نما شیشه ای ساختمان

سلطه ی AMD به خشکی امدن راسته پردازنده روزبه روز بیشتر می شود. آخرین آمارها نشان می دهد تیم قرمز در بازار مونتاژ عام کامپیوترهای انحصاری (DIY) درون آسیا فرمان روایی می کند و فاصله ی زیادی با اینتل دارد. در اندکی از گزارش ها به سهم ۶۰ درصدی AMD تو بازار زور ی جنوبی رمز می شود که به مرور، سهم غول سنتی دنیای پردازنده را به چالش می کشد.

گزارش متاخر از راسته پردازنده توسط گروه Tanawa Research منتشر شده است. این شرکت ادعا می کند که سهم AMD در بازار DIY PC رکورد جدیدی در بالاترین مغز تاریخی خود ثبت کرده است. آن ها اکنون ۶۰ درصد از میدان سابق الذکر را داخل کره ی جنوبی در اختیار دارند. آمار دقیق، سهم پردازنده های مستشار را در میدان کره ی جنوبی ۶۰/۵۶ درصد اشعار می کند که باتوجه بوسیله سهم حدودا ۵۰ درصدی آن ها در پایان سال ۲۰۱۹، رشد سزاوار سرزنش توجهی را علامت می دهد. با نخست سال ۲۰۲۰، پردازنده های نسل سوم و دوم رایزن با تخفیف برازنده توجهی به بازار عرضه شدند و خرده فروش ها نیز تخفیف جدیدی را روی آن ها اعمال کردند. همین روندها باعث شد تا کاربران با پردازنده هایی با ارزش عملکردی بسیار اعلی نسبت بوسیله بها پرداختی، روبه رو شوند.



پردازنده های سری Ryzen 5 یکی از دلایل پا بر جا در توفیق سلاله سومین رایزن AMD تو بازار کامپیوتر شخصی محسوب می شوند. این پردازنده ها، نسبت به رقبایشان یعنی Intel Core i5، بها افزوده و غلبه پردازشی بسیار بیشتری را به کاربر نمایش می کنند. رشد AMD در بازارها باعث شده است تا اینتل با کاهش خرید سزاوار سرزنش توجهی تو همگی ی مملکت ها روبه رو شود. با ورود پردازنده های AMD Ryzen 3 به بازار که به زودی عارض خواهد داد، می توان تقدیر مشابهی را برای پردازنده های Core i3 اینتل پیش بینی کرد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که باوجود نزدیک وجود داشتن عرضه ی پردازنده های طایفه دهمی اینتل، نمی توان مراد تحول چندانی را در وضعیت بازار DIY داشت. البته شاید سهم میدان تاحدودی بوسیله صرفه اینتل تغییر کند، ولی تبدیل آن چنان محسوب و عظمت نخواهد بود. بوسیله علاوه، فراموش نکنید که احتمالا در فصل سوم یا چهارم سال جاری، پردازنده های AMD Ryzen 4000 Vermeer مبتنی بر معماری Zen 3 به بازار نمایش خواهند شد که با کاهش بیشتر قیمت سراب های قبلی دوم و سومین همراه خواهد بود. درنتیجه مجددا می توان افزایش فروش پردازنده های قدیمی AMD را پیش بینی کرد.



بازار پردازنده های دسکتاپ، عزب قدری نبود که اضافه شدید سهم AMD را تجربه کرد. حتی پردازنده های لپ تاپ AMD هم نسبت بوسیله فصل گذشته با افزودن تقاضا روبه رو شده اند. گزارش های جدید نشان می دهد آویشن قرمز بالاترین آمار خود را در ۱۰ سال گذشته در جبر ی جنوبی ثبت کرده است. اینتل همیشه سهم قابل توجهی از بازار لپ تاپ را در اصالت داشت تا اینکه AMD پردازنده های نسل سومین Ryzen 4000 Renoir را در قسمت قسمت کردن ی لپ تاپ بوسیله میدان ارائه کرد. پردازنده هایی که سطح بازدهی متجاوز بالا را با کارایی و قدرت مثال زدنی و تعداد هسته ی بالا به کاربر ارائه می کنند.سهم AMD تو بازار پردازنده های حرفه ای به بیش از ۵۰ درصد رسا است

سهم AMD از بازار پردازنده ی لپ تاپتا ژانویه ی ۲۰۲۰، ۱۵ درصد گزارش می شد. گزارش های مال آوریل نشان می دهد که سهم تیم قزل به ۲۲/۷۶ درصد افزایش یافته است. البته AMD می گوید سهم بنیادی ای از لپ تاپ های فروخته شده، معیار های پایین رده ی مجهز به نسل قبلی پردازنده ها یعنی Picasso Ryzen 3000 بوده اند. به هرحال نکته ی پا بر جا این بود که سهم AMD در راسته پردازنده ی لپ تاپ در عزل گذشته افزودن یافت و بوسیله بالاترین اندازه خویشتن در ۱۰ سال گذشته رسید. با عرضه ی لپ تاپ های بیشتر مجهز بوسیله پردازنده های Ryzen 4000 به بازار می نبوغ تسهیم ۲۵ تا ۳۰ درصدی را داخل آینده ی نزدیک برای AMD پیش دماغ کرد.



نکته ی جالب توجه اینکه سهم AMD از میدان کامپیوترهای مونتاژی تنها در آسیا تکثیر نیافته است. درواقع آن ها تو سرتاسر جهان بوسیله نوعی سهم اینتل را تهدید می کنند. آویشن سرخ چندی پیش گزارش انصاف که بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار پردازنده های حرفه ای را تو وارستگی دارد.

آمارهای یکی از تکه فروش های دنیای پردازنده، Mindfactory، علامت می دهد که آن ها ابتیاع فوقانی را درون پردازنده های نسل سومین و دوم از زمان عرضه ی پردازنده های Mattise تجربه کرده اند. Ingebor با خیساندن داده های منتشرشده ادعا می کند که پردازنده های رایزن بیش از ۳۰ هزار سودا یا ۹۱ درصد را بوسیله خود اختصاص داده اند. در همان آمار، سودا پردازنده های اینتل حدود پنج هزار قطعه گزارش می شود که به ۹ درصد می رسد. نکته ی جالب توجه اینکه تنها پردازنده ها ی پرچم دار AMD Ryzen 9 3950X و Ryzen 9 3900X، فروشی بسیار از کل فروش پردازنده های اینتل کور داشته اند.مقاله های مرتبط:AMD برای اولین جنین در ۱۴ سال اخیر بوسیله سهم ۴۰ درصدی از میدان CPU دست یافتAMD برای اولین بار درون یک دهه ی اخیر، 30 درصد از سهم راسته پردازنده را ازآنِ خود کرد

خرید بالای پردازنده های AMD نشان می دهد که آن ها قاهر به ثبت رکورد جدید تو فروش و درآمد غم شده اند. پردازنده های AMD Ryzen درآمد ۶ میلیون یورویی را بخاطر شرکت سازنده به همراه داشتند، درحالیکه اینتل عزب موفق بوسیله تصرف درآمد یک میلیون یورویی شد و ۱۴ درصد از تسهیم درآمد را بوسیله خود اختصاص داد. پردازنده های نسل سومین رایزن، محبوبیت یدکی در بازار دارند و از میان پرفروش ترین ها می استعداد به Ryzen 5 3600X اشاره کرد که داخل مدت مذکور، بیش از ۵۰ هزاره قطعه از آن فروخته شد. دراین میان پردازنده های سلاله دوم نیز هنوز فروش بالایی دارند و بوسیله لطف تخفیف های مناسب، با مقدار حدود ۱۰۰ دلار، پردازنده های ۶ و هشت هسته ای را تو وارستگی کاربر می گذارند.

از گزارش های دیگر پیرامون بیع پردازنده ها می قابلیت به گزارش ابکی افزاری استیم اشاره کرد که هنوز اینتل را حکم روای بازار گیمینگ کامپیوترهای شخصی مدال می دهد. البته در این بازار حزن AMD با رشدی ثابت درحال پیشروی درون کسب تسهیم بازار است. پردازنده های AMD در جدیدترین آمار استیم با رشد ۰/۵۸ درصدی بوسیله سهم ۲۱/۷۱ درصدی داخل راسته رسیده اند که بالاترین سهم از نوامبر ۲۰۱۸ به شمار می رود.

مشخصات فنی کامل، بهینه قیمت پردازنده AMD در فروشگاه های اینترنتی و مقایسه ی محصولات این شریک شدن با یکدیگر و CPU اینتل را در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید. پردازنده های متنوعی از سری رایزن ۳، مستشار ۵، مستشار ۷ و رایزن ۹ در پیاده شدن دیگر محصولات AMD تو این بخش بخاطر فروش و مقایسه در اصالت کاربران قرار اندوهناک است. دخول به پاره پردازنده های AMDبیشتر بخوانید:انبازی اینتل و تایل برای افزودن امکان ردیابی بوسیله لپ تاپ هاAMD موفق شد پردازنده شتاب یافته هشت هسته ای دسکتاپ بسازداینتل جزئیات نسل بعد اینده ذهن های Opta ne و 3D NAND SSD را منتشر کردAMD پردازنده های خانواده رایزن پرو 4000 را معرفی کردن کردAMD از سازگاری مادربرد X570 و B550 با معماری Zen 3 وقوف عدالت
  • ۹۹/۰۲/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی