نما شیشه ای ساختمان

با آغاز ارائه ی رسمی سرفیس دوئو مایکروسافت، شاید نگاهی به گذشته ی شریک شدن ردموندی درون صنعت موبایل نکات جالبی را بخاطر مان ظاهر درنگ. مایکروسافت سال ها پیش با ویندوز فون (Microsoft Windows Phone) در تلاش بود پلتفرمی خلق کردن کند که در تمامی گوشی ها مورداستفاده قرار گیرد، اما درنهایت مشکلاتی که پیش آمدند، از این پیوستگی جلوگیری کردند؛ حتی بیل گیتس، حزن زمینه گذار مایکروسافت، معتقد است اگر پرونده ی آنتی تراست (ضدانحصار) برای مایکروسافت پیش نمی آمد،ویندوز فون ممکن بود اندرویدِ دنیای امروز باشد.

سال ها از خاتمه کار ویندوز فون می گذرد و حتی سرسخت ترین طرفدارانش تیمار پذیرش کرده اند که این جهیز عامل به تاریخ پیوسته. با همه ی این ها، ویندوز فون هنوز هم تو بین برخی کاربران زنده است و برخلاف پلتفرم هایی نظیر Commodore یا BBC Micro به طور کامل به فراموشی سپرده نشده. اگر با دستگاهی که مبتنی پهلو ویندوز فون است کار کنید، همچنان می توانید راه اندازیش کنید؟ کارشناس رسانه ی ZDNet می گوید معیار قرمزرنگ Lumia 1520 را در اختیار داشته و مجاهدت کرده ببیند می تواند با آن کار یواش یا خیر.

از ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و بهمن ۱۳۹۸) فروشگاه آنلاین Windows Phone 8.1 Store از دسترس خارج شده است؛ این یعنی اگر دستگاهی ویندوز فونی دارید که قبلا می توانستید جهیز عاملش را به Windows 10 Mobile ازطریق اپلیکیشن Upgrade Advisor ارتقاء دهید و چنین کاری انجام ندادید، دیگر امکان ارتقاء جهیز عامل ازطریق فروشگاه آنلاین Windows Phone 8.1 Store وجود ندارد. اگر روی دستگاه ویندوز فونی خود ارور 805a0190 گرفتن می کنید، دلیل اصلی، از دسترس بیرون شدن فروشگاه است.

با این حال چنانچه دستگاهی دارید که توانایی اجرای Windows 10 Mobile را دارد (که محتوی Lumia 1520 تیمار می شود، اما وسیله هایی که صرفا ۵۱۲ مگابایت حافظه ی رم دارند، از این جهیز عامل پشتیبانی نمی کنند)، به مشیت ارتقاء سیستم عامل گوشی به جدیدترین نسخه می توانید از ابزاری خاص استفاده کنید که احتمالا پیش برنده نامش را نشنیده اید. وسایل موردبحث که با نام Over-the-cable Updater شناخته می شود به قرار امکان نصب سیستم عامل جدید را روی مایه فراهمم می نرم.

چنانچه روی گوشی از کد PIN استفاده شده، باید قبل از آغاز فرآیند نصب، PIN را حذف کنید. اگر وسیله تان داخل دسته ی دستگاه های کارمند قرار می گیرد و بوسیله برهان برخی قوانین خاص، آستان USB آن غیرفعال شده، باید مجددا فعالش کنید. چنانچه گوشی شما از نسخه ی اینسایدر ویندوز استفاده می کند باید حتما مجددا سراغ نسخه ی واقعی بروید و برای این کار می توانید از Windows Device Recovery Tool استفاده کنید. اگر همچون گوشی کارشناس رسانه ی ZDNet، گوشی شما مشت دوم است یا این که کد PIN را نمی دانید، می توانید دستگاه را ریست کنید؛ تو جاهل این عارض به ریست کردن دستگاه نیازی ندارید. البته چنانچه به ریست کردن نیازمند بودید، باید یک سری کارها ایفا دهید.

بخاطر ریست کردن ابتدا گوشی را شارژ کنید، سپس آن را از شارژ استثنا و خاموشش کنید. وقتی که گوشی معقول است، کلید کاهش شدت صوت را نگاه دارید و گوشی را به شارژ بزنید؛ کلید کاهش شدت صوت را تا زمانی نگه دارید که صفحه ی جدیدی روی نمایشگر معلوم شود. داخل این مرحله، کلید کاهش شدت صدا را رها کنید و بوسیله ترتیب کلیدهای روبه رو را فشار دهید: مفتاح افزایش شدت صدا، مفتاح کاهش شدت ندا و کلید پاور. پس از انجام این مراحل، گوشی ریستارت می شود و آیکون چرخ کنگره روی صفحه بالا می آید.

مراحل مختلف مربوط به ریست کردن را ایفا دهید تا این که به مرحله ی وارد کردن اطلاعات حساب کاربری مایکروسافت برسید. این مرحله برای شما امر نخواهد کرد، نگران نباشید. درون این جنین سراغ روشن کردن وای فای خواه راحتی اعطا کردن سیم کارت درون گوشی نروید. بوسیله سرود نصب بوسیله روزرسانی باید گوشی را در حالت هواپیما استراحت دهید.

تامین شوید که گوشی حداقل ۴۰ درصد شارژ دارد و سپس سراغ منوی تنظیمات و بخش Phone Update بروید تا اطمینان پدیدار کنید که هیچگاه گونه به روزرسانی جدیدی در حال انتصاب محو (وسیله های مجهزبه Windows Phone 8 که ریست و مکرر پیدا می کنید به صورت خودکار بوسیله روزرسانی ۸٫۱ را دریافت می کنند و باید بگذارید که این موافقت بیافتد. با این حال بعدا گوشی را در حالت جت قرار دهید تا ثانیه تان برای دانلود بوسیله روزرسانی های دیگر تلف نشود). در مرحله ی سپس گوشی را به رایانه ای که یکی از نسخه های پشتیبانی شده ی ویندوز ۱۰ را دارد متصل کنید (این نسخه باید دات نت ۴ را بوسیله رخ پیش فرض داشته باشد و بتواند به اینترنت متصل شود).

وقتی که فایل OtcUpdaterZip.exe را ایفا کنید، چند فایل متاخر از حالت فشرده خارج می شوند که دربرگیرنده یک فایل ReadMe با تمامی دستورالعمل های لازم است. بوسیله منظور به روزرسانی گوشی، OTCUpdater.exe را ادا کنید؛ پس از این که OTCUpdater.exe فایل های لازم را بازیابی کرد، آن ها را به گوشی می فرستد و پیغامی ظاهر می شود که از شما می خواهد گوشی را از رایانه جدا کنید. سپس فرآیند به روزرسانی گوشی بوسیله شکل معمولی ادامه روشن می کند. مراحل اضافی برای راه اندازی را انجام دهید و گوشی بوسیله عارض OTA به روزرسانی های لازم را گرفتن خواهد کرد.  چرا باید چنین کاری اجرا دهیم؟

حتی پس از به روزرسانی دستگاه بوسیله Windows 10 Mobile، همچنان با موبایلی قدیمی مواجه خواهید بود. مایکروسافت در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) به صورت رسمی بوسیله پشتیبانی از Windows 10 Mobile سرانجام داد و این یعنی هیچ به روزرسانی دیگری بخاطر رفع مشکلات یا بالا بردن امنیت، برای آن منتشر نخواهد شد. البته حتی درون حال مهیا هم تصاویری که ثبت می کنید به عارض خودکار در وان درایو ذخیره می شوند و تا اختتام سال ۲۰۲۰ امکان دسترسی بوسیله آن ها را خواهید داشت.

مایکروسافت می گوید گوشی های فعلی مجهزبه Windows 10 Mobile نسخه ی پشتیبان (بکاپ) از اپلیکیشن ها و داده ها تهیه نخواهند کرد. البته امکان انجام این فقره ازطریق به روزرسانی OTC وجود ندارد، وگرنه می توانید به رخساره دسترسی از فایل پشتیبان استفاده کنید. 

شماری از اپلیکیشن هایی که روی ویندوز ۱۰ موبایل ایفا می شوند از فروشگاه آنلاین حذف شده اند. درضمن ملتفت هر وب سایتی از مایکروسافت شوید از شما خواسته می شود از جدیدترین نسخه ی مرورگر Edge مصرف کنید؛ موثر که داخل ویندوز ۱۰ موبایل غیرممکن است. با همه ی این ها هنوز حزن افرادی پدیدار می شوند که بوسیله ویندوز فون فرع دارند و به خوبی می دانند این جهیز عامل استراحت زدودن به روزرسانی امنیتی و رفع باگ قبض یواش. اپلیکیشن های آفیس همانند OneNote و To Do همچنان عمل می شوند و حتی به روزرسانی هم اخذ می کنند. 

شاید به دستگاهی نیاز دارید که صرفا ازطریقش ایمیل ها را مطالعه کنید و وابستگی بگیرید. شاید نمی خواهید با بازی روی گوشی اصلی خود، شارژش را تمام کنید و حاجت دارید دستگاهی ویندوز فونی داشته باشید تا چنانچه چند دقیقه درون جایی معطل شدید، کمی بازی کنید. شاید به طور طاسی داشتن نمایشگری اضافی، کاربرد اضافی برای تان داشته باشد. البته هرچقدر هم ویندوز فون را شناخت داشته باشید، نمی توانید مایه های مبتنی بر آن را تا همیشه نگه دارید. بیشتر بخوانید:سامسونگ چهار حسگر متاخر با پیکسل های ۰٫۷ میکرومتری شناساندن کردمدلی بهینه شده از سرفیس پرو ایکس مایکروسافت با پردازنده SQ2 ماه آینده عرضه می شودشیائومی و ریلمی مشغول ساخت گوشی با تراشه 5 نانومتری هستندگوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا احتمالاً با باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپرساعتی عرضه می شودمشخصات سخت افزاری بیشتری از نسخه طرفداران گلکسی اس 20 برملا شد
  • ۹۹/۰۶/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی