نما شیشه ای ساختمان

حدود سه هفته ی پیش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن گوشی های بومی با برند صاایران خبر قسط. محمدجواد آذری جهرمی این خبر را در رسم معرفی دستاوردهای تبعه سازی تجهیزات پیشرفته ی شبکه ملی معلومات انصاف و در همین راستا اعلام کرد که اهل سازی بوسیله معنای تولید تماما تویی ازاله. چندروز بعد، با افشاشدن مشخصات گوشی های صاایران در توییتر، کاربران تو فضای مجازی از شباهت زیاد این گوشی ها با گوشی های شرکتی چینی با معروفیت Ulefone خبر دادند. درنهایت، اواخر هفته ی پیش بود که وزیر ارتباطات، خود اعلام کرد که امکان پیدایش صفر تا صد یک گوشی موبایل، درحال مهیا در داخل ناحیه حیات ندارد. حال معاون وزیر ارتباطات در گفت وگویی با ایرنا اخبار کرده که گوشی های صاایران درون قالب گوشی کامل و «پک شده» (خواه CBU) از کشور چین خریداری شده اند.

ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری معلومات دراین باره تشریح می دهد که داخل بحث تولید، نباید تخیل کرد که دشت الزاما از مراحل ابتدایی به عارض قطعات کاملا مجزا تولید می شود. به گفته ی هاشمی، بسیاری از محصولات مقدمه به صورت طولانی از مبدأ خریداری و پس از گمانه زدن بازار و نمونه مطالبه برای خرید آن، برنامه ریزی برای حرکت به لفظ تولید درون قالب SKD (نیمه قطعه قطعه شده) و CKD عمل می شود.هاشمی: گوشی صاایران تا ۶ ماه آینده، بوسیله رخ CKD (کاملا قطعه قطعه شده) در ایران تولید می شود

روش CKD، تلخیص شده ی عبارت Completely Knocked-Down است و زمانی به فقره می رود که میوه از کشور مبدأ بوسیله قیافه کاملا قطعه قطعه شده هوشیار کشور تیر شده و درآنجا سرهم می شود. اصطلاح SKD خلاصه شده ی عبارت Semi Knocked-Down به انتزاعی شقه قطعه قطعه شده است. در رویه SKD، یک دشت در قلمرو تیر تاحدی اما نه بوسیله طور کامل، قطعه قطعه و در ملک دیگر سرهم می شود. CBU همچنین خلاصه شده ی عبارت Completely Built Unit به معنای «واحد کاملا ساخته شده» است. داخل این فرایند، محصولی به صورت واحد کاملا ساخته شده از کشوری دیگر هوشیار می شود.

حال کمک وزیر ارتباطات خبر می دهد که وزارت ارتباطات درنظر دارد تا انتهای سال جاری، بوسیله تولید ۴۰۰ هزار تلفن همراه در کشور دستیار کند. هاشمی می گوید گوشی افشاشده ی صاایران تو فضای مجازی هم، برای گمانه زدن بازار از چروک خریداری شده حیات و مقابل قول صاایران فراغت است تا ۶ ماه آینده، به صورت CKD (کاملا قطعه قطعه شده) در ایران تولید شود.

ستار هاشمی درمورد ارامش انجام شده بخاطر تولید گوشی داخلی صاایران با حمایت نیروهای مسلح می گوید، قرار وجود ایرانسل و صاایران یک محموله ی چند هزارتایی تلفن همراه به وزارت ارتباطات تحویل دهند تا پهلو بنیاد آن، تقاضای بازار سنجیده شده و برنامه ریزی برای پیدایش گوشی درون داخل ناحیه انجام شود. هاشمی در دفاع از تولید درون قالب CBU می گوید، انجام این سر در مبدا ضرورت دارد؛ چرا که ممکن است محصول تولیدی میدان نداشته باشد و خریداری برای آن پیدا نشود؛ بنابراین اخذ واکنش بازار برای تولید و طراحی سزاوار سرزنش با آن ابهت بالایی دارد.

هاشمی می گوید اطلاعی ندارد که آیا گوشی های صاایران ری برندشده است یا خیر، اما تولید در قالب CBU امکان پذیر است باعث شباهت های دشت با دیگر محصولات شود. او اضافه می کند که برندهای یدکی هستند که طراحی مدنظر خود را به کارخانه ای می دهند تا آن را تولید بطی ء و شهید آن حزن آنر است. هاشمی می گوید: «به برقرار خواه غلط بودن این سیلان ورود نمی کنم ولی در ادبیات تولید، حتی CBU نیز به عنوان تولید تلقی می شود. تولیدکنندگان کارشان را با CBU آغاز می کنند، بعد بوسیله سمت SKD می روند و در مرحله ی اختتام به CKD می رسند.»

هاشمی درمورد بدبینی آدم نسبت بوسیله تولید داخلی اشاره می کند که درک ها را به دلیل خاطره های نه چندان خوب از تولید داخلی دریافتن می کنیم، اما تولیدکنندگان تویی هم درصورت ارائه ندادن فقره خود به خشکی امدن اساس زمان بندی ادا شده، شامل ایمنی های دولت نمی شوند.دلایل عدم موفقیت ایران داخل تولید گوشی داخلی

هاشمی می گوید سه برهان باعث شده تا ایران نتواند بوسیله مرام گذاری برای تولید سالانه ۲/۵ میلیون گوشی تلفن همراه برسد؛ اولین برهان این است که تغییرات فن شناسی تو مملکت ی فناوری اطلاعات و ارتباطات به شدت زیاد و دوره ی حیات فناوری بسیار کوتاه است که همین مسئله، رقابت را رقیق می کند.

دومین دلیل، روند ی رجیستری است که در زمان تعیین مرام مذکور هنوز اجرایی نشده بود؛ این طرح پیش حاجت موفقیت درون تولید گوشی تویی است و از قاچاق لوازم جلوگیری می یواش. هاشمی با تأکید بر اینکه نگاه سلبی در مناظره تولید پاسخ نمی دهد، می گوید این روند کیفیت محصول را از بین می برد.هاشمی: تولید گوشی همراه داخلی به نشانی طرح ملی درنظر گرفته شده تا تولیدکنندگان از تسهیلات صندوق نوآوری کاربرد کنندنگاه سلبی، فضای انحصاری و بدون رقیب را بخاطر تولیدکننده ابداع می کند و او با داشتن یک بازار مدلل و همیشگی، انگیزه و رغبت خود را برای تحقیق و توسعه از دست می دهد. 

برهان سومی که هاشمی درارتباط با نرسیدن بوسیله شعار تولید تلفن همراه در ایران بوسیله آن رمز می کند، تعیین سهم راسته برای تولید گوشی تویی بوسیله میزان ۲۰ درصد در کران ۱۴۰۴ است که نشان می دهد قانون گذار در پی حذف گوشی خارجی نیست؛ چرا که برحسب امتحان می داند اگر بوسیله جانب حذف دیگر تولیدکنندگان برود، امکان ارتقای چونی را از دست می دهد.

با درنظرگرفتن این سه گانه نکته، معاون وزیر ارتباطات باور دارد که می نبوغ داخل بحث گوشی میان رده و پایین رده بیدار راسته شد و موفقیت به دست آورد. داخل همین راستا، وزارت ارتباطات، تعرفه گذاری برای تولید گوشی داخلی را با همکاری وزارت صنعت، معدن و بازرگانی آغاز کرد و فضای قانونی برای تولید معلوم شد. سپس تعرفه ی قطعاتی که امکان واردات آن بود داشت و نیز تعرفه واردات گوشی به صورت CBU، از ۱۵ بوسیله ۵ درصد کاهش داده شد تا مزیت اقتصادی برای تولید کننده ایجاد شود.

هاشمی می گوید، علاوه بر فراهم کردن امکان استقرار تولیدکنندگان در پارک فناوری سجاد و منطقه ویژه پیام، با معاون جعبه نوآوری و شکوفایی، تولید گوشی همراه تویی به نشانی طرح ملی درنظر محزون شده تا تولیدکنندگان بتوانند از تسهیلات کم نصیب ی قوطی نوآوری و شکوفایی مصرف کنند.تولید گوشی داخلی در باهم اتحاد کردن های خصوصی

ستار هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خویشتن با اشاره به تفاهم مجله ی معاونت نوآوری وزارت ارتباطات، پست بانک و دو اپراتور همراه مقدمه و ایرانسل در سال گذشته برای تولید گوشی تلفن همراه که مدتی ۹ ماهه برای آن درنظر پژمرده شده بود گفت، مسری ویروس کرونا باعث شد تا تولید گوشی ها با سرعت مورد امید پیش نرود و ودیعه شدت مرزها تأمین قطعات ابتدایی را به تعویق انداخت.تحریم های غیرانسانی و نوسانات ارز، رویکرد سرمایه گذاران را به شدت والا تأثیر خود راحتی داد. همین مسائل، مسیر حرکت به سمت تولید گوشی داخلی را کند کرد. قرار حیات سالانه ۴۰۰ هزاره گوشی تولید شود که این اتفاق به دلایلی که مطرح کردم، رخ نداد. البته غلام هنوز امیدوارم که تا ته سال بتوانیم ۴۰۰ هزار گوشی تولید کنیم.۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازسوی وزارت ارتباطات برای تولید گوشی تویی انحصار داده شده است

هاشمی در توضیح قاعده پیشرفت این تفاهم روزنامه ی ۲۰۰ میلیارد تومانی گفت: «صبر شد ۲۰۰ میلیارد بوسیله اپراتورها تعلق بگیرد تا تلفن همراه تولید داخل را از تولیدکننده به صورت نقد خریداری کنند و آن را با تسهیلات به مردم به فروش برسانند. برآورد پر پشت که از گوشی ها داشتیم، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزاره تومان بود. اگر بوسیله هرکدام از اپراتورها ۱۰۰ میلیارد فرع می گرفت، تقریبا هر کدام می توانستند ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه خریداری کنند. این تنخواه گذاری درواقع برای تحریک آخرین حلقه ی زنجیره ی ارزش یعنی استفاده کننده حیات که بدون واسطه، گوشی را باقیمت مناسب تحویل بگیرد. تمام کارهای مربوط بوسیله تحویل تلفن همراه را عمل دادیم و اینک تا اینکه سکوی فروش تسهیلاتی تلفن همراه هوشمند تولید داخل نیز برای تحویل گوشی تلفن همراه توسعه داده شده و آماده ی ثبت درخواست ها است.»

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به خروج باهم اتحاد کردن های سامسونگ و LG از ایران که باعث شد ارز کمتری نسبت بوسیله گذشته از قلمرو خارج شود، از غرض برای اختصاص کمی از این مابه التفاوت بخاطر تولید گوشی تویی شناسایی داد. به گفته ی هاشمی، درکل تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازسوی وزارت ارتباطات بخاطر تولید گوشی داخلی تخصیص داده شده که خروجی آن، حدود ۷۰ هزاره گوشی بوده است.

هاشمی از دنباله ی فعالیت شریک شدن های GLX و راه اندازی و نصب خط تولید گوشی جی پلاس (پس از در رو ال جی از کشور) خبر داد؛ جی پلاس همچنین بخاطر الحاق بوسیله تولید گوشی به روش CKD دستور کار ی زمان بندی دارد. مجموعه «ارگ متاخر» که تو مملکت ی تولید مودم داخلی فعالیت می نرم نیز، اکنون در حال راه اندازی خط تولید گوشی تلفن همراه در کشور است. همکاری «اورود» که درون تولید گوشی فیچرفون (گوشی دکمه ای) سابقه دارد هم، حالا عزم دارد تولید گوشی هوشمند داخلی را آغاز یواش. هاشمی می گوید آن ها درون چروک شیار تولید دارند و درحال آوردن این خط تولید بوسیله تو سرزمین و تثبیت داخل پاکدشت هستند. درنهایت، مجموعه نارتب که تولیدکننده لپ تاپ است، خط تولید گوشی تویی در مراغه متد اندازی کرده است.بیشتر بخوانید:تپسی قابلیت جدیدی اختصاص رانندگان ناشنوا نمایش کردآیا اینترنت شاد رایگان است؟وزیر ارتباطات: تولید صفر تا صد موبایل داخل داخل کشور امکان پذیر نیستهدیه ۲۰ گیگابایتی معلمان از جیب خودشان تأمین می شود؟همه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۹ مهر ۹۹]
  • ۹۹/۰۷/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی