نما شیشه ای ساختمان

AویندوزGHAROOOON ۱۰ مایکروسافت به صورت پیش تخیل با مرورگر اج (Microsoft Edge) منتشر می شود و ردموندی ها اجازه ی حذف این مرورگر را بوسیله کاربران نمی دهند؛ اقدامی که با انتقاد کاربران مواجه شده است. تو همین زمینه، مایکروسافت به تازگی اطلاعات بیشتری درباره ی این موضوع منتشر کرده است که چرا اجازه ی حذف اج را به کاربران نمی دهد.

جدیدترین نسخه از مرورگر اج برپایه ی پروژه ی متن باز کرومیوم گوگل باریک شده؛ یعنی همان موتوری که پیش پر حرارت خویشتن گوگل از آن برای پیدایش کروم استعمال کرده است. امروزه، گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا در رایانه های انحصاری مجهز بوسیله سیستم عامل ویندوز ۱۰ به حساب می آید. پیش نم در مرداد، مایکروسافت با انتشار بیانیه ای اطلاع دادن کرد نسخه ی جدید مایکروسافت اج درون به روزرسانی ویندوز ۱۰ گنجانده شده است؛ بنابراین، امکان حذف یا استفاده از نسخه ی باستانی اج بود نخواهد داشت. 

مایکروسافت پست جدیدی روی وبلاگ خود منتشر کرد و گفت ازآنجاکه ویندوز از اپلیکیشن هایی پشتیبانی می کند که روی پلتفرم وب تکیه گاه هستند، مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ جزئی ضروری از این جهیز عامل محسوب می شود و امکان حذف کردن آن وجود ندارد. نخستین مرحله رسانه ی ویندوزلیتست بود که متوجه انتشار این بیانیه ی مایکروسافت شد.

این مقدماتی باری نیست که چنین اتفاقی در پلتفرمی به خصوص عارض می دهد و امکان حذف اپلیکیشن های پیش تصور از کاربران گرفته می شود. داخل سیستم های عامل مک و ویندوز و اندروید، اپلیکیشن های بسیار زیادی بود دارند که نمی توانید از دستگاه حذفشان کنید. البته در نظر داشته باشید که مجبور نیستید از آن ها مصرف کنید و درصورت تمایل، می توانید داخل اکثر مواقع جایگزین آن ها را دانلود کنید.

مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر و البته نسخه ی قدیمی اج را به همراه نسخه ی متاخر ویندوز و به عنوان اندکی از سیستم عامل دردسترس استراحت داده بود؛ ولی رویکرد شرکت بخاطر پراکندن نسخه ی کرومیوم اج تفاوتی رک داشت. هنگام روی آوردن بوسیله کرومیوم، مایکروسافت مقدماتی بار مرورگر اج را روی سیستم عامل های macOS ،iOS، اندروید و ویندوز ۷ نیز منتشر کرد. تا پیش از پاشیدن به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، کاربران این جهیز عامل مجبور بودند برای استفاده از اج کرومیوم به عارض دستی آن را دانلود کنند.

چند ماه پیش، مایکروسافت رسما فرایند انتشار مرورگر جدید اج را ازطریق جزء Windows Update  بخاطر کاربران ویندوز ۱۰ آغاز کرد. مایکروسافت درون آن زمان گفت امکان حذف کردن مرورگر اج از بوسیله روزرسانی جدید وجود ندارد. همان طورکه رمز کردیم، حضور اج در جهیز عامل اجباری است؛ اما به استعمال از آن مجبور نیستید. بنابراین، هر کاربری که بخواهد، می تواند جایگزین هایی نظیر گوگل کروم را روی ویندوز ۱۰ دانلود و نصب درنگ. مایکروسافت داخل بیانیه ی جدیدش می نویسد که مرورگر اج به کاربران امکان می دهد داده های مهم را از مرورگرهای دیگر به این مرورگر کاملا منتقل کنند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این اساس چیست؟ از کدام مرورگر بخاطر وب دایره وار استعمال می کنید؟بیشتر بخوانید:استارلینک ؛ هرآنچه درباره اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باید بدانیداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز مجانی شده اند (۱۸ شهریور)ویدیوی تبلیغاتی ایکس باکس سری اس، مشخصات اولیه کنسول را فاش کردایکس باکس سری S S مایکروسافت با قیمت ۲۹۹ دلار رسما تأیید شدبازی ماینکرفت به پلی استیشن VR می
  • ۹۹/۰۶/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی