نما شیشه ای ساختمان

هنگامی که موزه تاریخ غریزی لس آنجلس تو اواسط ماه مارس به انگیزه دنیاگیری کووید ۱۹ تعطیل شد، لیزا گونزالز با این امید که چند هفته ی دیگر به محل کار خود برگردد، به خانه رفت. اما وقتی مشهود شد که او به زودی بوسیله محل کار بازنمی گردد، گونزالز که دستیار مدیر مجموعه ی حشره شناسی بود، یکی از اتاق های خانه ی خود را به آزمایشگاه فوری تحول کرد. او سپس مقدمه به وارسی هزاران حشره کرد که موزه قبلا آن ها را ازطریق یک پروژه ی شهروندی جمع آوری کرده وجود.

بوسیله طور معمول، گونزالز و زیست شناسان دیگر از بارکدگذاری DNA برای اطلاع رویه های متنوع استفاده می کنند. بارکدگذاری DNA فرایندی چند مرحله ای است که محتوی چندین زمانه آماده سازی شیمیایی می شود و نتایج دقیقی ارائه می دهد.

توالی یاب DNA کفش از روشی بوسیله نام خاصیت زنجیره ای پلیمراز برای افزایش ماده ی ژنتیکی هر حشره کاربرد می نرم که سپس می تواند با مرجعی از بارکدهای DNA تک مقایسه قرار گیرد. تو شرایطی که گونزالز به این دستگاه دسترسی نداشت، به مایه آنالوگی روی آورد که از صد ۱۷ درون نوکری زیست شناسان بوده است: یک میکروسکوپ. گونزالز می گوید: «این امر قطعا انگیزه می شود که من از آنچه دانشمندان با استفاده از ابزارهای مقدماتی قادر به ادا آن بودند، قدردانی کنم. من در خانه یک صندلی ارگونومیک ندارم؛ غلام یک میکروسکوپ فانتزی ندارم. ما اینک قدر چیزهایی را که داریم، می دانیم.»

گونزالز با استفاده از میکروسکوپی که از آزمایشگاه به خانه گرفتار بود، ده ها گونه حشره را با تجسس محدودیت هایی قرین موهای ریز یا شکل بال شناسایی کرد. او همچنین حشرات غیرمعمولی را پیدا کرد که درمورد آن ها به همکارشبرایان براون ارسی دار حصه حشره شناسی ارسی روی آورد. براون با کاربرد از یک استریوسکوپ لایکا بزرگ تر که آن را از دفتر خود آورده بود و نیز یک میکروسکوپ مرکب کوچک تر که آن را درون وب سایت فقر ها پیدا کرده بود، ۹ سیاق از مگس های کوچک را کشف کرد که همه برای معرفت جدید هستند. براون می گوید: «یافتن چیزهای جدید همیشه جالب است و این یکی از بزرگ ترین کیف های این فقره است. این فقط یافتن چیزهای کمی متفاوت نیست، ما همیشه چیزهای فوق العاده متفاوتی بی پرده می کنیم.»

برایان براون، رئیس دسته حشره شناسی NHMLAC و کفش دار بخش حشره شناسی درحال امر از بناء

حشرات تک مطالعه که عمدتا مگس های کوچک، وسپ ها و مگس های وسپ مانند بودند، ازطریق پروژه ی بیواسکن (BioSCAN) جمع آوری شده بودند. پروژه ی مذکور درون سال ۲۰۱۲ آغاز شد که طی آن تله های حشره گیر در ۳۰ نقطه در سرتاسر لس آنجلس و عمدتا درون حیاط دنج ها یا فضاهای اشتراکی انتصاب شده حیات. این زوج، داوطلبانی را به فقره گرفتند که نحوه ی کاربرد از تله های مالایز را فرا می گرفتند. تله های مالایز شبیه چادرهای دو نفره هستند که انگیزه می شوند حشرات قبل از اینکه داوطلبان بتوانند آن ها را داخل شیشه ها بگذارند، بوسیله سمت بالا و توری های جمع آوری پرواز کنند.

اگرچه لس آنجلس آمیزه ای از فرهنگ های سرتاسر جهان است، استیناف های بسیار کمی درمورد وجود وحش شهری آن خصوصا حشراتی که در این منطقه عمر می کنند، انجام شده است. پروژه ی بیواسکن زمانی شروع شد که براون با یک متولی ملکی شرط بست که می تواند گونه ی جدیدی از حشره را در حیاط معقول مسکن ی خود در غرب لس آنجلس معین کند. او موفق شد و این پروژه بوسیله سرانجام رسید. براون و جمع آوری کننده ی حیاط آرام داخل سه سال مبدا ۳۰ روش ی جدید از حشرات را صریح کردند و نتایج خود را منتشر کردند. تیم ارسی ۱۳ گونه ی جدید دیگر را طی دو سال گذشته پیدا کرد، همچنین او و کارکنانش از زمان تعطیلی های دنیاگیری، ۹ نحو ی دیگر پدیدار کردند.

با اینکه همدستی کنندگان پروژه ی بیواسکن از ماه نوامبر هیچگاه حشره ی جدیدی جمع آوری نکرده اند، فقره پرزحمت شناسایی هزاران نمونه ی فردی تو جریان دنیاگیری دنباله داشته است. این کار کمیت عملی پاک سازی کمدهای شما است: خسته کننده بوده اما درنهایت پاداش دارد. براون می گوید: «ما درحال مجهز نمی توانیم به آزمایشگاه برویم، بنابراین به شناسایی موارد با میکروسکوپ و مطالعه ویژگی هایی روی آورده ایم که دیدن آن ها با چشم دشوار است. این حشرات ۲ میلی متر کشش دارند و تنه تناسلی ریزی دارند. وقوف یکی از این معیار ها با استفاده از روش های ریخت شناسی می تواند ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد.»مقاله های مرتبط:آیا آخرالزمان حشرات فرارسیده است؟زنبورهای مخملی به گیاهان آسیب می زنند تا آن ها را به گلدهی وادار کنندحشرات به کمک تولید آنتی بادی های جدید می آیند

۹ طرز ی جدید همگی از مگس های فورید هستند که فدایی از آن ها به برهان توانایی دویدن روی سطوح یا ورود بوسیله تابوت ها بخاطر نوشیدن اجساد مردگان نامی هستند. براون و گونزالز همچنین مگس های پاشنه، انگل های موش های صحرایی و مگس های وسپ مثل را پیدا کردند. آن ها به حدس بیش از آمریکای مرکزی شاید ازطریق یک گیاه گلدار یا تکه ای غذا ملتفت شده اند.

براون و گونزالز با معاون چندین ساله ی دهکده ها هزار جمع آوری کننده حشرات ازطریق پروژه ی بیواسکن، برآورد اسلوب های شناخته شده حشرات را در حوزه ی لس آنجلس از ۳۵۰۰ مورد درون روانی آخرین سرشماری در سال ۱۹۹۳ به ۲۰ هزاره روش گسترش داده اند. براون درمورد مگس های فورید می گوید: «ما ۱۰۰ هزار معیار از منطقه ی لس آنجلس را تک وارسی استراحت دادیم. غلام از تعداد گونه های جدیدی که پیدا می کنیم، شگفت خورده ام.»

براون در دام ی حشره انسداد محوطه خلوت مسکن ی خود چندین مقیاس ی عجیب مشهود کرده است؛ ازجمله نوعی مگس که جذب بخار می شود (احتمالا از آتش سوزی های طبیعی نزدیک منشا گرفته است) و نمونه ی دیگری که بوی گیاه محبوبه ی شب را دوست دارد.

گونزالز می گوید تعطیلی و سپس امر درون خانه نیز نوری بر تنوع زیستی که داخل محله های شهری وجود دارد، می تاباند. او می گوید: «ما تنوع باورنکردنی داریم و متد های ناشناخته ای در به خشکی امدن ما زندگی می کنند. این چیزی است که اکثر انسان متوجه آن نمی شوند. تا اینکه حشراتی که ما از دیدن آن ها شگفت زده شدیم، من تصور نمی کردم که ما آخوندک مگسان را در لس آنجلس داشته باشیم» (این مگس ها قرین نوعی اصابت بین آخوندک های دعا گر و وسپ بوسیله دیدن می رسند؛ اگرچه هیچ یک از آن ها نبوده و بیشتر تو زیستگاه های گرمسیری یافت می شوند).

گونزالز با کمک خواهرزاده ۵ ساله خویشتن که میکروسکوپ خود را در اختیار او استراحت داده است، به حکم از مسکن ادامه می دهد. او امیدوار است که بوسیله زودی بوسیله محل امر خویشتن برگردد.

براون نیز از دنیای کار از خانه خسته شده است. بازگشت به کلکسیون موزه و ابزارهای علمی مدرن آزمایشگاه او بوسیله این زودی اتفاق نمی افتد. او می گوید:وقتی برای نخستین بار حکم در مسکن را نخست می کنید، با خود پندار می کنید این عالی است چون هیچ عامل حواس پرتی حیات ندارد و می توانم ده ها مقاله تدارک کنیم. اما جالب است که چگونه داشتن محل حکم می تواند تلاش و توجه شما را متمرکز می یواش. مهم است که افرادی داشته باشید که با آن ها کار کرده و تعامل متین کنید و کلکسیون حشرات را به عنوان یک مرجع در اختیار داشته باشید.بیشتر بخوانید:تدریس مینی مغزهای حاوی DNA نئاندرتال در آزمایشگاهمرغ مگس قادر بوسیله دیدن رنگ هایی خارج از تصور مردم استداستان های علمی تخیلی انعطاف ذهنی جوانان را بالا می برندپیداشدن اولین شواهد مبنی بر حیات اکسیون؛ کاندیدای تشریح ماده تاریکجنرال الکتریک با کاربرد از پرینتر سه گانه اتیه توربین های بادی ۲۰۰ متری می سازد