نما شیشه ای ساختمان

هرچه هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر و بیشتر سپهر را پر می کنند، صنع تنظیم کننده ی حمل و نقل هوایی تو ایالات متحده توانایی بیشتری بخاطر کنترل آن ها می طلبد. اداره ی هوانوردی فدرال (FAA) سه شنبه ی هفته ی گذشته قوانینی پیشنهاد داده است که به موجب آن، هواپیماهای بدون سرنشین باید شناسه ی از گونه دور (Remote ID) داشته باشند تا مسئولان مرتبط بتوانند بی درنگ آن ها را ردیابی کنند. وزیر حمل و نقل ایالات متحده، الین ال چائو، در بیانیه ی FAA گفت:فناوری شناسه ی از راه دور این مزیت را برای FAA و نیروهای انتظامی و آژانس های امنیتی فدرال ایجاد می کند تا پرواز هماپیماهای عاری سرنشین را در محدوده ی صلاحیتشان شناسایی کنند و درنتیجه امنیت و ایمنی فراهم شود.

مقاله های مرتبط:پاسبان نیویورک برای تأمین پناه از پهپاد استفاده می کندنگاهی به پهپاد تحویل کالای جدید آمازون

شیوه مذکور برای تمامی هواپیماهای عاری سرنشینی لازم الاجرا است که در آژانس هوانوردی باید ثبت نام کنند؛ یعنی هواپیماهای عاری سرنشینی که وزن آن ها کمتر از یک پوند (۰.۴۵۳۶ کیلوگرم) است، از قانون یادشده معاف هستند. این آژانس خاطرنشان کرده مبتلا کار روی اکوسیستمی بخاطر مدیریت ترافیک پروازهای مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین است که از سیستم مدیریت ترافیک فلکی جدا، اما مکمل آن است.

هواپیماهای بدون سرنشین تو حال حاضر مشغول کارهایی مانند ساخت فیلم، نظارت بر پالایشگاه های نفت، جمع آوری معلومات ارتشی و کمک به عملیات جست وجو و استقلال هستند و چندی از مشارکت ها همچنین در حال کار روی فناوری های پهپادی هستند.  فقدان سیستمی جامع بخاطر وقوف و ردیابی پهپادها مانعی عتیقه برای اجابت فناوری پهپاد تجاری است. به نشانی مثال، آمازون هواپیمای بدون سرنشینی به نام Prime Air برای تحویل سپرده ها می سازد و همدستی پستِ یونایتد پارسل درخت سرو (UPS) نیز با پهپاد های جدید، می خواهد لوازم پزشکی را به درمانگاه ها و خانه ها تحویل دهد. بااین همه، موسسه های انتظامی که ناراحت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف تروریستی و قاچاق مواد مخدر و جرائم دیگر هستند، تلاش های این مشارکت ها را بی حاصل گذاشته است.

مدت زیادی است که دنده ی ایالات متحده FAA را زیرفشار راحتی داده تا توسعه ی صنعت پهپاد تجاری را تسریع کند. قانونی که درون سال ۲۰۱۲ تصویب شد، FAA را ملزم می نرم اذن ی کاربرد ی تجاری از هواپیماهای بدون سرنشین را تا سال ۲۰۱۵ صادر کند؛ بااین حال، FAA نتوانست تا سال ۲۰۱۵ این هدف را جستجوگر درنگ. مقابل قانونی که در سال ۲۰۱۶ تصویب شد، FAA موظف بود تا ژوئیه ی ۲۰۱۸ مقیاس شناسایی از رویه دور را برای پهپادهای تجاری تدوین کند. FAA این زود را نیز از دست داد و تنها به انتشار رسمی قوانین بسنده می کند.



سزاوار سرزنش ذکر است هواپیماهای عاری سرنشین نیز مشکلات مربوط به خودشان را دارند. اواخر سال پیش و تقریبا در همین بازه ی زمانی، پرواز پهپادی تو انگلستان باعث ایجاد اختلال در سرویس های دومین فرودگاه شلوغ این قلمرو شد؛ درنتیجه پروازها ابطال یا با تأخیر ادا شد که این حکم به نوبه ی خود به ابداع مشکلاتی برای ده ها هزار مسافرِ جزئی از جمله تعطیلات منجر شد. با این حال، آتش نشانان به قفا هواپیماهای بدون سرنشینی با صیت «مداخله گر» برای خاموش کردن اتش های ایجادشده درون جنگل ها هستند که با اندازه های کوچک خویشتن و رها کردن آب و مواد شیمیایی بازدارنده، حکم خود را بوسیله طرز احسن انجام می دهند.

درادامه ی بیانیه ی FAA آمده است این راه اندازی مقررات پیشنهادی خود بخاطر هواپیماهای بدون سرنشین را ازطریق ثبت فدرال، یعنی ثبت پهپادها در ژورنال رسمی اقبال ایالات متحده، دردسترس قرار داده و بازه ی زمانی ۶۰ روزه ای بخاطر ثبت نظرات عمومی تو روزهای آینده باز خواهد کرد. آژانس مذکور این بازخوردها را هنگام ثبت نهایی قانون در دید خواهد گرفت. بیشتر بخوانید:کامیون های پست نیویورک با دوچرخه جایگزین می شوداز این پس کالاهای بیشتری داخل آمازون امکان بازگشت رایگان دارندهمکاری اپل، گوگل و آمازون بخاطر توسعه استاندارد ساختمانی هوشمنداعمال قوانین سختگیرانه تر در ژاپن برای فعالیت غول های اینترنتیپهپادهای سرباز ترکیه بوسیله تیربار فراهم می شوند
  • ۹۸/۱۰/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی