمان، می توانند هواپیما را مستقیم و بال ها را در راستای باند بوسیله لول درآورند. زمانی که هواپیما روی باند می چرخد و بلند می شود، فشار روی سکان معتدل خیس است و جت می تواند تو پف wheathercocking را ایفا دهد.فرود

اگر جنبش آف بوسیله نظرتان جالب بود، باید بگوییم که درون فرود است که امر واقعا باطراوت می شود. اساسا، به همان پیمانه که نیرو به هواپیما وارد می شود بوسیله همان اندازه نیز تکنیک باید به فرمان گرفته شود، مستقر در سبب عکس.

چنانچه تابه حال یک هواپیمای در حال فرود داخل موقعیت کراس ویند را دیده باشید، مسبوق شده اید که رو به باند نیست بلکه به یک طرف مایل است. به این حالت «خرچنگی» می گویند. خلبان ها به این دلیل که هواپیما را درون مسیری یمین روی زمین هدایت کنند، عمدا زاویه دماغه را به جانب ورم ناراست می کنند. این حرکت درون هوا مشکلی ندارد اما زمانی که جت با زمین وفاق پیدا می کند چه اتفاقی می افتد؟ بسته به جنس هواپیما چند گزینش برای فرود وجود دارد. در راهنمای آموزش راهبری هواپیما (که توسط باهم اتحاد کردن تولیدکننده تصنیف شده است) تکنیک های تأیید شده را با جزئیات تالیف اند.

در هواپیمای بویینگ ۷۸۷ (و ۷۷۷) متداول ترین تکنیک، تکنیک de-crab طی پاشنه نشینی است. در این موقعیت، کمال مطلوب از این تکنیک نگه داشتن بال ها در یک سطح خلال نزدیک شدن بوسیله زمین، در ریشه نگه داشتن حالت خرچنگی درون باد است. در عین حال که هواپیما بوسیله زمین نزدیک می شود، خلبان ها خیلی معمولی پاشنه نشینی می کنند. این کار، دماغه را بلند می کند و سرعت فرود را کاهش می دهد. خلبان، پیش از اینکه چرخ های اصلی، زمین را لمس کنند، به سکان عمودی تنگ کردن وارد می کنند تا دماغه را بی پیرایه و آن را با شیار وسط باند اندوه صف یواش.

اگر کمی به نظر گیج کننده می آید، نیروی دوم در تشنج آف را به یاد آورید: بلند شدن ناهموار. در ذات اینکه دماغه صاف می شود، نهنگ والاتر نسبت به بال دیگر در باد نوک تیز مرطوب حرکت می کند و نیروی بالابر بیشتری تولید می یواش. برای مقابله با این موضوع، خلبان باید با چرخاندن چرخ کنترل، شهپر را به حکم بگیرد.

این یعنی خلبان تیمار زمان که کار کنترل را به قفا می کشد آن را بوسیله جانب پیله می چرخاند و با پاهایش پدال های سکان را فشار می دهد. همه این ها باسرعت ۲۵۷ کیلومتر کنار زمانه اتحاد می افتند.گرادیان جریان هوا (Windshear)

گرادیان تورم یکی از عوامل بادهای متجاوز شدید است. گرادیان پیله به معنای تغییر تصادفی سرعت و/یا علت جریان هوا است. حالا ممکن است تامل کنید این دقیقا شبیه همان چیزی است که تو پاره تربولانس گفتیم. اما گرادیان باد به مراحلی از پرواز که متجاوز نزدیک زمین است اطلاق می شود.

اینک دیگر می دانیم که نیروی بالابر ازطریق عبور سیلان هوا به خشکی امدن بال ها تأمین می شود. اگر آن سیلان محیط بیش سریع دگرگونی کند، نیروی بالابر می تواند سرزده افزایش یا، بدتر از آن، کاهش یابد. اگر این ائتلاف نزدیک زمین بیفتد مولود می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

بنابراین خلبان ها در شرایط گرادیان باد چه فرمان می کنند؟ آن ها روند تفکرشان را به سه وهله شاخه می کنند: پرهیز، اقدامات احتیاطی و ریکاوری.پرهیز

ابتدا دانش نظری ما از سیستم های هوایی، ما را از پتانسیل شرایط گرادیان ورم آگاه می سازد. طوفان تندری، زره های هوا، جریان جتی و امواج کوهستان، همگی پتانسیل ایجاد گرادیان پیله را دارند.

اگر شرایط گرادیان باد اعلام شود خواه طوفان تندری درون فرودگاه برپا باشد، خلبانان تصیم می گیرند تیک اف را به تعویق بیندازند یا تا زمانی که دمل معقول بگیرد خبردار الگوی هوی شوند. شرایطی این چنینی هستند که باعث می شوند خلبان ها درباره معیار سوختی که باید حمل کنند تصمیم بگیرند.اقدامات احتیاطی

هنگام تیک آف، مواجهه با گرادیان ورم مقاوم پس از اهتزاز شدن می تواند باعث ایجاد مشکلات اکید شود. در بیشتر جنبش آف ها بخاطر سلامت موتور، هواپیماها به ندرت از تمام نیرویی استفاده می کنند که موتور می تواند تولید درنگ. اما در شرایط گرادیان باد، خلبان ها می خواهند هرچه زودتر از زمین بلند شوند. برای این کار، بیشتر هواپیماها از نهایت قدرت موجود همراه با بالاترین تنظیمات برآافزا کاربرد می کنند. این فقره برای فراز بازی کردن امنیت ارتکاب می شود.

زمانی که به فرودگاه مقصد نزدیک می شوند، برج حراست با دادن داده ها به روز شده ی هوا، آن ها را از آخرین وضعیت آسمانی مطلع می بطی ء. نیز رادارهای هوایی مناطق طوفانی را علامت می دهند. اگر وضعیت بخاطر فرود امن باشد، خلبانان نهایت استفاده را از وسایل خودکار می کنند تا بتوانند پارامترهای مهم پرواز را قرین سرعت محیط و بالا به نواخت مافوق کنترل بگیرند.ریکاوری

دخول به وضعیت گرادیان تورم با «هشدار گرادیان پیله» تأیید می شود: یک زنگ هشدار همراه با «گرادیان باد، گرادیان باد، گرادیان دمل» خواه انحرافات غیرقابل مقبول خوش نویسی پرواز. این انحرافات با تغییرات شرایط پرواز، عبارت اند از سرعت هوا بزرگ تر از ۱۵ گره، ارتفاع بیشتر از ۵ درجه پیچ (Pitch)، فرود یا بالارفتن بسیار از ۹ کیلومتر بر ساعت و انحرافات قابل توجه از شیب های عمودی دست خط. خاصیت خلبان ها به شرایط گرادیان تورم استفاده از مانور گریختن از گرادیان باد است. اساسا این به معنای به کارگیری طولانی قدرت موتور و جدا شدن از حروف و برگشتن به پشته امن است.نتیجه گیری

بادهای قطعی مسئول بیشتر تربولانس هایی هستند که خلال پرواز عارض می دهند اما هواپیماهای تجاری آن قدر قوی مصنوع می شوند که دربرابر بدترین گرادیان بادها همچنین مقاوم باشند. با اینکه پرواز تو وضعیت طوفانی دردسرهای خودش را دارد، اما بهترین استعدادهای خلبانان را شکوفا می کند. تمام خلبان ها برای بدترین وضعیت فلکی به نیکی تعلیم دیده اند. بااین حال خلبان ها نمی توانند هر حیثیت که خواستند داخل جریان هوا تشنج آف کنند خواه فرود آیند چراکه این امر قدیم ممکن ازاله. زمانی که ورم به صورت عمودی به باند می وزد تکنیک های خاصی برای سالم نگه داشتن هواپیما روی باند وجود دارد. این روزها پرچالش ترین و درون ریشه حال خوشایندترین روزها برای خلبانان است. این شرایط از قبل پیش بینی می شوند بنابراین خلبان ها برای الگوی تکرار، چرخش و رفتن به فرودگاه دیگر سوخت زیادی برمی دارند. حتی خلال شرایط گرادیان دمل هم خلبان ها قدیم وضع حلی در آستین سندیت دارند.

چنانچه ترانه خرید  بلیط هواپیما از ایرلاین های تویی یا اجنبی را دارید، می توانید ازطریق اتومبیل جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان جت  به نشانه مورد دیدن خویشتن را بیابید و از فروشنده های معتبر تهیه کنید. استفاده از کجارو باعث می شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهینه قیمت پروازهای تویی یا خارجی، چندین سایت را مطالعه کنید و آخرین ارزش ها از آژانس های سرشناس را یکجا مشاهده کنید. بیشتر بخوانید:شهرهایی از جهان که بیشترین طرفداران اهل هنر را دارندبرداشتن چمدان ها در شرایط اضطراری هوایی چه عواقبی در پیش دارد؟راز مستور تصعید هواپیماها در اوج متعدد بالا چیست؟چگونه نیکوترین تجربه عروج به بالی را داشته باشیم؟کدام فرودگاه کمترین تاخیر پرواز درون دنیا را دارد؟
زمان بندی مسابقات جهانی سرعت در لفافه های متنوع تقریبا مطابق با تقویم میلادی است. به برهان مشکلات آب و فلکی در زمستان، رقابت های پرطرفدار مثل فرمول یک و موتو GP در بهار آغاز می شوند و پیش از اختتام سال میلادی اختتام می یابند؛ بوسیله همین دلیل، رسوم تفویض بهترین های موتوراسپرت در آخرین ماه سال میلادی (اواخر آذر) برگزار می شود. این همایش باشکوه اصطلاحا مبصر ترین شب موتوراسپرت (the Greatest Night in Motorsport) نام دارد و روزنامه ی اتواسپرت (Autosport) آن را مدیریت می کند.



اتواسپرت با قدمتی نزدیک به ۷۰ سال، یکی از باستانی ترین رسانه های کوشا درزمینه ی اخبار هم چشمی های مرتبط با سواری رانی و موتورسواری است. این نهاد امسال سی مین دوره از مراسم اهدای جوایز موتواسپرت را در لندن برگزار کرد. هزار صندلی تماشاچیان این مراسم به افراد منتخب ویژه داشت که هریک به دلیل فعالیت در رشته های مختلف، امکان حضور داخل مراسم شب موتوراسپرت را تصرف کرده بودند. جک استوارت، راننده ی قصه ای فرمول یک که سابقه ی قهرمانی در سال های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۱ و ۱۹۷۳ را دارد، یکی از میهمانان این رسوم بود.



شب موتوراسپرت ۲۰۱۹ با پاس ویژه ازآلبرت دوم، سلطان موناکو، همراه شد. کشور ی خودمختار موناکو و روستا مونت کارلو با سابقه ی ۹۰ سال برگزاری هم چشمی های اجرت بزرگ، اهمیتی ویژه تو تاریخ اتومبیل رانی دارند. آلبرت دوم با حضور در مراسم، عطیه ی گریگور گرنت، سردبیر فقید مجله ی اتواسپرت را دریافت کرد.



همچون سال گذشته و البته در اتفاقی کاملا پیش بینی شدنی، لوئیس همیلتون و مرسدس F1 هم جوایز بهینه شوفر و برترین خودرو مسابقات سواری رانی را تصاحب کردند. نکته ی جالب برگزینی لاندو نوریس، راننده ی ۲۰ ساله ی آویشن مک لارن، بوسیله نشانی نیکوترین رقابت کننده ی انگلیسی سال ۲۰۱۹ و الکس آلبون، از تیم ردبول، بوسیله نشانی برترین شوفر ی بدیع دانا (Rookie) بود.



داخل بخش موتورسوار سال، مارک مارکز قهرمان فصل ۲۰۱۹ موتو جی پی تفویض شد. تویوتا یاریس WRC و شوفر ی آن، اٌت تاناک که مقام مبدا هم چشمی های رالی جهان را تصاحب کرده بودند، به نظام جوایز بهینه خودرو و راننده ی رالی ۲۰۱۹ را کسب کردند. کالین ترکینگتون، فعال در مسابقات تورینگ بریتانیا (BTCC)، نیز پاداش ی برترین شوفر ی حاضر تو رقابت های داخلی (غیربین المللی) را ازآنِ خویشتن کرد.



باهم اتحاد کردن خودروسازی استون مارتین مبصر ترین دستمزد ی نقدی رسوم شب اتوسپرت ۲۰۱۹ با مقدار ۲۰۰ هزار پوند (۲۶۳ هزار دلار) را به جاناتان هوگارد اهدا کرد. این شوفر ی ۱۹ ساله با سه سال سابقه ی محضر درون مسابقات حرفه ای BTCC و فرمول ۴ و فرمول ۳ بریتانیا، نشانی برترین نبوغ بالغ را کسب کرد. علاوه بر مسکوک جایزه، هوگارد می تواند رانندگی با خودرو فرمول یک تیم استون مارتین ردبول و مدل فتنه ای استون مارتین GTE مخصوص رقابت های WEC را تجربه کند.بیشتر بخوانید:فرمول یک ۲۰۱۹ و کارمزد مبصر ابوظبی با قهرمانی همیلتون آخر یافتتعیین خط گرندپری ابوظبی فرمول یک ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن همیلتوننیکلاس لطیفی با آویشن فرمول یک ویلیامز قرارداد بستآلبون و وشتاپن؛ رانندگان رسمی آویشن فرمول یک ردبول 2020گرندپری آمریکا ۲۰۱۹؛ پیروزی بوتاس و ششمین قهرمانی همیلتون در فرمول یک
ASشایعهHAROOOON های جدید ادعا می کنند که AMD تا سال ۲۰۲۱، نسل چهارم از پردازنده های Zen را بوسیله بازار عرضه خواهد کرد. رسانه ی چاینا تایمز تقاضا کرد که توسعه ی خط تولید پنج نانومتری تو TSMC با سرعت مناسبی پیش می رود و احتمالا آن ها تولید انبوه را از سال ۲۰۲۰ شروع خواهند کرد. سه خریدار اول تراشه های جدید همدستی تایوانی از غم اکنون معلوم هستند. بزرگ ترین آن ها AMD است و اپل و HiSilicon نیز در صف خواست هستند. های سیلیکون از تراشه های پنج نانومتری بخاطر تولید نسل بعد اینده پردازنده های کرین خود استفاده خواهد کرد.مقاله های مرتبط:توسعه پردازنده‎های ۵ نانومتری توسط سامسونگپردازنده های شتاب یافته جدید AMD بین ۱۲ تا ۱۵ واحد محاسباتی خواهند داشت

گزارش چاینا تایمز می گوید که تولید انبوه تراش های پنج نانومتری از تابستان سال آینده شروع می شود. درنتیجه می توان انتظار داشت که پردازنده های Zen 4 شرکت AMD داخل سال ۲۰۲۱ بوسیله بازار عرضه شوند. البته باتوجه به سابقه ی سررشته های مملکت ی باطراوت افزار، باید گزارش اخیر را نیز با دقت فوقانی بررسی کرد. حتی فداکار رسانه ها حدس می زنند که بسرنوشت شوم دچار کردن هایی از معارفه در ترجمه از زبان چینی تغییر کرده باشد.

اطلاع دادن جدید مبنی کنار احتمال عرضه ی سلاله چهارم پردازنده های ذن اندکی عجیب و شوکه کننده به نظر می رسد. اخبار قبلی توقع می کردند که این پردازنده ها در سال ۲۰۲۲ به راسته نمایش خواهند شد. شایان تذکر است، Zen 4 و Zen 5 بوسیله صورت حزن زمان توسط دو آویشن جداگانه تو AMD ترقی می یابند.بازدهی تولید چشم انسداد

چاینا تایمز درون گزارش خویشتن تأکید می کند که TSMC در تولید تراشه های پنج نانومتری پیشرفت مرحمت دارد. آن ها بوسیله بازدهی عالی مشت یافته اند و حتی نسبت به نمونه های هفت نانومتری نیز پیشرفت داشته اند. درواقع تولید ماهانه با سرعت خوبی درون TSMC پیش می رود. بازدهی تولید نیز روندی بهتر از انتظارها دارد و همه ی شواهد نشان دهنده ی تولید انبوه درون زمانی زودتر از پیش دماغ ها هستند.

تولید سریع خیس تراشه های پنج نانومتری به معنای عرضه ی زودتر نسل چهارم پردازنده های ذن نیز خواهد بود. AMD احتمالا خاندان جدید را بوسیله نام Ryzen 5000 به بازار نمایش خواهد کرد. به هرحال از لحاظ عملی می نبوغ انتظار داشت که پردازنده های پنج نانومتری AMD ورودی زودهنگام به بازار داشته باشند. درون صورت رخ اعطا کردن این پیش بینی ها، AMD با سرعت نمو و پیشرفت بالای خود اقتدار اعمال ضیق بیشتری پهلو رقیب دیرینه، اینتل، خواهد داشت.



کاربران و علاقه مندانی که منتظر پردازنده های متاخر مستشار هستند، با گوش دادن شناسایی عرضه ی زودهنگام آن ها قطعا خوشحال می شوند. البته بخش دیگری همچنین در اخبار پیرامون نسل جدید تراشه ها حیات دارد که رمز بوسیله آن تهی از لطف ازاله و باتوجه به شنیده ها گرداگرد پردازنده های مخصوص سید Zen 4 Epyc، محصولات جدید نیازمند سوکت جدید و درنتیجه مادربرد متاخر هستند. درنتیجه کاربران باید نفقه ی بیشتری را برای به روزرسانی داخل رویت داشته باشند. البته نمی نبوغ تأیید کرد که پردازنده های مخصوص مصرف کننده نیز چنین رویکردی در پیش داشته باشند، اما بوسیله هرحال صورت اعطا کردن آن دور از انتظار تراشیدن.

اخبار پیرامون نسل چهارم پردازنده های ذن ادعا می کنند که AMD داخل آن ها از نوع جدیدی از حافظه استعمال خواهد کرد. درواقع می نبوغ غبطه لول بوسیله سمت حافظه های DDR5 را داشت که باز بی قراری نیاز به مادربرد جدید را بوسیله همراه دارد. به هرحال کامل ادعاها داخل پیمانه گمان و احتمال هستند و هنوز برای نتیجه گیری بازپسین مهلت است.

همان نعوظ که گفته شد، اپل نیز از خریداران اولیه تراشه های پنج نانومتری محسوب می شود. آن ها برای پردازنده های A14 به تراشه های جدید نیاز دارند. شنیده ها مشعر از آن هستند که کوپرتینویی ها از پردازنده ی پنج نانومتری درون گوشی آیفون سال بعد یعنی iPhone 12 استفاده می کنند. های سیلیکون همچنین برای تبار بعدی پردازنده های کایرین به تراشه ی پنج نانومتری نیاز دارد. پردازنده ی کرین 1000 یکی از محصولات پنج نانومتری احتمالی همکاری مذکور خواهد بود که تو خانواده ی Huawei Mate 40 کاربرد می شود.بیشتر بخوانید:محبوبیت ۲/۵ برابری پردازنده های AMD نسبت به دو سال قبلبنچمارک های پردازنده گرافیکی موبایل AMD Radeon RX 5300M معلوم شدAMD کارت گرافیک Radeon RX 5600 XT را بخاطر گیمینگ اقتصادی معرفی می کندانویدیا: کارت های گرافیکی AMD را نمایشگرهای دارای فناوری G-G SYNC پشتیبانی خواهند کرداینتل بخاطر تولید پردازنده های ۱۴ نانومتری از سامسونگ درخواست کمک
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از بیزنس اینسایدر، اخبار چندانی از زندگی خانوادگی پوتینو همسرش که دو دوشیزه به معروفیت یکاترینا و ماریا دارند تا بوسیله حال درون مشت نبوده است.

لیودمیلا در اوائل دهه ۱۹۸۰ با ولادیمیر پوتین بازدید کرد. او در آن هنگام مهماندار آئروفلوت خطوط آسمانی روسیه بود. لودمیلبا بوسیله اصطلاح های فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی مسلط است. 

آن دو در سال ۱۹۸۳ هنگامی که پوتین خبرچین کاگ ب بود، ازدواج کردند. پوتین در هه ۱۹۹۰ فقره برای دولت روسیه را آغاز کرد.

لیودمیلا مجبور شد حرمت طلبی های خودش را بوسیله خاطر شوهرش بر بگدارد. با این حال فرع ای به ایفای نقش بانوی ابتدا روسیه نداشت. او پس از جدایی از نیم چکمه در سال ۲۰۱۳ گفت که از کانون توجه رسانه ها بودن متننفر است. او گفت: «زندگی مشترک ما بوسیله این علت انتها یافت که ندرتا یکدیگر را می دیدیم.»

او پس از طلاق از چشم رسانه ها دور ماند تا هنگامی که در سال ۲۰۱۶ اخبار شد با مردی که ۲۰ سال از او کوچک تر است، به نام آرتور اوخرتنی نکاح کرده است. آن دو ویلایی به ارزش ۷.۴۶ میلیون دلار در فرانسه خریدند و در آنجا زندگی می کنند.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ستاد خبر مشمولان کنف معیشتی، جزئیاتی از طرح سپرده معیشتی اعلام کرد. به خشکی امدن این بنیاد از ۸۵ میلیون پری ایران، ۶۰ میلیون نفر بسته امن معیشتی ستاندن کرده اند و ۲۵ میلیون نفر بسته امنیت معیشتی دریافت نکرده اند.

سرپرستان خانواری که یارانه دریافت می کردند اما بسته معیشتی نگرفته اند، تو روزهای گذشته از کد دستوری اعلامی #۶۳۶۹* التماس تفحص داده و پس از دریافت کد رهگیری به سامانه
hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده اند که این سیلان هنوز امتداد دارد.

اما سرپرستان خانواری که یارانه ستاندن نمی کردند و بسته معیشتی بی قراری نگرفته اند، فرآیند ثبت اشتهار شان از فاتحه دی ماه به آنها اطلاع دادن خواهد شد.
به گزارش گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از تسنیم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به سخنان روز گذشته رئیس جمهور و وزیر کشور واکنش نشان عدالت. وی درون توییتی تصنیف است: به عنوان یکی از حامیان این دولت غوطه تو شیره یا شهد زدن به شرم از مصاحبه دیشب حضور وزیر قلمرو بودم که سخنان همراه با قهقهه امروز حضرت رئیس جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر ...

 حجت الاسلام حسن روحانی تو عروج روز گذشته خویشتن بوسیله استان آذربایجان شرقی درباره سهمیه بندی سوخت گفته بود: من هم بوسیله قرین شما روز جمعه فهمیدم که سوخت سهمیه بندی شده است (با خنده). کنایه رضا رشیدپور به اظهارات رئیس جمهور | من خودم اندوه نمی دانستم مهتر جمهورم! فقیه: خودم هم از تاریخ افزودن بها بنزین خبر نداشتم | مثل انسان صبح جمعه دیدم که بها بنزین تغییر کرده است
به گزارش همشهری آنلاین، ممنوعیت در رو از سرزمین دلایل مختلفی قرین بدهی مالیاتی، اجازه ندادن ولی یا قیم، منع امنیتی برای کشور، منافات با مصالح ترتیب و همچنین دستور مقام قضایی دارد و افرادی که شامل آن می شوند اجازه نخواهند داشت از هیچ کدام از مرزهای سرزمین خارج شوند.

امکان استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی از ایران برای عموم فراهم است. برای استفاده از این سامانه اینجارا کلیک کنید. توجه داشته باشید که حتما باید با آی پیایران مسبوق این سایت شوید. استناد قانونی برای ممنوع الخروج کردن اشخاص در قوانین چیست؟

۱ – ماده ۲۰۲ قاعده مالیات های یمین.

۲ – مواد ۲۴۷ و ۵۰۹ قاعده آیین دادرسی کیفری.

۳ – ماده ۱۷ طریق گذرنامه.

۴ – بخشنامه شماره ۲۲۲ دایره ثبت اسناد و املاک.

۵- ماده ۲۰۱ آیین مجله اجرایی مفاد اسناد رسمی مصوب ۱۳۸۷.

۶ – ماده واحده لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانک ها مصوب سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب. داخل چه مواردی مودیان بدهکار مالیاتی می توانند از رفع یک جنین ممنوع الخروجی استفاده کنند؟

رئیس کل موسسه امور مالیاتی می تواند با توجه به اختیار حاصل از ماده ۲۰۲ ق.م.م در موارد زیر رخصت یک بار برون رفت از کشور را بخاطر مودیان مالیاتی مدیون حسب تک صادر کنند:

۱ – تشرف به ساختمان موجد یا زیارت عتبات.

۲ – ادا امور درمانی.

۳ – ردیابی مسائل تجاری به عزم شولش بدهی.

۴ – سایر موارد به نمره سازمان امور مالیاتی.
به گزارش همشهری، این ماجرا ساعت ۲۱:۳۰پانزدهم دی ماه سال ۹۵رخ داد. آن روز گزارشی در اختیار مأموران کلانتری ۱۷۴پاکدشت استراحت گرفت که علامت می انصاف مردی ۳۹ساله در مسئله اختلافات خانوادگی با همسرش و خانواده او، مقابل خانه پدرزنش رفته و آنها را با مهمات ترساندن به قتل کرده است.

در این وضعیت مأموران راهی محل تک نظر شدند و مرد بالغ را درحالی که ۲ اسلحه بوسیله دست داشت و در حال تهدیدکردن خانواده همسرش بود، دیدند. مرد جوان ولی با مشاهده گشت پلیس پا بوسیله فرار گذاشت و سوار بر یک خودروی پژو ۴۰۵از محل گریخت. مأموران کلانتری به تعقیب مرد مسلح پرداختند و در این میان چندین بار به او اجازه ایست دادند اما مرد مسلح مهیا بوسیله توقف نبود.
عملیات تعقیب و گریز ادامه داشت و متهم قصد داشت به جانب تهران بگریزد. او زمانی که به بزرگراه معصوم رضا و محدوده بازارگل رسید به ترافیک برخورد و سعی داشت هر نعوظ شده از شانه ارضی هزیمت نرم. تو همین خلال یکی از مأموران پلیس با توجه به ترافیکی که پیش روی آنها وجود از ماشین پیاده شد و پیاده به سمت خودروی مرد مسلح رفت. او زمانی که به چند قدمی خودرو گویا وجود مشت به اسلحه برد و ۲ گلوله به جانب مرد مسلح شلیک کرد که همین باعث اجل او شد. مقدمه تحقیقات

پس از این اتفاق، عارضه به قاضی جنایی تهران گزارش شد و تیمی از مأموران تجسس پلیس آگاهی برای معاینه موضوع راهی محل حادثه شدند. آنطور که مشخص وجود مرد جوان با شلیک گلوله به پهلوهایش، جانش را از دست داده حیات و از در خودروی وی یک اسلحه کلت کمری و یک تسلیحات شکاری بوسیله همراه ۲۰فشنگ ساچمه ای کشف شد. در ادامه تیم تحقیق به سراغ ماموری که اقدام بوسیله تیراندازی کرده بود رفتند و بوسیله تحقیق از او پرداختند. این مأمور پلیس چنین گفت:

درجریان تعقیب و گریز، حوالی بازار گل به ترافیک برخوردیم. به همین برهان برای تعاون متهم فراری ازماشین پیاده شدم و به سمت خودروی وی رفتم. از سمت شاگرد رفتم تا دستگیرش کنم اما او پایداری کرد و فراهم به تسلیم نمی شد. او نه عزب اخطارهای مرا شدید نگرفت بلکه ناگهان گلوله ای به سمتم شلیک کرد که تیر از کنار من رگه شد. پس از آن من ۲ نشانه شلیک کردم که به پهلوی او تلاقی کرد.  درون امتداد مأموران با انجام تجسس ها، جای پا گلوله ای درون پهلو پنجره شاگرد دیدند و قاضی جنایی اجازه انصاف تا کارشناسان حربه بررسی کنند که این گلوله از در خودرو شلیک شده خواه بیرون. نقص درون پرونده

مدتی بعد و با انجام وارسی ها و تکمیل تحقیقات، متهم جنایی تهران کیفرخواست پرونده را صادر کرد. براساس کیفرخواست صادر شده مأمور پلیس داخل برابر افترا قتل شبه عمد فراغت گرفت و بایگانی به دادگاه کیفری فرستاده شد. قضات دادگاه کیفری پیش از آغاز محاکمه این پرونده را تک بررسی قرار دادند. آنها وقتی عملی ممیز اسلحه درخصوص تیراندازی را خواندند، متوجه شدند گلوله ای که روی دریچه ناشی دیده شده بود از بیرون شلیک شده حیات. این یعنی، متهم کشته شده گلوله ای به جانب مأمور نماینده شلیک نکرده بود و این گلوله احتمالا از سوی مأمور جوان شلیک شده حیات.  

درون این شرایط قضات محکمه به کیفرخواست صادره از سوی دادسرا ایراد گرفتند و پرونده به دادسرای جنایی تهران بازگردانده شد تا مجددا کارشناسان اسلحه، آثار گلوله روی پنجره شاگرد را مورد معاینه قرار دهند. با بازگشت بایگانی به دادسرا تحقیقات در این ضبط دوباره توسط کارشناسان تفنگ از طریق گرفته شد. دومین کیفرخواست

این تحقیقات چند روز پیش تکمیل و به این زیبایی دومین کیفرخواست صادر شد. کیفرخواست دوم اما با کیفرخواست اول تفاوت زیادی داشت. چراکه متهم جنایی امتیاز داد با توجه به نظر کارشناسان اسلحه، مأمور پاسبان باید به تهمت جنایت عمدی محاکمه شود. کارشناسان اعلام کرده بودند که گلوله از بیرون شلیک شده و این یعنی مأمور پلیس رفتار به شلیک شتابزده کرده و روال بوسیله کارگیری سلاح را رعایت نکرده و جان قاضی را محزون است. با این حال مأمور پلیس هفته گذشته به نمایندگی ششم دادسرای امور جنایی تهران نقل مکان شد و در جریان آخرین دفاع، همان گفته های قبلی را اعاده کرد و مدعی شد که به تفکر اینکه مستنطق فراری اقدام به تیراندازی کرده بود، به او شلیک کرده است. درهمین حال قوم متوفی برای متهم التماس قصاص کردند و حال مستنطق نواخت زمانی برای وی به اتهام ترور عمدی کیفرخواست صادر کرده و پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.