نما شیشه ای ساختمان

محتوای اصلی این پیغام متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.  راهنمای بیع بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟چگونه به راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟چگونه بلیط جت کم قیمت به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟



تابستان که طولانی می شود، برگ درختان تغییر رنگ جزیی می دهند، جمیع ها نوشیدنی های گرم می فروشند و بادهای قوی به دیوارهای قریه می کوبند. پاییز نه عزب شرایط چالش برانگیزی را با خود برای خلبان ها به همراه می آورد؛ بلکه موقعیت های متجاوز مطلوبی را نیز برای موجودی حاضر می کند. پاییز، فصلی است که مهارت های خلبانی خویشتن را علامت می دهند؛ هر تیک آف و هر فرود نیازمند نهایت تمرکز و مهارت است. پس چرا بادهای شدید باعث خلق تربولانس می شوند؟ کراس ویند چیست و چه مشکلاتی برای خلبان ساختن می کنند؟ و اینکه آیا هنگام تحرک های جدی هواپیما باید نگران شد؟ با دانستن این موارد با تامل راحت بلیط جت خویشتن را تدارک کنید و آماده یک پرواز عالی شوید.

برای پاسخ این پرسش ها تا سرانجام با کجارو همراه باشید.تربولانس



بوسیله نعوظ حتم زمانی که به وضعیت طوفانی داخل پرواز می اندیشید به یاد تربولانس می افتید. با اینکه ابد این اتفاق نمی افتد؛ اما معمولا وقتی محیط طوفانی است پروازها ناملایم تر می شوند. برای توضیح این موضوع باید بوسیله بنیان فیزیکی پرواز برگردیم و ببینیم که هواپیما نیروی بالابرش را چطور تأمین می کند.

برضد عقیده عموم، سواری نیروی بالابر را تأمین نمی یواش. این نیرو به دستیار جریان هوا روی بال ها ایجاد می شود. موتورها منحصرا نیروی پیشرانه به جلو را تأمین می کنند تا جریان محیط به بال ها برسد. خلبان ها به مشیت افزایش این نیرو تقدم می دهند در باد تیک آف کنند و فرود آیند. جریان هوای بیشتر یعنی لازم نیست روی زمین سریع لول کنیم.

با تکثیر قضیه هوا، نیروی بالابر نیز افزایش می یابد. بااین حال، همیشه در سپهر جریان فضا مدلل نیست. تغییرات در سرعت و حروف نفخ یعنی در یک لحظه نیروی بالابر زیاد و داخل دم دیگر نیروی بالابر کم است. حالا این قضیه را تو هر ثانیه صد مقابل کنید و آنجا است که تربولانس صورت می دهد. هرچه نفاق تغییرات داخل نیروی بالابر بیشتر باشد، تحرک های ناگهانی همچنین ارشد تر خواهند بود.

بخاطر کمک به آرام برنده کردن این تکان ها، بال ها شبیه سیستم تعلیق خودرو ارتکاب می کنند. زمانی که از شیب یک خیابان پایین می رویم، سیستم تعلیق بالا و پایین می شود تا تحرک هایی را که به مسافران واقف می شود متحمل تر نرم. در یک هواپیما، بال ها طوری طراحی شده اند که با خم شدن همان تأثیر تعلیق را داشته باشند.

از رویت خلبان ها، تربولانس های اکید تنها باعث دردسر هستند. ما می دانیم که هواپیماها طوری نقشه کشی شده اند که هر نیروی بادی را بردباری کنند. تهدید بزرگ مرطوب از سمت اسباب گذرا یا مسافران تو جت است. درون کروز روند رادیکال مربوط به واضح کردن علائم کمربند و اطمینان از این است که همه مسافران در سر جای خود ایمن باشند.

سپس سرعت را بوسیله رخساره معمولی کمتر می کنند تا هم هواپیما بتواند تکان ها را بهتر کنترل کند و هم خلبانان حواسشان به سرعت پف باشد. اگر حراست تصعید اخبار کند که جریان هوا موقر مرطوب است، می توانند ارتفاع تصعید را تبدیل دهند. با وجود این، اغلب چنانچه در یک رفعت ویژه تکان ها فاتحه شوند، تو تمام بلندی ها نیز این تحرک وجود دارد. تو چنین موقعیت هایی تا وضعیت بهتر شود باید از آن جان سالم به در ببرند.کراس ویندها خواه بادهای جانبیتیک آف

همان نعوظ که داخل اوج گفتیم، هواپیماها خواست به تیک آف و فرود در نفخ دارند. با وجود این، چه اتفاقی می افتد اگر نفخ درون هیچ یک از جهات باند نوزد و درعوض از اوج و بر بیاید؟ این همان چیزی است که کراس ویند می نامند و در این شرایط بخاطر جنبش آف و فرود از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند.

در طول یک تیک آف کراس ویند، از آنجا که سرعت بوسیله رخساره عمود بر باند رو بوسیله تکثیر است، هواپیما تاثیراتش را کاملا احساس می بطی ء. نخست تأثیر خروس بادنما (Weathercocking).

آیا تابه حال خروس بادنما بالای ساختمانی ها را دیده اید که جهت باد را علامت می دهند؟ دم جت چنین تأثیری را دارد. زمانی که سرعت جت در سبب باند افزایش می یابد، تورم خلاف موجب به وقت برخورد می بطی ء (۱. درون تصویر ذیل). این نیرو دماغه هواپیما را به سمت باد می چرخاند.

برای رویارویی با این اتفاق، از پدال زیر پاها استفاده می کنند تا سکان روی وقت را بوسیله کار بیندازند. این سکان که کارکردش درست شبیه سکان قایق است، جریان تورم را وادار می درنگ تا دم را بوسیله عقب، در مسیر باد هول دهد (۳). با تنظیم نرخ نیروی سکان می توانیم کنترل حرکت هواپیما بوسیله جانب باند را بوسیله دست بگیریم. (۴)



اگرچه این تکنیک بخاطر مستقیم نگه داشتن دماغه هواپیما زیاد کاربردی است ولی نمی تواند دیگر نیروهای وارده را راهنمایی کند.

همان نعوظ که در فراز دیدیم این روند تورم است که باعث اهتزاز شدن بال می شود. بالا رفتن یک بال نسبت بوسیله دیگری باعث می شود آن نهنگ بالاتر از دیگری باشد (۲).

برای مواجهه با این شرایط، فرمان را می چرخانند تا شهپر را روی بال ها فعال کنند با این هدف که جناح والاتر را از فراز روبیدن سریع نگه دارد (۳). با نگه داشتن کار دم پریدن آف، بال ها را تیمار سطح نگه می دارند.



خلبان ها با ترکیب این دو تکنیک به رخ هم زمان، می توانند هواپیما را مستقیم و بال ها را در راستای باند بوسیله لول درآورند. زمانی که هواپیما روی باند می چرخد و بلند می شود، فشار روی سکان معتدل خیس است و جت می تواند تو پف wheathercocking را ایفا دهد.فرود

اگر جنبش آف بوسیله نظرتان جالب بود، باید بگوییم که درون فرود است که امر واقعا باطراوت می شود. اساسا، به همان پیمانه که نیرو به هواپیما وارد می شود بوسیله همان اندازه نیز تکنیک باید به فرمان گرفته شود، مستقر در سبب عکس.

چنانچه تابه حال یک هواپیمای در حال فرود داخل موقعیت کراس ویند را دیده باشید، مسبوق شده اید که رو به باند نیست بلکه به یک طرف مایل است. به این حالت «خرچنگی» می گویند. خلبان ها به این دلیل که هواپیما را درون مسیری یمین روی زمین هدایت کنند، عمدا زاویه دماغه را به جانب ورم ناراست می کنند. این حرکت درون هوا مشکلی ندارد اما زمانی که جت با زمین وفاق پیدا می کند چه اتفاقی می افتد؟ بسته به جنس هواپیما چند گزینش برای فرود وجود دارد. در راهنمای آموزش راهبری هواپیما (که توسط باهم اتحاد کردن تولیدکننده تصنیف شده است) تکنیک های تأیید شده را با جزئیات تالیف اند.

در هواپیمای بویینگ ۷۸۷ (و ۷۷۷) متداول ترین تکنیک، تکنیک de-crab طی پاشنه نشینی است. در این موقعیت، کمال مطلوب از این تکنیک نگه داشتن بال ها در یک سطح خلال نزدیک شدن بوسیله زمین، در ریشه نگه داشتن حالت خرچنگی درون باد است. در عین حال که هواپیما بوسیله زمین نزدیک می شود، خلبان ها خیلی معمولی پاشنه نشینی می کنند. این کار، دماغه را بلند می کند و سرعت فرود را کاهش می دهد. خلبان، پیش از اینکه چرخ های اصلی، زمین را لمس کنند، به سکان عمودی تنگ کردن وارد می کنند تا دماغه را بی پیرایه و آن را با شیار وسط باند اندوه صف یواش.

اگر کمی به نظر گیج کننده می آید، نیروی دوم در تشنج آف را به یاد آورید: بلند شدن ناهموار. در ذات اینکه دماغه صاف می شود، نهنگ والاتر نسبت به بال دیگر در باد نوک تیز مرطوب حرکت می کند و نیروی بالابر بیشتری تولید می یواش. برای مقابله با این موضوع، خلبان باید با چرخاندن چرخ کنترل، شهپر را به حکم بگیرد.

این یعنی خلبان تیمار زمان که کار کنترل را به قفا می کشد آن را بوسیله جانب پیله می چرخاند و با پاهایش پدال های سکان را فشار می دهد. همه این ها باسرعت ۲۵۷ کیلومتر کنار زمانه اتحاد می افتند.گرادیان جریان هوا (Windshear)

گرادیان تورم یکی از عوامل بادهای متجاوز شدید است. گرادیان پیله به معنای تغییر تصادفی سرعت و/یا علت جریان هوا است. حالا ممکن است تامل کنید این دقیقا شبیه همان چیزی است که تو پاره تربولانس گفتیم. اما گرادیان باد به مراحلی از پرواز که متجاوز نزدیک زمین است اطلاق می شود.

اینک دیگر می دانیم که نیروی بالابر ازطریق عبور سیلان هوا به خشکی امدن بال ها تأمین می شود. اگر آن سیلان محیط بیش سریع دگرگونی کند، نیروی بالابر می تواند سرزده افزایش یا، بدتر از آن، کاهش یابد. اگر این ائتلاف نزدیک زمین بیفتد مولود می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

بنابراین خلبان ها در شرایط گرادیان باد چه فرمان می کنند؟ آن ها روند تفکرشان را به سه وهله شاخه می کنند: پرهیز، اقدامات احتیاطی و ریکاوری.پرهیز

ابتدا دانش نظری ما از سیستم های هوایی، ما را از پتانسیل شرایط گرادیان ورم آگاه می سازد. طوفان تندری، زره های هوا، جریان جتی و امواج کوهستان، همگی پتانسیل ایجاد گرادیان پیله را دارند.

اگر شرایط گرادیان باد اعلام شود خواه طوفان تندری درون فرودگاه برپا باشد، خلبانان تصیم می گیرند تیک اف را به تعویق بیندازند یا تا زمانی که دمل معقول بگیرد خبردار الگوی هوی شوند. شرایطی این چنینی هستند که باعث می شوند خلبان ها درباره معیار سوختی که باید حمل کنند تصمیم بگیرند.اقدامات احتیاطی

هنگام تیک آف، مواجهه با گرادیان ورم مقاوم پس از اهتزاز شدن می تواند باعث ایجاد مشکلات اکید شود. در بیشتر جنبش آف ها بخاطر سلامت موتور، هواپیماها به ندرت از تمام نیرویی استفاده می کنند که موتور می تواند تولید درنگ. اما در شرایط گرادیان باد، خلبان ها می خواهند هرچه زودتر از زمین بلند شوند. برای این کار، بیشتر هواپیماها از نهایت قدرت موجود همراه با بالاترین تنظیمات برآافزا کاربرد می کنند. این فقره برای فراز بازی کردن امنیت ارتکاب می شود.

زمانی که به فرودگاه مقصد نزدیک می شوند، برج حراست با دادن داده ها به روز شده ی هوا، آن ها را از آخرین وضعیت آسمانی مطلع می بطی ء. نیز رادارهای هوایی مناطق طوفانی را علامت می دهند. اگر وضعیت بخاطر فرود امن باشد، خلبانان نهایت استفاده را از وسایل خودکار می کنند تا بتوانند پارامترهای مهم پرواز را قرین سرعت محیط و بالا به نواخت مافوق کنترل بگیرند.ریکاوری

دخول به وضعیت گرادیان تورم با «هشدار گرادیان پیله» تأیید می شود: یک زنگ هشدار همراه با «گرادیان باد، گرادیان باد، گرادیان دمل» خواه انحرافات غیرقابل مقبول خوش نویسی پرواز. این انحرافات با تغییرات شرایط پرواز، عبارت اند از سرعت هوا بزرگ تر از ۱۵ گره، ارتفاع بیشتر از ۵ درجه پیچ (Pitch)، فرود یا بالارفتن بسیار از ۹ کیلومتر بر ساعت و انحرافات قابل توجه از شیب های عمودی دست خط. خاصیت خلبان ها به شرایط گرادیان تورم استفاده از مانور گریختن از گرادیان باد است. اساسا این به معنای به کارگیری طولانی قدرت موتور و جدا شدن از حروف و برگشتن به پشته امن است.نتیجه گیری

بادهای قطعی مسئول بیشتر تربولانس هایی هستند که خلال پرواز عارض می دهند اما هواپیماهای تجاری آن قدر قوی مصنوع می شوند که دربرابر بدترین گرادیان بادها همچنین مقاوم باشند. با اینکه پرواز تو وضعیت طوفانی دردسرهای خودش را دارد، اما بهترین استعدادهای خلبانان را شکوفا می کند. تمام خلبان ها برای بدترین وضعیت فلکی به نیکی تعلیم دیده اند. بااین حال خلبان ها نمی توانند هر حیثیت که خواستند داخل جریان هوا تشنج آف کنند خواه فرود آیند چراکه این امر قدیم ممکن ازاله. زمانی که ورم به صورت عمودی به باند می وزد تکنیک های خاصی برای سالم نگه داشتن هواپیما روی باند وجود دارد. این روزها پرچالش ترین و درون ریشه حال خوشایندترین روزها برای خلبانان است. این شرایط از قبل پیش بینی می شوند بنابراین خلبان ها برای الگوی تکرار، چرخش و رفتن به فرودگاه دیگر سوخت زیادی برمی دارند. حتی خلال شرایط گرادیان دمل هم خلبان ها قدیم وضع حلی در آستین سندیت دارند.

چنانچه ترانه خرید  بلیط هواپیما از ایرلاین های تویی یا اجنبی را دارید، می توانید ازطریق اتومبیل جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان جت  به نشانه مورد دیدن خویشتن را بیابید و از فروشنده های معتبر تهیه کنید. استفاده از کجارو باعث می شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهینه قیمت پروازهای تویی یا خارجی، چندین سایت را مطالعه کنید و آخرین ارزش ها از آژانس های سرشناس را یکجا مشاهده کنید. بیشتر بخوانید:شهرهایی از جهان که بیشترین طرفداران اهل هنر را دارندبرداشتن چمدان ها در شرایط اضطراری هوایی چه عواقبی در پیش دارد؟راز مستور تصعید هواپیماها در اوج متعدد بالا چیست؟چگونه نیکوترین تجربه عروج به بالی را داشته باشیم؟کدام فرودگاه کمترین تاخیر پرواز درون دنیا را دارد؟
  • ۹۸/۰۹/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی