نما شیشه ای ساختمان

همشهری آنلاین - رضا کربلایی: یدالله صادقی، رئیس اداره صنعت استان تهران از تهیه فهرست اصناف اندک ریسک با شریک وزارت صنعت و بهداشت اطلاع عدالت. او گفت: هنوز ۲ وزارتخانه داخل حال تهیه یک سیاهه مشترک هستند تا بوسیله اصناف بگویند کدامشان باید باز شوند کدامشان بسته.

خبرنگاران همشهری آنلاین که با فعالان صنفی گفتگو کرده اند می گویند؛ اصناف سراسیمه نفقه ها و زیان های ناشی از کرونا هستند، در خراج بسیاری از آن ها غرض اندوهناک اند دیگر مشتاق تصمیم دولتی ها نمانند. به این بخش از گفتگو های رئیس سازمان صنعت استان تهران مداقه کنید:" کمی از این کمک (طالع) بوسیله صورت وام ١٢درصد است که وزارت رفاه و صنعت تو حال تهیه آیین نامه آن هستند و تو خصوص بیمه های بیکاری نیز سازمان کل کار استان و تأمین مدنی داخل  حال ثبت صیت افراد بیکار هستند تا در رخ تأیید، بیمه بیکاری بوسیله آنها تعلق بگیرد. " به این نظام اصناف می دانند فعلا از پرداخت قرضه ۱۲ درصدی خبری زدودن و دریافت بیمه بیکاری هم به از کار افتادن وزارت فرمان احتیاج دارد. اصناف استانی یا ملی؟

چالش بعدی این است که باز شدن مغازه ها و اصناف استانی صورت گیرد یا به صورت ملی؟ دستیار بازرگانی داخلی وزارت صنعت در مجله ای بوسیله وزارت کشور پیشنهاد داده با توجه به لزوم تعظیم زمان بندی لازم برای مطالعه تبعات ناشی از بازگشت مسافران نوروزی، از ۱۳ فروردین، به ایالت نگرش سکونتشان، سایر واحدهای صنفی با صلاح نظر ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تا انتها فروردین تعطیل باشند. نیز قرار است فهرست بازگشایی تدریجی واحدهای صنفی به تفکیک رسته های صنفی و بر مبنای شاخص هایی ۲۵ فروردین ماه عرضه شود. بنابراین هویدا محو فعالیت اصناف در سایر استان ها بوسیله جز تهران غصه به خاتمه فروردین موکول خواهد شد یا نه.

نامه عباس قبادی به معاون وزیر ملک درون این زمینه به صراحت نشان می دهد؛  بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درباره وضعیت کنترل عالمگیر ویروس کرونا، فهرست بازگشایی تدریجی واحدهای صنفی به تفکیک رسته های صنفی و بر مبنای شاخص هایی از قبیل لزوم ارایه خدمات رسانی، میزان اشتغال، اثرگذاری فعالیت تو عالمگیر مصیبت تا ۲۵ فروردین ماه ارائه خواهد شد.

در این میان حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت حزن می گوید؛ فهرست آن گروه از واحدهای صنفی که امکان فعالیت تو مرحله دوم بور گذاری اجتماعی را دارند، در حال بازپسین شدن است. به گفته او با ستایش معیار ریسک فعالیت، بقیه کسب و فرمان ها نیز به صورت پلکانی به موارد فعال اضافه می شوند. او توضیح می دهد: در مرحله دوم بور گذاری اجتماعی مشاغل و کسب و کارهایی که دارای ریسک فعالیت بالایی هستند، همچون فعالیت محفل ها، سلمانی ها، تالارهای پذیرایی، مهمانخانه ها و مراکزی که پر تردد هستند، همچنان ممنوع است و تا اینکه اصنافی که اجازه فعالیت دارند باید حتماً برابر ضوابط و پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان فعالیت کنند و این پروتکل ها نیز باید داخل معرض دیدن عموم استراحت داده شود. اصناف گرفتار شده اند

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، پیاده شدن اساس آمارهای وزارت صنعت، ۷.۵ میلیون نفر بوسیله طور مستقیم تو اصناف سراسر ملک فعالیت دارند و به عارض غیرمستقیم، ۱۸.۵ میلیون نفر با مشاغل حرفه های متنوع درون تماس و ارتباط هستند و در حوزه تولید همچنین نزدیک به ۲.۵میلیون نفر شاغل یمین حیات دارد که ۵۰ درصد آنها داخل صنایع متوسط کوشا هستند. ابراهیم درستی پاسبان وزیر صنعتی درون اتاق اصناف ایران می گوید: «هنوز فاش نیست که به نعوظ دقیق چه مشاغلی فعالیت عادی خود را از ۲۳ فروردین آغاز می کنند. ما با کاربرد از چند شاخص مصونیت و هوا زیست، مدلی را طراحی کرده ایم تا مشاغل کم خطر در این نمونه پیدا شوند.» درستی ادامه می دهد: «این شاخص های واقعی را از وزارت بهداشت دریافت می کنیم. سپس آن ها درون کارگروه های اختصاص حجره اصناف ایران تجسس و به خشکی امدن اساس آن لیست پیشنهادی مشاغل گلچین می شود. سپس این فهرست را بوسیله ستاد ملی کرونا می دهیم. اما الان برای اینکه بگوییم دقیقا چه حرفه هایی به فعالیت بازمی گردند، زود است.»
  • ۹۹/۰۱/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی