نما شیشه ای ساختمان

وقتی نگاهی بوسیله وضعیت دنیای گرافیک می اندازیم، قطعا به دنبال نوآوری ها و محصولاتی می گردیم که تأثیری ژرف پهلو دنیای پردازش داشته باشند. تو این تاریخچه نگاری، پردازنده های خانواده ی انویدیا GeForce RTX 20 نقش بسیار مهمی ورزش خواهند کرد. البته یک سؤال، همیشه ذهن کاربران و کارشناسان را به خود فراخوانی می کند. محصولات برنگ خون انویدیا، چه تأثیری پیاده شدن امتحان ی کاربری گیمرهایی داشتند که از روز اول، روی پردازنده های جدید سرمایه گذاری کردند؟ چند روز دیگر، محصولات جدید انویدیا در خانواده ی RTX 30 معرفی می شوند. تیم سبز، بازطراحی تمام پردازنده های درفش دار همچون RTX 3090 را به نمایش گذاشت. زمان حال بهترین زمان بخاطر بازگشت به گذشته و نگاه به تاریخچه ی دوساله ی فناوری است که شامل شناساندن بازی های با پشتیبانی از رهگیری پرتو، تکامل فناوری DLSS و کاهش مقدار در محصولات انقلابی می شود.

درون دو سال گذشته، تماشاگر رخدادهای بسی و تا اینکه متفاوتی پیرامون فناوری RTX بوده ایم. قطعا فداکار از بازی ها با پیشرفت زیبنده توجهی همراه بوده اند، اما بسیاری از انتظارهای اجتماع ی گیمر هم برطرف نشد. تعداد ورزش هایی که با پشتیبانی از فناوری انقلابی انویدیا شناساندن شدند، به اندازه ی ادعاهای مطرح شده در روزهای مقدماتی نبود. ازطرفی فداکار نمونه ها همچون Minecraft RTX همچنین موفق به جلب توجه کاربران شدند.انقلاب RTX در دنیای ورزش

پردازنده های گرافیکی Nvidia RTX درون سپتامبر ۲۰۱۸ به راسته معرفی شدند و دنیای ورزش های ویدیویی را یک سطح بالاتر بردند. از بنیادی ترین فناوری هایی که با سلاله جدید پردازنده های گرافیکی عرضه شدند، می توان بوسیله رهگیری پرتو آنی (Real-time ray tracing) اشاره کرد. انویدیا با یکروز برداری از رابط پروگرام نویسی متاخر مایکروسافت به شهرت DirectX Raytracing API، اولین کارت های گرافیکی را معرفی کردن کرد که توانایی اجرای جلوه های نوری برجسته را داشتند. نکته ی مهم، اجرای جلوه ها درون ارزش فریم قابل پسند بخاطر تجربه ی کم قیمت بازی وجود که به لطف بوسیله کار گرفتن هسته های عام RT در محصولات متاخر شرکت، ممکن می شد.

محصولات انویدیا در خانواده ی RTX 20 برای بالاتر بردن سطح توانایی، از فدایی توان های برادران خود در قسمت قسمت کردن ی دیتاسنتر همچون هسته های Tensor بهره می بردند. این هسته ها، قدرت تدریس ماشین را هم به دنیای پردازش مخصوص مصرف کننده آورد. استعمال از هوش بدلی در پردازنده های جدید انویدیا، منجر به گشایش بها فریم بازی ها می شد. درواقع هسته های یادگیری ماشین، کاهش بهره وری و سرعتی که به اندیشه رهگیری پرتو خلق می شد را جبران می کردند. این جبران به کمک فناوری موسوم به Deel-Learning Super Sampling خواه DLSS ارتکاب می شد.انویدیا با سری RTX 20، چند فناوری و قابلیت انقابی را بوسیله دنیای گرافیک معرفی کرد

داخل خارج از دنیای فناوری های اختصاصی RTX، قابلیت ها و فناوری های جدیدی همچون سایه زنی با قیمت متغیر و سایه زنی شبکه ای که در پردازنده های گرافیکی انویدیا تورینگ مقدور شده بود، به ترقی دهنده ها امکان می عدل تا درون صحنه هایی با جزئیات پیچیده، سرعت بالاتری داشته باشند. درون میان محصولات جدید، پردازنده ی بی رقیب Nvidia GeForce RTX 2080 Ti اولیه پردازنده ی گرافیکی مخصوص مصرف کننده بود که توانایی گذر از مقدار فریم ۶۰ فریم برثانیه را بدون تأثیر بر سرعت و عملکرد داخل رزولوشن 4K داشت. همین پردازنده باعث شد تا نمایشگرهای گیمینگ فوق سریع با رزولوشن 4K بوسیله نرم کردن به بازار نمایش شوند. انویدیا همچنین ابزارهای اورکلاک خودکار و کندرو را همراه با پردازنده های RTX به کاربران عرضه می کرد تا از حداکثر قدرت پردازنده ی خود استعمال کنند. قابلیتی که AMD مدتی بعد داخل درنگ افزارهای خود گنجاند.

صعود های انویدیا داخل پردازنده های جدید به حدی وجود که بسیاری، آن ها را زمینه ساز ترقی ی شدید در Microsoft DirectX 12 Ultimate API می دانستند. توسعه ای که کچل صنعت گیمینگ را چند سطح پیشرفته نم کرد و تا اینکه موجب نزدیک تر شدن کامپیوترهای انحصاری ویندوزی و کنسول ایکس باکس سری ایکس ازلحاظ فناوری شد. درنهایت، پیشرفت ها به حدی جدی بودند که انویدیا پس از مدت ها برند GTX را بر گذاشت و بخاطر محصولات مجهز به فناوری رهگیری پرتو، از برند RTX مصرف کرد. داخل مجموع، محصولات GeForce RTX 20 در تاریخ گرافیک به نشانی محور های پا بر جا نسل جدیدی از بازی ها شناخته می شوند.

تأثیر منفی RTX کنار میدان

همه ی ما می دانیم که شیرهدار افزارهای متاخر انویدیا، برنگ خون داخل بازار ایجاد کردند، اما لزوما همه ی تغییرها با استقبال روبه رو نشدند. محصولات انویدیا GeForce RTX 20 مقدمه با قیمتی بسیار بیشتر از نسل قبلی به میدان ارائه شدند. پردازنده ی GTX 1080 در زمان رونمایی برچسب قیمتی ۶۰۰ دلاری داشت، درحالی که RTX 2080 با ارزش ۷۰۰ دلار به راسته عرضه شد. تا اینکه RTX 2070 هم ۱۰۰ دلار گران نمدار از سراب قبلی حیات. نکته ی عمده تر اینکه محصولات متاخر انویدیا در بازار لقمه فروشی باز حزن ۱۰۰ دلار گران زیرفون بودند. محصول پرچم دار، RTX 2080 Ti، با قیمت بیش بالای ۱،۲۰۰ دلاری بوسیله بیع می رسید که آن را ۵۰۰ دلار گران تر از اولاد قبلی یعنی GTX 1080 Ti قرار می انصاف. انویدیا ادعا می کرد که نسخه های ۹۹۹ دلاری از پردازنده ی متاخر هم به میدان ارائه می شوند. البته تعداد محدودی ارائه شدند، ولی RTX 2080 Ti با قیمت سه رقمی، به نوعی تنها سعی بازاریابی تیم سبز بودند.

پس از انتشار نخستین بررسی ها از محصولات جدید انویدیا، انتظارها در بازار باز هم تحول کرد. اگرچه پردازنده های گرافیکی جدید، به لطف هسته های اختصاصی RT، قابلیت های رهگیری پرتویی را تو بازی ها ممکن می کردند که قبلا امکان پذیر نبود، اما تغییر چندانی تو دنیای ورزش احساس نمی شد. بله، قطعا غولی همچون RTX 2080 Ti تجربه ی برجسته 4K را امکان پذیر می کرد که بی سابقه بود؛ اما محصول ۷۰۰ دلاری RTX 2080 عملکردی تقریبا موافق با GTX 1080 Ti داشت. پردازنده ای که دو سال قبل با همان ارج ۷۰۰ دلاری معرفی شده بود. درنتیجه باز حزن گواه ترفیع نه چندان متجاوز بودیم. پردازنده ی ۵۰۰ دلاری RTX 2070 هم نرخ فریمی تقریبا برابر با GTX 1080 داشت که دو سال قبل معرفی شده بود.

گیمرها از تجربه های اولین با RTX 20 آن چنان شادمان نبودند. حتی انویدیا هم در گزارش های خود بوسیله تنخواه گذاران اذعان کرد که RTX فروشی کمتر از پیش بینی ها را امتحان کرده است. یک سال بعد، محصولات جدید با برند RTX Super معرفی شدند و کاهش قیمت RTX 2060 به فکر رقابت با AMD Radeon، منجر به افزایش فروش شد.

یکی از مهم ترین نکات مؤثر بر کاهش انتظارهای اجتماع ی گیمر از پردازنده های RTX، تعداد پایین بازی هایی بود که از این فناوری پشتیبانی می کردند.چالش های متعدد رهگیری پرتو آنی

لول روی لبه ی فناوری همیشه با مشکلاتی همراه می شود. فرایند رونمایی و نمایش به بازار پردازنده های RTX 20 نیز از این قائده مستثنی نبود. بسیاری از رسانه ها و متخصصانی که پردازنده های متاخر انویدیا را مطالعه می کردند، بوسیله این حاصل رسیدند که ظرفیت و توانایی اصلی RTX 2080 و RTX 2080 Ti داخل فناوری هایی نهفته است که درون آن زمان حتی دردسترس کاربران و متخصصان صنف ای غصه قرار نداشت. حتی آن هایی که بوسیله آینده ی مدنظر انویدیا محتوی انواع محصولات با پشتیبانی RTX امیدوار بودند تیمار مولود ی چندانی بوسیله دست نیاوردند. درواقع درون زمان رونمایی RTX، هیچ بازی از رهگیری پرتو و DLSS پشتیبانی نمی کرد. گیمرها بخاطر چیزی هزینه پرداخت می کردند که تنها یک امیدواری بوسیله آینده بود.



درون روزها و ماه های ابتدایی معرفی RTX، حتی ویندوز غم اقتدار مدیریت و نمایش ی فناوری رهگیری پرتو را نداشت. پردازنده های GeForce RTX 2080 و RTX 2080 Ti در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ رونمایی شدند. زمانی که حتی امکان اجرای فرایندهای رهگیری تلالو برای کاربران امکان پذیر نبود. بخاطر اجرای نهایی، باید به روزرسانی ماه اکتبر ویندوز ۱۰ نصب می شد تا DirectX Raytracing API دراختیار کاربران استراحت بگیرد. فراموش نکنید که مایکروسافت، به روزرسانی مذکور را تا ماه نوامبر ارائه نکرده بود.

پس از عرضه ی به روزرسانی ویندوز، زمان یدکی برای امتحان ی فناوری جدید نیاز نداشتیم. ورزش Battlefield V که به نشانی شرکت واقعی انویدیا تو رونمایی RTX شناخته می شد، چند روز پس از آن تاریخ معرفی کردن شد که پشتیبانی تمام از رهگیری پرتو با جلوه های نوری عالی و DLSS را بوسیله کاربران ارائه می کرد. البته باز تیمار انتظارها برآورده نشد. جلوه ها و بازتاب های نوری متأثر از فناوری رهگیری پرتو، تو بازی شوتری با سرعت پشته همچون Battlefield، گشایش آن چنان بالایی را نشان نمی دادند. نکته ی بدتر اینکه با فعال کردن رهگیری پرتو، ارج فریم کاهش شدیدی را تجربه می کرد. نیمی از حالت های رهگیری پرتو نیز در ورزش عمل نمی کردند. به علاوه، فناوری DLSS که صبر بود قدری از کاهش عملکرد را تکرار کند، درون روزهای اولیه اصلا نتیجه ی خوبی ارائه نمی کرد. درنهایت، با کوشا کردن DLSS حالتی مات و خیر چندان خوشایند در بازی ایجاد می شود. انویدیا و EA، به روزرسانی های متعددی را بخاطر بازی نمایش کردند تا برخی از چالش ها اعاده شود، اما هیچ گاه موفق به جلب نظر عالی مخاطبان نشدند.بازی های بزرگ، چند ماه پس از عرضه ی اولیه، پشتیبانی از رهگیری پرتو را نمایش کردند

بتلفیلد و به روزرسانی های متعدد آن عزب امتحان ی کاربران از رهگیری پرتو در سال ۲۰۱۸ حیات. تو آن سال، هیچ بازی دیگری با پشتیبانی از فناوری متاخر و مخرب RTX به میدان عرضه نشد.

داخل سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه ی بازی های بیشتری با پشتیبانی از فناوری رهگیری نور بودیم. البته همه ی آن ها در اول با چالش هایی روبه رو بودند. بازی Metro Exodus در میانه ی ماه فوریه به میدان عرضه شد و بوسیله کارگیری رهگیری نور در نورپردازی تام آن بازی، هنوز بی قراری یکی از بهترین دستاوردهای صنعت بازی در ربط با Ray Tracing محسوب می شود. البته در آن بازی حزن پیاده سازی DLSS آن چنان خوب نبود. بازی مهم دیگر، Control بود که داخل آگوست همان سال عرضه شد. دو بازی مذکور، به عنوان دو نمونه از برترین ورزش های سال ۲۰۱۹ شناخته شدند و از همان ابتدا، جلوه های RTX را به نوع دوستی به بازیگران ارائه می کردند. از بازی های عمده دیگر می استعداد به Call of Duty: Modern Warfare اشاره کرد که داخل ماه آگوست و با پشتیبانی از رهگیری پرتو داخل جزء های سایه زنی عرضه شد.

بازی های خوبی که در رفعت معرفی کردن شدند، کمی معدود از انتظارهای جامعه ی گیمر را برآورده کردند. بسیاری از بازی هایی که درنهایت از RTX پشتیبانی می کردند، متأسفانه در روز نمایش چنین قابلیتی نداشتند. انویدیا در رونمایی RTX در آگوست ۲۰۱۸ اشاره ای قطعی بوسیله بازی Shadow of the Tomb Raider داشت. این ورزش در سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی شد، اما گیمرها بخاطر تجربه ی RTX تا ماه مارس سال پس ازآن هواخواه ماندند؛ تاریخی که بسیاری از گیمرها تا آن زمان ورزش را به پایان رسانده بودند.

پشتیبانی از رهگیری پرتو در بازی Wolfenstein: Youngnlood پس از ۶ ماه نمایش شد. بازی دیگر، MechWarrior 5: Mercenaries بود که پنج ماه پس از عرضه، پشتیبانی از رهگیری پرتو را داخل قالب یک به روزرسانی نمایش کرد. بازی های مستقلی همچون Amid Evil و Deliver Us The Moon حزن کمی پس از عرضه، قابلیت های حرفه ای را بوسیله گیمرها عرضه کردند. البته بوسیله روزرسانی ها برای این ورزش های مستقل کارساز حیات و مخاطبان جدیدی را برایشان به همراه داشت.



روند پیاده سازی و پشتیبانی از رهگیری تلالو در ورزش ها بوسیله صورت کلی با سرعتی آهسته پیش می رفت. یک سال پس از رونمایی RTX 20، عزب ۶ بازی از رهگیری پرتو پشتیبانی می کردند که در میان آن ها یک ورزش Quake II تیمار توسط خویشتن انویدیا توسعه یافت و عرضه شد. حالا و پس از بخشیدن دو سال، تعداد بازی ها به ۱۳ عدد رسیده است که از میان جدیدترین ها می نبوغ به World of Warcraft: Shadowlands اشاره کرد.

۱۳ بازی در طول دو سال، باتوجه به سرمایه گذاری لازم برای رهگیری پرتو آنی واقعا تعداد اضافی نیست. در مجموع، این کارت های گرافیکی گرانبها بها همان تجربه ای را به کاربر انتقال می دادند که نسل سابق با همان بها ارائه می کرد. بسیاری از گیمرهایی که اقدام بوسیله فروش کارت های گرافیمی RTX 20 کردند، به دنبال تجربه ی بازی هایی با پشتیبانی از رهگیری نور بودند. بازی هایی که تعدادشان بسیار ناچیز بود. دو عنوان AAA در میان بازی ها، پس از نزدیک به ۶ ماه، پشتیبانی از فناوری را به کاربران عرضه کردند. پنج عنوان دیگر تیمار خواه بازی های خاص مختار بودند یا به عنوان یک بازسازی و بازطراحی از عناوین قدیمی شناخته می شدند. بسیاری از ورزش هایی که انویدیا قول پشتیبانی از RTX را در آن ها داده بود، مظفر به عرضه ی امتحان ی کاربری عالی به گیمرها نشدند. برخی از آن ها حتی رونمایی هم نشده اند. به هرحال چنین رخدادی مایوس کننده حیات.

جلوه های رهگیری پرتو بی آرامی هیچ گاه آن چنان خیره کننده نبودند. بازی های مدرن نمی توانند رهگیری پرتو را عاری تأثیر روی نرخ فریم بازی به خوبی در کل صحنه ها پیاده سازی کنند. به همین دلیل عزب بازی های قدیمی شبیه Minecraft و Quake II RTX از رهگیری تلالو کامل برای عرضه جلوه های نوری بهره می برند. رهگیری پرتو برای دو ورزش مذکور، نتیجه و جلوه ای برجسته بوسیله همراه دارد و آن ها را بیش جذاب پر حرارت می بطی ء. ورزش های مدرن، باید بین جلوه های موجود از رهگیری پرتو، چند نمونه را انتخاب کنند. در بسیاری از موارد اندوه جلوه های افزودن شده بیشتر شبیه بوسیله قابلیتی افزودنی به چشم می آمدند و نتیجه و هدفی عالی به همراه نداشتند. بسیاری از کارشناسان، بازی های Metro: Exodus و Control را عزب عناوین AAA می دانند که در دوره ی زمانی دو ساله از معرفی RTX 20، نیکوترین جلوه های نوری را با رهگیری پرتو به گیمرها نمایش کرده اند.

با وجود طولانی چالش ها و کمبودهای RTX درون دنیای بازی، عناوین وقار با پشتیبانی از فناوری انویدیا عرضه شدند که به هرچه بیشتر شناخته شدن آن معاون کردند. Minecraft به عنوان مبصر ترین ورزش جهان شناخته می شود که جلوه هایی برجسته از رهگیری پرتو را بوسیله کاربران ارائه می نرم. Call of Duty یکی از پرفروش ترین فرنچایزهای دنیای بازی محسوب می شود که هر سال رکوردها را جابه جا می کند. فناوری رهگیری پرتو به World of Warcraft هم می آید که خود به معنای جذب مخاطبان بسیار بیشتر خواهد حیات. بازی های Control و Metro: Exodus هم که هردو از بهترین عناوین دو سال گذشته بوده اند. به این جمع، Battlefield و Tom Raider را هم افزایش کنید که مجموعه ی عظیم از طرفداران دارند.

فناوری رهگیری پرتو درون دست خط رفعت گیری قرار دارد. هر دو کنسول جدید پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس از آن پشتیبانی می کنند. پردازنده های گرافیکی متاخر AMD و اینتل نیز این فناوری را ارائه خواهند کرد. زمان حال که پردازنده های گرافیکی پرچم دار و پیش گام انویدیا، فناوری را پایه ریزی کرده اند و تمامی بازی های ارشد حزن به نرم کردن به دست خط اضافه می شوند، توسعه دهنده ها آماده هستند تا استفاده ی عمیق رطوبت از فناوری داشته باشند. ورزش Cyberpunk 77 که بسیاری منتظر عرضه اش هستند، اخبار کرد که از جلوه های رهگیری نور پشتیبانی می بطی ء. از بازی های متاخر دیگر با پشتیبانی از رهگیری تلالو در کامپیوترهای انحصاری می توان به Watch Dogs Legion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Dying Light 2 و Crysis Remastered رمز کرد. قطعا با رونمایی از کنسول های دوده جدید، ورزش های بیشتری بوسیله این مجموعه اضافه می شوند.

پیشرفت و هوشمندتر شدن DLSS

نصف دیگری از دستاوردهای انویدیا در خانواده ی RTX، مصرف از یادگیری عمیق درون سمپلینگ ورزش خواه همان DLSS بود که برخلاف رهگیری پرتو، فناوری انحصاری تیم سبز محسوب می شد. فناوری مذکور با ادعاهای زیاد مبنی بر پشتیبانی از ورزش های بیش بیشتر و تجربه ی عمیق نمدار بازی معرفی شد، اما اولین تجربه ها و میزان های فناوری، اکثرا ناامیدکننده بودند. به علاوه، بسیاری از بازی ها هیچ گاه از DLSS پشتیبانی نکردند. البته DLSS 2.0 اکنون در سطر بهتری استراحت دارد و مانند رهگیری پرتو، توجه ها را به نرم کردن به خود فراخوانی می کند.

بررسی های بی شمار روی هسته های تنسور پردازنده های گرافیکی انویدیا تورینگ، جزئیات زیادی از عملکرد فناوری DLSS نشان می دهند. به طور طاسی با پیاده سازی قابلیت، بازی ها داخل رزولوشن پایین زیرفون اجرا می شوند، اما با کاربرد از درایت جعلی و درس ماشین، معیار دهی و افزودن رزولوشن بدون کاهش کیفیت صورت می دهد. پیاده سازی درس ماشین این امکان را خلق کردن می کند که بازی ها در بها فریمی بسیار بالاتر نسبت به زمانی که با رزولوشن اصلی رندر می شوند، ارتکاب شوند. درنتیجه DLSS را می قابلیت مکملی عالی درکنار رهگیری پرتو دانست، بمنظور رهگیری تلالو بوسیله استاندارد سزاوار سرزنش توجهی روی عملکرد و سرعت بازی تأثیر می گذارد. هوش مصنوعی داخل پردازنده های انویدیا همچنین می تواند چونی تصویر را غم بهبود دهد. نکته ی رادیکال تر اینکه مزایای فناوری مذکور شایان پیاده سازی تو ورزش های سنتی و عاری رهگیری پرتو بی آرامی هستند.نسخه ی نخستین ی DLSS علاوه به خشکی امدن افت پشتیبانی، مشکلات عملکردی زیادی هم داشت

فناوری DLSS هم درون روزها و ماه های ابتدایی با مشکلات متعددی همراه بود. پیاده سازی آن داخل بازی Battlefield V واقعا ناامیدکننده وجود و تا اینکه پس از به روزرسانی های متعدد، باز غم مشکلات گرافیکی مشهود بودند. ازطرفی با اینکه گشایش کیفیت و عملکرد بوسیله کمک DLSS، بازی Metro: Exodus را با رهگیری پرتو بوسیله حالتی مناسب می برد، نسخه های مقدماتی خالی از ایراد نبودند. خوشبختانه یک به روزرسانی سریع برای بازی مذکور عرضه شد، اما هیچگاه گاه فعال کردن DLSS، کیفیت آن را به اندازه ی ورزش کردن در رزولوشن 4K به صورت بومی، نشان نمی داد. نکته ی مهم و زیبایی استفاده از فهمیدن قلابی داخل بهینه سازی جلوه های تصویری بازی این است که فناوری، روز به روز هوشمندتر می شود.

انویدیا در اولین رونمایی ها از DLSS قطعا زیاده روی کرده بود. آن ها در طی رویدادهای رونمایی RTX و Gamescom و GTC Japan ادعا کردند که DLSS در ۲۵ بازی پشتیبانی خواهد شد. تنها هشت نشانی از آن ورزش ها امروز از فناوری پشتیبانی می کنند. ورزش هایی همچون PlayerUnknown Battlegrounds و Ark: Survival Evolved هیچگاه گاه از فناوری انویدیا پشتیبانی نکردند. بازی های زیر، عناوینی هستند که قرار وجود از DLSS پشتیبانی کنند و تنها عناوین برجسته شده، اکنون با DLSS عرضه می شوند:Ark: Survival EvolvedAtomic Heart (UNRELEASED)Battlefield VControlDauntlessFinal Fantasy XVFractured LandsHitman 2Islands of NyneJustice OnlineJX3Mechwarrior 5: MercenariesPlayerUnknown’s BattlegroundsMetro: ExodusRemnant: From the AshesSerious Sam 4: Planet BadassShadow of the Tomb RaiderThe Forge ArenaWe Happy FewDarksiders IIIDeliver Us The MoonFear the WolvesHellblade: Senua’s SacrificeKINETIKOutpost ZeroOverkill’s The Walking DeadSCUMStormdivers



وضعیتی که داخل بالا می بینید، نظیر آنچه که درون پشتیبانی از رهگیری پرتو رخ داد، اصلا امیدوارکننده نیست. کم از یک سومین از ورزش هایی که انویدیا، ادعای پشتیبانی از DLSS را درون رویداد رونمایی RTX برای آن ها مطرح کرده بود، امروز از فناوری پشتیبانی می کنند. نکته ی نارحت کننده خیس اینکه اکثر آن ها درون سال اول پشتیبانی از فناوری، به هیچ وجه خروجی مناسبی را ارائه نمی کردند. بسیرای از ورزش های حرفه ای که در سیاهه رونمایی انویدیا نبودند، بعدا پشتیبانی از DLSS را به ساختار خود اضافه کردند. از میان اساسی ترین ها می توان به Monster Hunter World و Bioware Anthem اشاره کرد.

با وجود طولانی مشکلاتی که نسخه ی مقدماتی DLSS داشت، انویدیا در DLSS 2.0 قابلیت هایی عالی را عرضه می کند. بررسی های ابتدایی از نسخه ی دوم مدال قسط که بسیاری از مشکلات برطرف شده اند. عملکرد سریع تر، کیفیت بالاتر، انفراد های کمتر و پیاده سازی راحت برنده توسط توسعه دهنده ها در بازی ها، تنها تعدادی از بهینه سازی های ارتکاب شده روی DLSS 2.0 بودند.

گشایش نسخه ی دوم DLSS تاکنون به خوبی اثبات شده است. بازی هایی همچون Minecraft, MechWarrior 5: Mercenaries, Wolfenstein: Youngblood, Deliver Us The Moon و Death Stranding همه ارزش فریم را تا حد بسیار زیادی بهبود می دهند و در هیچ یک از آن ها حزن خبری از مشکلات مد DLSS نسخه ی اول نیست. فناوری DLSS 2.0 به حدی خوب ظاهر شد که مشارکت Remedy آن را جایگزین DLSS 1.0 در بازی Control کرد. حتی با F1 2020 که از رهگیری نور پشتیبانی نمی کند، DLSS 2.0 را به نشانی قابلیتی یکپارچه عرضه خواهد کرد. درنهایت، نسخه ی جدید فناوری انویدیا مبتنی بر درایت مصنوعی، بازی ها را با سرعت متجاوز بالایی اجرا می کند و خیر تنها تأثیری منفی روی کیفیت بصری ندارد، بلکه در برخی موارد آن را گشایش غصه می دهد.فناوری DLSS 2.0 قطعا در بازی های بیشتری پشتیبانی خواهد شد

انویدیا ادعا می نرم هر بازی با پشتیبانی از TXAA anti-aliasing (که محتوی بازی های زیادی می شود)، امکان بهره مندی از DLSS را با کمترین چالش خواهد داشت. در وضعیت کنونی، هیچگاه روانی نزولی خواه ضعفی برای DLSS دیده نمی شود و حتی می نبوغ نمو هرچه بیشتر آن را متصور شد. نکته ی متجاوز عمده اینکه تمامی بازی های حرفه ای AAA آتی با پشتیبانی از رهگیری پرتو متشابه Cyberpunk 2077, Watch Dogs Legion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Dying Light 2 و Crysis Remastered از DLSS غم پشتیبانی می کنند.

اگرچه انویدیا برای دستیار به پیشرفت رهگیری پرتو احتیاج به پیاده سازی فراخ ی فناوری درون صنعت دارد، DLSS یک قابلیت و مزیت رقابتی مخصوص بخاطر آویشن سبز محسوب می شود. کنسول های بازی و پردازنده های گرافیکی رقیب، امکان بهره مندی از هسته های تنسور RTX را ندارند. با وجود اینکه انویدیا ۸۰ درصد از میدان پردازنده های گرافیکی مستقل را تو کامپیوترهای شخصی دراختیار دارد، انحصاری بودن فناوری شاید جلوگیری کننده از صعود آن شود. البته هنوز این امیدواری وجود دارد که فناوری DLSS مسیر رشد انعام را طی کند. چنانچه خانواده ی پردازنده های RTX 30 انویدیا، هسته های تنسور و RT را در تمامی محصولات سبد انویدیا ارائه کنند و محدود به نسخه های پرچم دار نشوند، می نبوغ آینده ای بسیار مشخص را بخاطر DLSS 2.0 پیش دماغ کرد.جمع بندی

خریداران اولین نسخه های GeForce RTX 20، درواقع گرایش بوسیله آینده را خریداری کردند. آن ها به دنبال شانسی بودند تا بخاطر مقدماتی بار و پیش از سایر گیمرها، رهگیری پرتو را تجربه کنند.



زمان حال و با عفو دو سال از رونمایی سری RTX، بوسیله خوبی می دانیم که همیشه باید سخت ادوات را بوسیله خاطر توانایی های کنونی اش خریداری کنیم، نه امیدواری به آن چه که سازندگان درباره ی آینده ادعا می کنند. همان طور که گفتیم، انویدیا مبدا توقع کرد که بازه ی وسیع ای از ورزش ها از رهگیری نور و DLSS پشتیبانی می کنند؛ اما عزب تعداد قدری از آن ها در دوران بود RTX 20 با نبوغ های ادعا شده عرضه شدند. نسخه های مقدماتی DLSS اندوه که عملکردی ناامیدکننده داشتند. از همه بدتر اینکه خریداران اولیه، هزینه های زیادی بخاطر تجربه ی فناوری های متاخر پرداخت کردند.

در آستانه ی رونمایی خانواده ی RTX 30، تنها هفت بازی AAA و تو مجموع ۱۳ عنوان از رهگیری پرتو پشتیبانی می کنند. بوسیله تماشایی کارشناسان، از میان بازی های معرفی شده، تنها چهار نشانی با تجربه ی عالی رهگیری پرتو پیشنهاد می شوند: Minecraft, Control, Metro: Exodus و Quake II RTX. بازی های مذکور، تجربه ای عالی را ارائه می کنند، اما تعداد آن ها بسیار کمتر از انتظارات یک گیمر صنف ای است. دو عنوان هم که بازی هایی متعلق به حدود یک دهه پیش هستند. کمتر از ۱۵ بازی امروزه از DLSS پشتیبانی می کنند و بسیاری از آن ها، همان هایی هستند که از رهگیری تلالو بی آرامی پشتیبانی می کنند.مقاله های مرتبط:فناوری رهگیری پرتو RTX انویدیا؛ معاینه عملکرد یک سالهنگاهی جامع به کارت های گرافیک RTX Super؛ همه ی داشته های انویدیا

با حیات کامل رخدادهای بالا، اگرچه تأثیر اصلی فناوری RTX بخاطر خریداران ابتدایی آن چنان در طول عمر RTX 20 نمایان نبود، نمی توان تأثیر بلندمدت را نادیده گرفت. پیشرفت هایی که درون پردازنده های گرافیکی انویدیا تورینگ قیافه دادند، امروز به عنوان پایه های DirectX 12 Ultimate شناخته می شوند. به علاوه، ترکیب استعداد های کلیدی در هر دو راسته کنسول و PC می تواند بوسیله عنوان نیروی محرکه ای عظیم بخاطر پیاده سازی رهگیری پرتو درون کل صنعتی بازی عمل درنگ. تاکنون ورزش های AAA بیشتری با نزدیک شدن بوسیله تاریخچه عرضه ی کنسول های جدید، به سیلان پیاده سازی فناوری رهگیری پرتو پیوسته اند. قطعا DLSS بوسیله خاطر انحصاری بودن نقشی در قضیه متاخر ندارد، ولی بوسیله هرحال DLSS 2.0 به خیال بهینه سازی های بی شمار و درصورت پیاده سازی در همگی ی محصولات انویدیا، احتمالا ترقی دهنده های بیشتری را به خود جذب می کند.

درنهایت وضعیت رهگیری تلالو و DLSS در سراب مقدمه رونمایی بخاطر عاشقان دنیای بازی که هزینه های اضافی برای تجربه ی متاخر صیقلی کردند، ناامیدکننده بود. ازطرفی صعود ها و تلاش هایی که انویدیا در دو سال گذشته روی RTX اجرا داد، آن را برای آینده آماده کرد. محصولات انویدیا در قوم ی GeForce RTX 20 به دستاوردهایی بی سابقه داخل دنیای کارت گرافیک رسیدند. البته دو سال پس از ورود انباشته سروصدای RTX به دنیای گرافیک، باز تیمار RTX 30 از کاربران می خواهد که بیش از واقعیت، امید بوسیله آینده ی فناوری را خریداری کنند. البته امروز دیگر امیدی زورمند پر حرارت خریداری می شود و بازی های حرفه ای بیشتری به کلکسیون افزوده خواهند شد.

خوشبختانه اگر سیلاب عظیمی از ورزش هایی با پشتیبانی از RTX با ارائه ی سخت افزارهای جدید به میدان عرضه شوند، کارت های گرافیکی قدیمی RTX 2080 Ti یا RTX 2070 اندوه از آن ها پشتیبانی می کنند. اگرچه دو سال اولیه با قضیه کندی در عرضه ی بازی ها همراه بود، اما اکثر گیمرها کارت های خود را تا مدت زمان بیشتری نگه داری می کنند و از ورزش های جدید غصه لذت خواهند سرما.بیشتر بخوانید:کارت گرافیک AMD Radeon RX 5300 معرفی کردن شدمشخصات متخصص پردازنده های GeForce RTX 3090 و 3080 و 3070 فاش شدانویدیا ۸۰ درصد از بازار کارت های گرافیک مجزا را دراختیار داردافزایش فروش پردازنده ها و کارت های گرافیکی تو عهد شیوع کروناآمپر؛ آنچه از طایفه بعدی کارت های گرافیک انویدیا می دانیم
  • ۹۹/۰۶/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی