نما شیشه ای ساختمان

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد غفوری اقرار کرد: امسال برای پنجمین سال متواتر دشت تولید شده سبزی کاران استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی تک نظارت و تقویم راحتی گرفت و تو این راستا میوه ۷۵ نفر از سبزی کاران به دلیل کاربرد غیرمجاز از بار شیمیایی و سموم ناسالم شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: طرح بررسی سلامت محصولات کشاورزی از دیدن باقی مانده سم و کود امسال داخل شهرستان های سنندج، قروه، دهگلان و کامیاران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ادا شد و تمرکز واقعی نیز بیشتر بر انواع سبزیجات برگی، غذه ای، خیار و سیب زمینی بودند که محصولات مزارع آنان منطبق بر استانداردهای معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نبود.

رئیس دسته هوا زیست و اشتی غذاسازمان جهاد کشت کردستان افزود: تجسس سلامت سایر محصولات نیز از اهداف همکاری کار کننده این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی بخاطر تامین سلامت و کنف غذایی استعمال کنندگان بوده که تو پنج سال گذشته این رفتار درون مزارع برخی محصولات اجرا شده است.

غفوری یادآور شد: تو بررسی های پنج سال گذشته مشخص شد محصولاتی همچون توت فرنگی، گندم و محصولات یاغی این استان از رویت آزمایش های باقی الباقی سموم و کودهای شیمیایی سالم بوده و به همین دلیل از اولویت ها خارج شده است اما محصولاتی همچون سبزیجات برگی، خیار، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز همواره دارای برخی مشکلات بوده و همچنان درون ترجیح های این نظارت و نظارت مشترک دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی و سازمان جهاد کشت استان فراغت دارد.

استاندارد برداری از محصولات کشت درون سر کشتزار برای نخستین بار در سطح کشور تو این استان انجام شده است. کارشناسان طی بازدید و نمونه برداری از مزارع به صورت چهره به چهره کشاورزان را تو خصوص کاربرد صحیح و بوسیله موقع از سموم و بار شیمیایی آموزش می دهند. در استان کردستان سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار از مزارع آبی به زراعت سبزی اختصاص می یابد و در حدود ۳۰۰ نفر درون این بخش فعالیت می کنند.

استان کردستانبا یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که از این مقدار ۱۲۳ هزار هکتار به صورت آبی کشاورزی و سالانه حدود سه گانه میلیون تُن انواع محصول در این استان برداشت می شود.
  • ۹۹/۰۶/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی