نما شیشه ای ساختمان

ظاهرا گوگل از مدتی پیش روند جایگزینی فدایی اپلیکیشن های اندرویدی محصولات سری کروم بوک را با نسخه ی دون وب آن ها آغاز کرده است. نسخه های تحت وب اپلیکیشن ها که بهتر است آن ها را وب اپلیکیشن های پیش رونده (موسوم به PWA، مخفف Progressive Web Apps) خطاب کنیم، در واقع صفحه ی وبی هستند که بسیار مشابه بوسیله اپلیکیشن های سنتی به نظر می رسند. 

اتخاذ این غرض از سوی گوگل بدون شک بخاطر بسیاری از دارندگان کروم بوک ها اتفاقی مثبت بوسیله شمار می آید. در برخی مواقع وب اپلیکیشن های پیش رونده نسبت به اپلیکیشن های سنتی سرعت بیشتری دارند و حتی عملکردشان نیز به طور کلی بهتر است. افزون بر این موارد، وب اپلیکیشن های پیش رونده حافظه ی ذخیره سازی کمتری را اشغال می کنند و برای اجرا شدن نیز بوسیله منابع کمتری از سیستم موقوف هستند.مقاله های مرتبط:هر آنچه باید درباره وب اپلیکیشن های پیش رونده (PWA) بدانیدسیستم عامل کروم برای چه کاربرانی مناسب است؟

به علاوه برکسی پوشیده تراشیدن که شماری از اپلیکیشن های اندرویدی در سیستم عامل کروم OS بوسیله شکل بسیار ناکارآمد و بدی ایفا می شوند. گوگل سال ها است با اتکا کنار دانش متخصصان خود تلاش می کند اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را روی سیستم عامل کروم OS بهبود بخشد و کاری کند که این اپلیکیشن ها به منت روی نمایشگرهای حزن وزن با تبلت ها فرمان کنند. درست است که گوگل توانسته بهبودهای مهمی در این بن اعمال کند و تنوع اپلیکیشن ها را همچنین برای کروم بوک ها پشته ببرد، اما هنوز هم اپلیکیشن هایی وجود دارند که روی کروم OS به نوع دوستی ایفا نمی شوند.

گرچه وب اپلیکیشن های پیش رونده مدتی است که تو دسترس استراحت گرفته اند، ولی بوسیله دیدن می رسد شماری از کاربران رویه مشت یابی به آن ها را بلد نیستند. درضمن این کاربران مفروضات کافی نداشتند تا بدانند که چرا وب اپلیکیشن های پیش رونده نسبت به نسخه های عادی، بهتر هستند. برخی دیگر از کاربران نیز صرفا تمایل دارند تمامی اپلیکیشن هایی که استفاده می کنند نسخه ی عادی آن ها باشد.

ظاهرا نخستین اپلیکیشنی که قرار است در کروم OS نسخه ی وب آن با نسخه ی عادی جایگزین شود، توییتراست. اولین مرحله رسانه ی Chrome Unboxed درون هفته ی گذشته چیره بوسیله کشف این موضوع شد. دومنیک ان جی، رهبر بخش فناوری درون تیم توسعه ی Chrome OS، تو گفت و گویی کوتاه با رسانه ی Chrome Unboxed به صورت رسمی تأیید کرده است که نسخه ی وب اپلیکیشن YouTube TV نیز قرار است با نسخه ی عادی آن جایگزین شود.

وب اپلیکیشن های پیش رونده از مدت ها پیش از طریقفروشگاه پلی استور سزاوار سرزنش دسترسی هستند، اما به دلیل تغییراتِ اعمال شده، از این پس اپلیکیشن های تحت وب قرار است نسخه ی پیش فرض توییتر و یوتیوب TV تو جهیز عامل کروم OS باشند. بوسیله بیانی دیگر، از این پس وقتی که درون کروم بوک خود بوسیله جست و جوی عبارت توییتر بپردازید و روی گزینه ی نصب ضربه بزنید، گوگل به صورت خودکار نمره می دهد که در حال استفاده از کروم بوک هستید و بر همین بنیان نسخه ی PWA را روی دستگاه شما نصب می بطی ء. 

فراموش نکنید که نسخه ی PWA توییتر عملکردی کاملا قرین به نسخه ی عادی دارد. بدین ترتیب آیکون آن را داخل بین فهرست اپلیکیشن ها خواهید دید و حتی امکان انتظام پوش نوتیفیکیشن نیز برای تان حاضر می شود. درضمن هر موقع تمایل داشتید می توانید آن را از طریق پلی استور حذف کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت داخل این زمینه چیست؟بیشتر بخوانید:گوگل پردازنده عام موبایل نقشه کشی می کند؛ کنترل بیشتر روی پر اب افزار و کاهش مقدار محصول نهاییهمکاری اپل و گوگل برای ترسیم و ردیابی ارتباط افراد و اجرای طرح Contact Tracingگوگل با به روزرسانی Camera Go عکاسی را درون گوشی های ارزان قیمت بهبود می بخشدگوگل روی تراش اختصاصی بخاطر سری جدید پیکسل و کروم بوک فقره می کندهمکاری اپل و گوگل برای ردیابی بیماران مشغول بوسیله ویروس کرونا با استفاده از بلوتوث
  • ۹۹/۰۱/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی